name | autoweek.cz

Nové hybridní SUV Renault Austral

Nové hybridní SUV Renault Austral

09.03.2022 | Vladimír Rybecký | Nové modely

Uvedení modelu Austral je dalším krokem v realizaci plánu Renaulution vstupem do klíčového segmentu kompaktních SUV a současně znamená rozšíření modelové nabídky Renaultu o výkonné SUV.
Snahou Renaultu bylo v nástupci modelu Kadjar vytvořit agresivně působící vůz odlišující se od konkurence. Tato snaha začala už designem se širokou mřížkou chladiče s novým logem, dynamickou siluetou a zádí s působivým řešením širokých svítilen a opět s novým logem.
 
Jde o první Renault vytvořený na nové alianční platformě CMF-CD. K tomu se přidává druhá generace plně hybridního pohonu Renault E-Tech, s nímž se značka chce dostat do čela vývoje tohoto typu pohonu po stránce výkonnosti i hospodárnosti. Umožní plně elektrický dojezd až 5 km. Kromě toho budou k dispozici i mild-hybridní verze.
 
Objednávky se začnou přijímat v druhé polovině roku 2022 a prodej začne na přelomu let 2022/2023.
 
Pohonné jednotky
U vrcholné varianty je použit plně hybridní pohon, který kombinuje tříválec 1,2 l s turbodmychadlem dodávající výkon 96 kW (130 k) a točivý moment 205 N.m s elektromotorem o výkonu 50 kW a točivým momentem 205 N.m, akumulátorem 1,7 kWh/400 V a sedmistupňovou převodovkou. Největší výkon systému je 118 kW (160 k) nebo 147 kW (200 k).
 
Základní pohonnou jednotkou je zážehový čtyřválec 1,3 l turbo, který byl vyvinut ve spolupráci s Daimlerem. Je kombinován s 12 V mild-hybridním systémem a bude nabízen ve verzích TCe 140 EDC/103 kW (140 k) nebo TCe 160 EDC/118 kW (160 k). Všechny dokáží rekuperovanou energii, získanou při brzdění, ukládat do akumulátoru a řidič má na výběr ze tří jízdních nastavení. U modelů s automatickou převodovkou X-Tronic je funkce Sailing Stop, která podporuje rekuperaci energie při brzdění a vypíná motor při zpomalování. Mild hybrid drive s 48 V technologií poskytující výkon 96 kW (130 k) nebude uveden na český trh.
 
Mezi 32 asistenty řidiče ADAS jsou mj. i Active Driver Assist a Predictive Hybrid Drive. Unikátní v tomto segmentu je nabídka řízení všech kol 4Control Advanced s natáčením zadních kol v rozsahu ±5°. Renault tento systém používá už od roku 2008 a nyní uvádí jeho 3. generaci, která nově monitoruje chování vozu.
 
Nový koncept interiéru
Nová platforma poskytla možnost vytvořit maximálně prostorný interiér. Ten dále podporuje dlouhý rozvor náprav 267 cm při délce 451 cm a k tomu ještě podélně posuvná zadní sedadla. Objem zavazadlového prostoru se pohybuje mezi 500 a 575 l v závislosti na poloze zadních sedadel (u verze E-Tech hybrid 433 až 555 l), po sklopení zadních sedadel 1525 l (1455 l ve verzi E- Tech hybrid).
 
Nový přístup při vytváření interiéru byl veden snahou nabídnout pocit racionálního uspořádání s vysokou mírou ergonomie. Dominují zde displeje nové generace 12,3“ a 12“ a k přenosu informací pomáhá také 9,3“ head-up displej. Na široké centrální konzoli je několik mechanických ovladačů a další jsou na volantu. Stejně jako v Mégane E-Tech je zde digitální cockpit OpenR Link komunikující rovněž s vrcholným dostupným systémem Google Automotive Services.
 
Austral je rovněž prvním modelem Renaultu nabízeným v nové vrcholné verzi Esprit Alpine se sportovnějším vzhledem, elegantnějším interiérem, logem Alpine na sedadlech atd.