name | autoweek.cz

„Musíme zůstat otevření technologiím“

„Musíme zůstat otevření technologiím“

13.09.2022 | Vladimír Rybecký | Aktuality

Spolkový ministr dopravy Volker Wissing na konferenci německého obchodu s motorovými vozidly potvrdil, že pohonem budoucnosti pro něj není jen elektromobilita.

Volker Wissing (FDP), spolkový ministr pro digitální záležitosti a dopravu, na 48. zasedání Spolkového sněmu Ústředního svazu německého automobilového obchodu ZDK ve Frankfurtu nad Mohanem před 350 účastníky prohlásil: „Musíme zůstat otevření technologiím.“

 

„Nejoblíbenějším dopravním prostředkem pro lidi v Německu je automobil. Touhu lidí po individuální mobilitě musíme brát vážně. Silniční doprava musí zároveň přispět k výraznému snížení emisí CO2. Potřebujeme udržitelná řešení pro klimatickou neutralitu, která přesvědčí lidi a se kterými chtějí žít,“ řekl ministr Volker Wissing (na fotografii s vedením ZDK je druhý zleva).

 

Jedním z takových řešení je elektromobilita. Zde však podle Wissinga musí výrobci zajistit, aby měli vhodné nabídky ve všech třídách vozidel dostupné pro všechny řidiče. Urychlit rozšiřování rychlodobíjecích míst, zejména na dálnicích, má federální vládní rámcový plán pro nabíjecí infrastrukturu.

 

Vodík bude podle ministra Wissinga hrát důležitou roli v pohonu budoucnosti ve všech druzích dopravy. „Musíme také zajistit technologické možnosti pro syntetická paliva na bázi vodíku,“ zdůraznil.

 

V jednání s Evropskou komisí řekl, že pro nikoho nebude nevýhodou povolit po roce 2035 vozidla se spalovacími motory pokud budou moci být provozována na syntetická paliva vyráběná klimaticky neutrálním způsobem. Německá vláda se k tomu v Bruselu zavázala, protože je nesmírně důležité pro pracovní místa v automobilovém průmyslu v Německu zachovat know-how pro tyto špičkové technologie ve vývoji a výrobě.

 

EU hodlá od roku 2035 nově registrovat pouze automobily a dodávky s nulovými emisemi. To v podstatě znamená zákaz spalovacích motorů. FDP ovšem chce zajistit, aby existovala výjimka pro vozidla poháněná ekologickými syntetickými palivy, tzv. e-fuels. Německý automobilový průmysl se ovšem jako celek zavázal k čistě elektrickému pohonu s akumulátory.