name | autoweek.cz

Mitsubishi ASX 1.8 DI-D MIVEC Instyle – vybroušený diamant

Mitsubishi ASX 1.8 DI-D MIVEC Instyle – vybroušený diamant

26.08.2010 | Antonín Matějka | Nové modely

Nový crossover ASX japonské značky Mitsubishi patří mezi nejzajímavější přírůstky na českém automobilovém trhu. Svým originálním designem, bohatou standardní výbavou a vyspělými technickými prvky oslovuje především tu klientelu, která upřednostňuje vysoce sofistikované a zároveň velmi praktické vozy pro běžný provoz i rekreaci.

Stylistické řešení modelu ASX vychází z vývojové studie Concept-cX, kterou  jsme měli možnost vidět před třemi roky na autosalonu ve Frankfurtu a již na první pohled je jasné, že i tentokrát japonští návrháři vsadili na výrazný, vysoce emotivní design, který podtrhuje dynamický, sportovní ráz vozu. Velice působivá je především přední část karoserie s ultramoderní maskou chladiče a elegantně tvarovanými xenonovými světlomety Super-HID „Wide Vision“, které osvětlují prostor před vozem v nezvykle širokém úhlu 160°.  Zadní partie modelu ASX je rovněž zdařilá a díky poměrně krátkému převisu zvýrazňuje celkový kompaktní vzhled automobilu, který se svou velikostí a délkou 4,3 m řadí do segmentu C. Novinka značky Mitsubishi se navíc může pochlubit i propracovanou aerodynamikou, o čemž mimo jiné svědčí enormně nízká hodnota součinitele čelního odporu vzduchu cx=0,32.

V interiéru se snoubí tradiční japonská pohostinnost s kvalitním dílenským zpracováním a vyspělými elektronickými prvky. Ve druhé nejvyšší výbavě Instyle je samozřejmostí automatická klimatizace, kožené čalounění sedadel (přední vyhřívaná , sedadlo řidiče elektricky nastavitelné), tempomat, inteligentní bezklíčové ovládání  centrálního zamykání s tlačítkem Start/Stop a špičkový audiosystém renomované značky Rockford Fosgate s vestavěným měničem na 6 CD a 9 reproduktory. Pozice za volantem je velmi přirozená a zorné pole naprosto srovnatelné s větším a vyšším modelem Mitsubishi Outlander, se kterým ASX ostatně sdílí většinu konstrukčních dílů. Komfort na zadních sedadlech zvyšují opěradla s polohovatelným sklonem, která lze navíc sklopit takřka do úplné roviny, a vytvořit tak poměrně velkou ložnou plochu, na níž se dají převážet rozměrnější předměty či sportovní potřeby. Postupnou úpravou zadních sedadel lze zvětšit objem zavazadlového prostoru ze základních 442 až na 1219 litrů.

Nový turbodiesel 1,8 l DI-D s přímým vstřikováním common rail je prvním vznětovým motorem sériově montovaným do osobního vozu, který je vybaven technologií variabilního časování a zdvihu sacích ventilů MIVEC (podobný systém používá firma Mitsubishi u zážehových agregátů 2,4 l). Technologie MIVEC umožnila konstrukci motoru s velmi nízkým kompresním poměrem 14,9:1 a její hlavní předností je optimalizace procesu spalování a plnění v nízkých a vysokých otáčkách. To má samozřejmě pozitivní vliv nejen na dosahované výkonové parametry, ale i na spotřebu paliva, emise a akustický projev pohonné jednotky v celém rozsahu otáček. Nutno říci, že jízda s tímto motorem, jenž pracuje ve spojení s manuální šestistupňovou převodovkou a je vybaven turbodmychadlem s proměnnou geometrií lopatek, je velmi komfortní. Motor agilně reaguje na sešlápnutí plynového pedálu a v rozmezí 2000 až 3000 otáček nabízí  vynikající hodnotu  maxima točivého momentu 300 N.m. Spotřeba paliva během testu nás také příjemně překvapila. V městském provozu se pohybovala kolem 6,5 l/100 km a mimo město jsme se podle údaje palubního počítače (jeho barevný LCD displej obsahuje indikátor pro ekonomickou jízdu a dokonce graficky znázorňuje rozdíl mezi okamžitou a průměrnou spotřebou) dostali pod hranici 5,0 l/100 km.

Model ASX využívá systém pohonu všech kol s elektronicky řízenou spojkou ve funkci mezinápravového diferenciálu a s klasickými třemi režimy 2WD, 4WD Auto a 4WD Lock, které lze snadno přepínat otočným ovladačem umístěným mezi předními sedadly. K dispozici jsou navíc asistent rozjezdu do kopce a systém aktivního řízení stability a trakce, což ještě více zvyšuje univerzálnost vozu. Na silnici se Mitsubishi ASX chová bravurně, lehce zvládá razantnější jízdu v zatáčkách a dokáže se hravě vyrovnat i s většími příčnými a podélnými nerovnostmi vozovky. Off-roadové schopnosti vozu jsou sice částečně omezeny použitými pneumatikami, ovšem i tak se můžete klidně vypravit do středně těžkého terénu a občas si zkusit nějaký ten strmý výjezd a jízdu v bahně. Rozhodně nebudete zklamáni.

Mitsubishi ASX 1,8 DI-D MIVEC s pohonem 4x4  je bezesporu automobil, který vás uchvátí svým designem, výbornými jízdními vlastnostmi a výkonným, hospodárným motorem. V základní výbavě Invite si jej můžete pořídit již za 599 900 korun.

 

 

Základní technické údaje

 

Motor

Vznětový přeplňovaný čtyřválec se vstřikováním common rail. Zdvihový objem 1798 cm3. Největší výkon 110 kW (150k) při 4000 1/min. Největší točivý moment 300 N.m při 2000 až 3000 1/min. Šestistupňová manuální převodovka.  Pohon všech kol.

 

Karoserie

Pětidveřový hatchback.

 

Rozměry a hmotnosti


Délka 4295 mm, šířka 1770 mm, výška 1615 mm. Rozvor 2670 mm. Pohotovostní hmotnost 1600 kg, užitečná hmotnost 460 kg. Objem palivové nádrže 60 l. Objem zavazadlového prostoru 0, 442 až 1,219 m3.

 

Jízdní výkony


Největší rychlost 198 km/h. Zrychlení z 0 na 100 km/h za 10,0 s. Spotřeba paliva (město, mimo město, kombinovaná) 6,9/5,0/5,7  l/100 km.

 

Základní pořizovací cena

719 900 Kč vč. DPH

 

 

 

HODNOCENÍ

Pohonná jednotka

\"1\"\"1\"\"1\"\"1\"\"1\"

Na silnici \"1\"\"1\"\"1\"\"1\" \"\"
Kvalita \"1\"\"1\"\"1\"\"1\" \"\"
Bezpečnost \"1\"\"1\"\"1\"\"1\" \"\"
Pohodlí \"1\"\"1\"\"1\"\"1\" \"\"
Náklady \"1\"\"1\"\"1\"\"1\" \"\"

Celkem \"1\"\"1\"\"1\"\"1\" \"\"

Hodnocení: \"1\"\"\"\"\"\"\"\"\" - horší než průměr, \"1\"\"1\"\"\"\"\"\"\" - slušný standard, \"1\"\"1\"\"1\" \"\"\"\" - docela dobré, \"1\"\"1\"\"1\"\"1\"\"\" - vynikající, \"1\"\"1\"\"1\"\"1\"\"1\" -zcela mimořádné