name | autoweek.cz

Nová obchodní jednotka Stellantisu pro užitkové vozy

Nová obchodní jednotka Stellantisu pro užitkové vozy

25.10.2023 | Vladimír Rybecký | Doprava

Stellantis chce rozšířit svou pozici v oblasti lehkých užitkových vozidel. Kromě 12 nových modelů, včetně verzí s elektrickým pohonem, vzniká také samostatná obchodní jednotka s názvem Pro One.

Stellantis chce konsolidovat své podnikání v oblasti užitkových vozidel pod záštitou nově vytvořené obchodní jednotky Pro One. U evropsko-americké automobilové skupiny Stellantis lehké užitkové vozy tvoří třetinu čistého prodeje s 1,6 miliony dodaných kusů ročně. Cílem je do roku 2030 zdvojnásobit toto množství ve srovnání s rokem 2021 a dosáhnout v prodejním mixu 40 % elektricky poháněných vozidel. Kromě toho se očekává, že příjmy ze servisních činností a síťové služby do budoucna vygenerují výnos pět miliard eur.

 

Aktivity užitkových vozidel budou spojeny v nové organizační jednotce Pro One. V tomto interním oddělení budou definována strategická rozhodnutí pro značky Citroën, Opel/Vauxhall, Peugeot, Fiat Professional a americkou RAM, která budou následně realizována jednotlivými společnostmi s tím, že jednotlivé značky nadále ponesou odpovědnost za své produkty.

 

„S Pro One posilujeme náš koncept šesti silných značek se společnou sílou. Vzhledem ke stále náročnějším očekáváním zákazníků nabízíme řešení šité na míru pro každou konkrétní potřebu. Proto je součástí konceptu Pro One také 400 globálních partnerů pro dovybavení a přestavby, aby se zkrátily výrobní a dodací lhůty. Zákazníkům je k dispozici celkem 800 000 kombinací vozidel,“ říká šéf Stellantis pro užitková vozidla Jean-Philippe Imperato.

 

„Pro One je interní projekt, s nímž chceme posílit naše aktivity v oblasti lehkých užitkových vozidel. Zákazník bude i v budoucnu chodit k prodejci své značky. U těchto prodejců nebude oddělení Pro-One a pro zákazníky se nic nemění,“ dodal Xavier Peugeot, který je ve společnosti Stellantis zodpovědný za lehká užitková vozidla.

 

Stellantis zároveň představil na testovací dráze Balocco 12 modernizovaných dodávek ve všech segmentech včetně elektrických verzí se zvýšeným dojezdem pro své značky Citroën, Fiat, Opel/Vauxhall, Peugeot a Ram. Všechny přebírají design osobních vozů a dostávají nové kokpity. Byly optimalizovány hodnoty jejich spotřeby a zvýšen dojezd elektricky poháněných variant. Rozšířit se má i nabídka užitkových vozidel s vodíkovými palivovými články. Všechny modernizované dodávky by měly být uvedeny do konce roku a připraveny na mobilní aktualizace od roku 2026.