name | autoweek.cz

Nové Subaru Forester – atraktivní SUV na silnici i do terénu

Nové Subaru Forester – atraktivní SUV na silnici i do terénu

03.03.2013 | Antonín Matějka | Aktuality

V pořadí již  čtvrtá generace modelu Forester přináší nejen působivější design, prostornější interiér a dokonalejší jízdní parametry, ale také notnou míru exkluzivity.

Nový Forester je na rozdíl od crossoveru Subaru XV skutečné, plnohodnotné SUV, s nímž se v klidu můžete vydat i do těžkého terénu. Ve srovnání s předchozí generací narostly rozměry vozu ve všech směrech, a to včetně rozvoru a rozchodu kol. Karoserie nyní působí mnohem moderněji, agresivněji a reprezentativněji. Nový Forester je navíc první model Subaru, který nabízí elektricky ovládané páté dveře s funkcí automatického dovírání.  Za zmínku stojí i větší zavazadlový prostor, který se nyní může pochlubit objemem 505 litrů při základní konfiguraci zadních sedadel.

Nabídka pohonných jednotek pro nový Forester je vskutku zajímavá. Pochopitelně se jedná o motory typu boxer s protiběžnými písty. Úplnou novinku představuje přeplňovaný zážehový dvoulitr DIT s přímým vstřikováním benzinu, který disponuje výkonem 240 koní a točivým momentem s maximem 350 N.m v rozmezí 2400 až 3600 otáček. Tento konstrukčně vyspělý motor s turbodmychadlem Twin Scroll a variabilním časováním sacích a výfukových ventilů pracuje v součinnosti s CVT převodovkou Lineartronic, která je navíc vybavena systémem manuálního řazení se třemi módy S, Intelligent  a  S#. První dva nabízejí šest virtuálních rychlostních stupňů, S# pak dokonce osm. Forester s dvoulitrovým benzinovým turbomotorem dosahuje rychlost 221 km/h, z 0 na 100 km/h zrychluje za výborných 7,5 s a v kombinovaném provozu se dle údaje výrobce spokojí s 8,5 l paliva na 100 km. Dalším zážehovým motorem v modelové řadě Forester je atmosférický dvoulitr o výkonu 150 koní nabízený buď se šestistupňovou manuální převodovkou, nebo s již zmíněnou převodovkou Lineartronic s plynule měnitelným převodem. Milovníci turbodieselů si pak mohou zvolit dvoulitr o výkonu 147 koní dodávaný výhradně se šestistupňovou ručně řazenou převodovkou. Kombinovaná spotřeba nafty se u tohoto motoru se vstřikováním common rail pohybuje dle provedení vozu od 5,7 do 5,9 l/100 km. Nový Forester je na českém trhu k dispozici ve výbavách odstupňovaných označeními ACTIVE, COMFORT, EXECUTIVE a v těchto verzích:

 

 

 

2.0i: Standardní modelová verze se základní výbavou

2.0i PREMIUM: Vylepšená verze s prvky výbavy pro pohodlí i praktické využití

2.0XT: Dynamicky zaměřený model s motorem DIT nabízející jízdní výkony i ekologický provoz, s exkluzivním naladěním podvozku a speciálními prvky vnější i vnitřní výbavy

2.0D: Standardní vznětová verze se základní výbavou

2.0D PREMIUM: Vylepšená vznětová verze s prvky výbavy pro pohodlí i praktické využití

2.0D SPORT: Sportovně koncipovaná vznětová verze s prvky výbavy pro pohodlí i praktické využití

 

Všechny modely Forester jsou vybaveny stálým pohonem všech kol Symmetrical AWD, verze s převodovkou Lineartronic mají sofistikovaný systém s aktivním rozdělováním točivého momentu mezi obě nápravy, který využívá elektrohydraulicky ovládanou vícelamelovou spojku. U verzí 2.0i Premium a 2.0XT je tento systém ještě standardně doplněn o terénní režim X-Mode (ovládá se tlačítkem umístěným u voliče převodovky), jehož součástí je mimo jiné i asistent pro jízdu ze svahů HDC. V základní verzi 2.0i ACTIVE s manuální převodovkou stojí nový Forester 679 000 Kč, špičkové verze 2.0XT EXECUTIVE či 2.0D SPORT jsou k mání za 1 029 000 Kč.