name | autoweek.cz

Modernizovaná Kia cee´d
07.07.2015 | Vladimír Rybecký | Nové modely
Kia zahájila výrobu modernizované podoby modelu Kia cee’d. Plánované zahájení prodeje v České republice je stanoveno na září letošního roku. Vůz jsme už představili po jeho premiéře na autosalonu v Istanbulu.
Jak jsme již uvedli v informaci z autosalonu v Istanbulu, Kia modernizuje svůj klíčový model cee’d. Evropští návrháři automobilky Kia lehce upravili stylistické provedení interiéru i exteriéru a rozšiřuje se nabídka pohonných jednotek. Změny se týkají všech karosářských variant, tedy pětidveřového hatchbacku cee’d, kombi a třídveřové verze pro_cee’d. Modernizovaný model bude ještě letos nabízen i v nové specifikaci GT Line.
Změny v pohonných jednotkách
Modernizace se dotkla i motoru 1,6 CRDi. Ke snížení ztrát třením přispěl nový systém vysokotlakého vstřikování paliva a olejové čerpadlo se spojitou regulací tlaku a to v rámci celé modelové řady. Výkonnější varianta jednotky 1,6 CRDi nyní má výkon až 136 k a točivý moment 280 N.m. Kia cee’d se bude i nadále nabízet se zážehovými motory 1,6 GDI 135 k a 1,4 CVVT 100 k i se zážehovým 1,4 CRDi. Všechny splňují požadavky emisní normy Euro 6.
Modernizovaná Kia cee’d poprvé představí zcela novou sedmirychlostní dvouspojkovou převodovku DCT vzešlou z vlastního vývoje. Nová převodovka DCT se bude nabízet výhradně pro varianty vybavené výkonnějším vznětovým motorem 1,6 CRDi 136 k. Je dimenzována pro přenos vyššího točivého momentu a nahrazuje šestirychlostní samočinnou převodovku s měničem točivého momentu.
Výkonné varianty cee’d GT a pro_cee’d GT po modernizaci přinášejí úpravy pohonné jednotky a modifikace v oblasti jízdní dynamiky. Přeplňovaný motor 1,6 T-GDI dosahuje nejvyšší výkon 204 k a točivý moment až 265 N.m.
Úpravy podvozku a novinky ve výbavě
Konstruktéři u modernizovaného cee’du uskutečnili i úpravy zavěšení kol a podvozku s cílem zlepšit jízdní pohodlí i ovladatelnost. Novinkou v nabídce je nový systém směrování točivého momentu, jenž potlačuje nedotáčivost vozu přibrzďováním vnitřního kola při průjezdu zatáčkami. Elektrický posilovač řízení nyní vykazuje lineárnější charakteristiku s čitelnějšími reakcemi řízení. K lepší zpětné vazbě ve středové poloze volantu napomohla upravená geometrie přední nápravy.
Na přání se nově nabízí funkce informace o rychlostních omezeních SLIF (Speed Limit Information Function), sledování slepého úhlu BSD (Blind Spot Detection) a upozorňování na křižující vozidla vzadu RCTA (Rear Cross Traffic Alert), vylepšený parkovací asistent SPAS (Smart Parking Assist System) a nejnovější verze audio soustavy a navigace AVN se 7" displejem uprostřed přístrojové desky.
Změny v pohonných jednotkách
Modernizace se dotkla i motoru 1,6 CRDi. Ke snížení ztrát třením přispěl nový systém vysokotlakého vstřikování paliva a olejové čerpadlo se spojitou regulací tlaku a to v rámci celé modelové řady. Výkonnější varianta jednotky 1,6 CRDi nyní má výkon až 136 k a točivý moment 280 N.m. Kia cee’d se bude i nadále nabízet se zážehovými motory 1,6 GDI 135 k a 1,4 CVVT 100 k i se zážehovým 1,4 CRDi. Všechny splňují požadavky emisní normy Euro 6.
Modernizovaná Kia cee’d poprvé představí zcela novou sedmirychlostní dvouspojkovou převodovku DCT vzešlou z vlastního vývoje. Nová převodovka DCT se bude nabízet výhradně pro varianty vybavené výkonnějším vznětovým motorem 1,6 CRDi 136 k. Je dimenzována pro přenos vyššího točivého momentu a nahrazuje šestirychlostní samočinnou převodovku s měničem točivého momentu.
Výkonné varianty cee’d GT a pro_cee’d GT po modernizaci přinášejí úpravy pohonné jednotky a modifikace v oblasti jízdní dynamiky. Přeplňovaný motor 1,6 T-GDI dosahuje nejvyšší výkon 204 k a točivý moment až 265 N.m.
Úpravy podvozku a novinky ve výbavě
Konstruktéři u modernizovaného cee’du uskutečnili i úpravy zavěšení kol a podvozku s cílem zlepšit jízdní pohodlí i ovladatelnost. Novinkou v nabídce je nový systém směrování točivého momentu, jenž potlačuje nedotáčivost vozu přibrzďováním vnitřního kola při průjezdu zatáčkami. Elektrický posilovač řízení nyní vykazuje lineárnější charakteristiku s čitelnějšími reakcemi řízení. K lepší zpětné vazbě ve středové poloze volantu napomohla upravená geometrie přední nápravy.
Na přání se nově nabízí funkce informace o rychlostních omezeních SLIF (Speed Limit Information Function), sledování slepého úhlu BSD (Blind Spot Detection) a upozorňování na křižující vozidla vzadu RCTA (Rear Cross Traffic Alert), vylepšený parkovací asistent SPAS (Smart Parking Assist System) a nejnovější verze audio soustavy a navigace AVN se 7" displejem uprostřed přístrojové desky.
Další články
© 2025 autoweek.cz. Veškerá práva vyhrazena | O autoweek.cz