name | autoweek.cz

Mercedes přináší elektrickou třídu S jako SUV

Mercedes přináší elektrickou třídu S jako SUV

20.04.2022 | | Nové modely

Po luxusním sedanu Mercedes EQS a elektrické třídě E EQE nyní startuje velké SUV EQS. Tento třetí gigant s elektrickým pohonem, který je založen na platformě EVA2, bude zpočátku nabízen ve třech variantách. Příjem objednávek se plánuje na léto 2022.
Mercedes EQS 450+ má trakční synchronní elektromotor s permanentními magnety (PSM) na zadní nápravě eATS. Poskytuje výkon 265 kW (360 k) a maximální točivý moment 568 N.m. EQS 450 přijde také s pohonem všech kol 4MATIC kde se točivý moment zvýší na 800 N.m a největší výkon na 400 kW (544 k) díky druhému elektromotoru. Aktuálně nejvýkonnější variantou je EQS 580 4MATIC rovněž se dvěma elektromotory, výkonem 400 kW (544 k) a točivým momentem 858 N.m.
 
S 321 cm je rozvor náprav stejný jako u EQS, ale SUV je o plných 20 cm vyšší. S 512,5 cm je SUV EQS o něco kratší než EQS s 521,6 cm, ale díky řízení kol zadní nápravy (o 4,5° nebo 10°) umožňuje průměr zatáčení 11,9 m nebo 11 m relativně snadno manévrovat. Standardně je instalováno také známé vzduchové odpružení AIRMATIC.
 
Obrovský akumulátor s čistou kapacitou 107,8 kWh (!) lze nabíjet na rychlonabíjecí stanici s výkonem maximálně 200 kW. Mercedes slibuje, že optimalizoval správu nabíjení, takže za 15 minut lze dobít pro dojezd až 250 km. Mercedes 4MATIC dokáže rekuperovat až 290 kW, tedy ještě víc než na rychlonabíjecí stanici.
 
Standardně se SUV EQS nabízí jako pětimístné, ale v případě potřeby jej lze rozšířit na sedmimístné. Zavazadlový prostor má objem 645 l v pětimístném uspořádání, se sklopenými zadními sedadly je to dokonce 2100 l. Stejně jako sedadla v první řadě jsou i sedadla vzadu standardně nastavitelná elektricky.
 
Technické řešení interiéru bylo převzato ze sedanu EQS, takže je zde opět obrovský hyperscreen, který dosahuje od  jednoho sloupku ke druhému. Ve stejné kvalitě je na palubě i systém MBUX (Mercedes-Benz User Experience). U SUV EQS je v případě potřeby rozšířená možnost načítání aktualizací vzduchem (OTA), dodatečně lze například aktivovat asistent pro manévrování s přívěsem nebo rozšířenou realitu pro navigaci.
 
SUV EQS lze objednávat od léta a v Německu bude dostupné od konce roku 2022. Kolos o hmotnosti 2,7 t se bude vyrábět v Tuscaloose v Alabamě v USA. Ve verzi EQS 580 4MATIC SUV zrychlí z 0 na 100 km/h za 6,8 s, dosáhne maximální rychlost 210 km/h má mít podle výrobce dojezd 660 km při spotřebě elektrické energie 20,0 - 24,0 kWh/100 km, tedy tolik jako spotřeba průměrné domácnosti za tři dny. Cena zatím není známa, ale pravděpodobně nebude méně než 100 000 eur.