name | autoweek.cz

Mercedes-Benz třídy T: luxusní Kangoo

Mercedes-Benz třídy T: luxusní Kangoo

28.04.2022 | Vladimír Rybecký | Nové modely

Mercedes představil třídu T, což není nic jiného než bratranec Renaultu Kangoo, ovšem radikálně přepracovaný tak, aby ospravedlnil vyšší cenu. První dodávky se plánují v červenci.
Průmyslová aliance mezi Mercedesem (tehdy ještě Daimlerem) a Renaultem, která byla zahájena v roce 2010, oficiálně skončila v listopadu 2021. Během tohoto období vznikly společné motory (zážehový 1,3 l, který najdeme pod kapotou Dacie Duster i Mercedesu-Benz třídy A), ale i neúspěšný pokus prodávat pick-up Nissan Navara jako Mercedes třídy X.
 
Od roku 2012 se v rámci této spolupráce nabízel kompaktní užitkový Mercedes-Benz Citan odvozený od druhé generace Renaultu Kangoo. Navzdory občasné kritice ze strany médií byl komerční výsledek považován za dostatečně přesvědčivý, aby oba výrobci i nadále pokračovali ve spolupráci.
 
Renault Kangoo 3. generace tak u Mercedesu-Benz dostal podobu nové generace dodávky Citan, ale nově také MPV třídy T. Toto označení bylo poprvé použito pro kombi W123 T (neboli Touring) v roce 1977 a posléze se používalo pro všechna kombi značky.
 
Nová třída T se od osobní verze Kangoo liší v mnoha ohledech a rozhodně nejde o levné auto. Nejviditelnější změny se samozřejmě týkají masky chladiče a přístrojové desky. K tomu se přidalo přepracované pérování a pohodlnější sedadla aby se podtrhl „prémiový“ charakter vozidla. Ve spodní části přístrojové desky se ovšem potkávají pěnové materiály s tvrdými plasty. Ani displej multimediálního systému se 7“ není nic mimořádného, ovšem zpřístupňuje konektivitu MBUX včetně hlasového ovládání. Navzdory snaze Mercedesu ovšem nedokáže tento vůz vyráběný v Maubeuge zcela zakrýt svůj užitkový původ.
 
Rodinní zákazníci ovšem milující prostor a praktické aspekty, takže si v tomto voze s mimořádnou přepravní kapacitou přijdou na své. Objem zavazadlového prostoru je mezi 520 a 2127 l podle uspořádání zadních sedadel, přičemž posuvné boční dveře otevírají snadný přístup k zadním sedadlům, která poskytují dostatek místa pro nohy. Opěradla zadních sedadel při sklopení vytvářejí téměř rovnou podlahu. Zadní sedadla ovšem nejsou tři samostatná, ale jen klasicky asymetricky dělená lavice. Na konci druhé poloviny roku se přidá ještě verze s prodlouženým rozvorem umožňující přepravu sedmi cestujících.
 
Po technické stránce budou standardně nebo za příplatek k dispozici všechny asistenční systémy, jaké si lze pro tento typ vozidla představit (asistent nouzového brzdění, hlídání jízdního pruhu, hlídání mrtvého úhlu atd.).
 
Pro pohon tohoto vozu Mercedes zvolil zážehový motor 1,3 l o výkonu 75 kW (102 k) nebo 96 kW (131 k) a čtyřválcový turbodiesel 1,5 l o výkonu 70 kW (95 k) nebo 85 kW (116 k). Všechny budou spojeny se šestirychlostní přímo řazenou převodovkou, za příplatek bude k dispozici sedmistupňová automatická. Mercedes brzy, ještě letos, nabídne také plně elektricky poháněnou verzi EQT jako alternativu k Renaultu Kangoo Van E-tech.