name | autoweek.cz

Mercedes-Benz začíná bořit mýty o značce
12.05.2011 | Vladimír Rybecký | Trendy
Mercedes-Benz je značkou, která letos slaví 125. výročí založení a také firmou, jenž stála u vynálezu automobilu. V České republice působí oficiálně od roku 1995 a v současnosti přímo zaměstnává více než 2000 pracovníků. Další stovky pozic pak poskytují lokální dodavatelé služeb a materiálů. Ve většině případů jsou v České republice zaměstnáváni specialisté. Značka Mercedes-Benz má v České republice dokonce vlastní vývojové centrum MBTech, v němž na vývoji světových novinek pro automobilový průmysl pracují špičkoví čeští odborníci.
Automobilka Mercedes-Benz je v ČR nejenom významným zaměstnavatelem, ale také podporuje mnoho kulturních a společenských akcí a aktivně se věnuje dobročinné činnosti.
Rychlejšímu rozvoji firmy, podpoře nových investic a navýšení počtu zaměstnanců však částečně brání také nešťastné spojování značky s negativními jevy v české společnosti.
\"Často se setkáváme s tím, že vlastnictví vozu značky Mercedes-Benz je považováno za cosi nepřístojného a podezřelého. Výroky některých veřejných činitelů, například v souvislosti se státními zakázkami, kdy \"zaplatili mercedes a získali trabant\" situaci také příliš nepomáhají,\" říká ředitel prodeje osobních vozů Mercedes-Benz Jan Bubeník.
Značka se na českém trhu musí již několik let potýkat se záplavou nejrůznějších klišé, které jsou ze strany médií mnohdy nešťastně přiživovány. Vytvářejí se tím předsudky, které často brání získávat případné zájemce o vozy Mercedes-Benz.
\"Podobným problémům čelíme i přesto, že je značka Mercedes-Benz stejnou společností považována nejenom za symbol vysoké bezpečnosti a komfortu, ale také špičkové kvality a spolehlivosti,\" řekl Bubeník.
Společnost Mercedes-Benz Česká republika se proto rozhodla realizovat dlouhodobou kampaň, která se zaměří na nejčastější mýty a nepravdy o značce. Ty se pokusí vyvracet na stránkách www.mytyfakta.cz.
Působení značky v České republice:
Mercedes-Benz Česká republika s.r.o.
Společnost Mercedes-Benz Česka republika s.r.o. (MBCZ) je generálním dovozcem automobilů značek Mercedes-Benz, Maybach, smart, AMG a Mitsubishi Fuso. Z hlediska finančního objemu prodeje je druhým největším dovozcem automobilů do České republiky. Jejím 100% vlastníkem je koncern Daimler AG se sídlem ve Stuttgartu.
Aktuálně 425 zaměstnanců.
Mercedes-Benz Financial Services Česká republika s.r.o.
Společnost Mercedes-Benz Financial Services Česká republika s.r.o. (MBFS) poskytuje širokou škálu finančních produktů a ostatních služeb (např. pojištění), souvisejících s pořízením a provozováním osobních a užitkových vozidel se specializací na značky Mercedes-Benz, smart, Mitsubishi Fuso a Setra.
Aktuálně 55 zaměstnanců.
EvoBus s.r.o.
Společnost EvoBus Bohemia je odpovědná za prodej a servis autobusů Mercedes-Benz a Setra v České republice. Kromě toho vyrábí segmenty podvozků a základních konstrukcí pro téměř všechny typy autobusů Mercedes-Benz a Setra ve výrobním závodě v Holýšově na Plzeňsku.
Aktuálně 420 zaměstnanců.
MBtech Bohemia s.r.o.
Společnost MBtech představuje v ČR vývojové centrum značky Mercedes-Benz. Poskytuje inženýrské služby. Jde především o CAD konstrukce, dále podporu při simulacích zástaveb agregátů, vytváření objemových a plošných modelů, výkresů, při síťování nebo FEM výpočtech. Dodávka prototypových dílů pro vlastní nebo cizí konstrukční návrhy, 3D, 2D návrhy.
Aktuálně 300 zaměstnanců.
Autorizovaná prodejní a servisní síť Mercedes-Benz
Celkem 17 prodejních a 21 servisních míst v České republice.
Aktuálně > 800 zaměstnanců.
Další články
© 2025 autoweek.cz. Veškerá práva vyhrazena | O autoweek.cz