name | autoweek.cz

Modernizované modely CLS Coupé a CLS Shooting Brake

Modernizované modely CLS Coupé a CLS Shooting Brake

20.06.2014 | Antonín Matějka | Aktuality

Mercedes-Benz představil modernizované modely CLS Coupé a CLS Shooting Brake. Obě tyto stylistické ikony stuttgartské automobilky přinášejí výraznější design a celou řadu konstrukčních novinek. 

 

Design nejnovější generace modelů CLS Coupé a CLS Shooting Brake je celkově ještě dynamičtější. K tomu přispívá nová maska chladiče ve výrazném „diamantovém“ designu, dramatičtěji tvarovaný přední nárazník s velkými otvory pro přívod vzduchu, světlomety MULTIBEAM LED a nové zadní svítilny s mírně tónovanými krycími skly a vícestupňovou aktivací. Na přání dodávané futuristické světlomety MULTIBEAM LED otvírají nové dimenze světelné techniky a spojují v sobě aktuálně nejlepší technická řešení v oblasti osvětlení a rozdělení světla, dokážou se přizpůsobovat nejlepším možným způsobem, extrémně rychle a automaticky téměř jakékoli dopravní situaci a nepřetržitě zaručují dosud neobvykle široké, precizní a jasné osvětlení vozovky a jejích krajnic, aniž by docházelo k oslňování ostatních řidičů.

 Ještě kvalitnější interiér, v němž se snoubí moderní luxus s vášnivou sportovní atmosférou, překvapí mnoha novými a řemeslně dokonale zpracovanými detaily. K modernímu charakteru interiéru přispívá nový, „volně stojící“ barevný displej informačního a zábavního systému s úhlopříčkou 8 palců (20,3 cm), který tvoří vizuální dominantu přístrojové desky. Mezi další novinky patří nově tvarovaný tříramenný sportovní volant a řada ušlechtilých detailů, které umocňují viditelnou a pociťovanou kvalitu interiéru. Centrální ovládací jednotka na středové konzole má nyní čtyři místo dosavadních dvou tlačítek a v mnoha případech zjednodušuje a zrychluje ovládání. Na výběr je pět atraktivních barev interiéru, šest variant ozdobného obložení a kůží, včetně kůže PASSION Exklusiv. Zákazníci tak mají rozmanité možnosti pro individualizaci svého vozidla. Dosud nabízené stylistické a výbavové linie Sport Paket Exteriér a AMG Line jsou nově doplněny linií AMG Line Plus, která rozšiřuje možnosti individualizace o velmi sportovní variantu s výraznou orientací na dynamiku a exkluzivitu. Pravděpodobně od konce roku nabídku dále rozšíří speciální Night-paket. Kromě toho jsou k dispozici nové interiérové pakety designo.

Všechny nabízené pohonné jednotky samozřejmě splňují emisní normu Euro 6. Novinkou v této třídě je CLS 220 BlueTEC, jehož vznětový čtyřválec disponuje přímým vstřikováním common rail čtvrté generace, dvoustupňovým přeplňováním turbodmychadlem a technikou BlueTEC. Tato jednotka dosahuje nejvyššího výkonu 125 kW (170 k) a nabízí maximální točivý moment 400 N.m. V modelu CLS 250 BlueTEC poskytuje čtyřválcový turbodiesel 150 kW (204 k) a točivý moment 500 N.m. Tyto hodnoty překonává vznětový vidlicový šestiválec v modelu CLS 350 BlueTEC s výkonem 190 kW (258 k) a točivým momentem 620 N.m. Rovněž nový je model CLS 400, poháněný zážehovým motorem V6 se zdvihovým objemem 3,5 litru a přeplňováním dvěma výfukovými turbodmychadly. Tato jednotka stanovuje ve svém segmentu nová měřítka, a to svým výkonovým potenciálem a enormně vysokým točivým momentem v nízkých otáčkách. V porovnání s dosavadním atmosféricky plněným motorem dosahuje o 20 kW vyššího výkonu 245 kW (333 k). Maximální točivý moment vzrostl o 110 N.m na 480 N.m a je k dispozici v širokém rozpětí otáček od 1200 do 4000 min-1. Z hlediska výkonu vrcholným modelem je CLS 500 s 300 kW (408 k) a točivým momentem až 600 N.m. Kromě toho budou místo dosavadních dvou modelů nabízeny čtyři modely s trvalým pohonem všech kol. Novinkou jsou verze CLS 250 BlueTEC 4MATIC a CLS 400 4MATIC.

Z hlediska nejvyššího výkonu 410 kW (557 k) až 430 kW (585 k), maximálního točivého momentu 720 až 800 N.m a spotřeby paliva patří motor AMG V8 5,5 litru, přeplňovaný dvěma turbodmychadly, k nejhospodárnějším sériově vyráběným osmiválcovým motorům na světě. CLS 63 AMG s 410 kW (557 k) a pohonem zadních kol spotřebuje v kombinovaném režimu EU průměrně 9,9 litru na 100 kilometrů. Varianta s 410 kW a sportovně nastaveným pohonem všech kol AMG 4MATIC a model S s 430 kW (585 k) a pohonem všech kol vyžadují s 10,4 až 10,6 litru na 100 km  jen nepatrně více paliva. K technické avantgardě patří také první devítistupňová samočinná převodovka s kapalinovým měničem momentu v prémiovém segmentu. Převodovka 9G-TRONIC nalézá uplatnění v modelech CLS 220 BlueTEC, CLS 250 BlueTEC, CLS 350 BlueTEC a CLS 500. Inovativní konstrukce přebírá silné stránky převodovky 7G-TRONIC PLUS, která je dodnes měřítkem v oblastech hospodárnosti, komfortu a dynamiky. Devět převodových stupňů převodovky 9G-TRONIC umožňuje snížit spotřebu paliva a zároveň dosáhnout ještě vyšší úrovně komfortu řazení a agility.

Všechny modely disponují rozmanitou nabídkou nových internetových služeb Mercedes connect mee. Pod označením „Mercedes connect me“ bude s novou generací třídy CLS v Evropě spuštěn nový balíček servisních služeb. Do vozidla je standardně integrován modul KOM s vlastní kartou SIM, který umožňuje využívat službu nouzového volání Mercedes-Benz, asistenční služby pro případ nehody nebo poruchy či servisní služby při údržbě vozidla. Zákazníci se také mohou kdykoli a kdekoli spojit se svým vozidlem po internetu prostřednictvím portálu „connect.mercedes.me“ a zjistit například, kolik paliva mají v nádrži.