name | autoweek.cz

Nový název Skupina PSA a nové logo

Nový název Skupina PSA a nové logo

07.04.2016 | Vladimír Rybecký | Aktuality

Ze skupiny PSA Peugeot Citroën se stává Skupina PSA (Groupe PSA), jako symbol transformace, která se opírá o plán Push to Pass.
Strategický plán Push to Pass otevírá nové stránky v historii skupiny. Kromě strategických os a přesně určených cílů představuje první krok k naplnění vize skupiny, jež vychází ze dvou hlavních cílů:
- být preferovanou globální automobilkou stojící na špici z hlediska výkonnosti
- stát se oblíbeným dodavatelem služeb mobility a udržovat se svými zákazníky dlouhodobý kontakt.
 
Nová identita skupiny (ta předchozí PSA Peugeot Citroën pocházela z roku 1991) je reakcí na vývoj obchodního modelu směrem k rozšíření aktivit. Nová identita je symbolem dynamiky tří výrazných automobilových značek, Peugeot, Citroën a DS, a všech dalších současných i budoucích aktivit skupiny. Současně v sobě odráží 200 let průmyslové historie skupiny.
 
„Push to Pass“ výkonnostní plán rentabilního organického růstu
Plán Push to Pass na období let 2016-2021 si klade za cíl odpovědět na změny v užívání automobilů a na potřeby mobility zákazníků. Tento plán transformace umožní uvolnit potenciál podniku, který se soustředí na dynamiku výkonnosti, kvality a hbitosti prokázaných během plánu Back In the Race.
 
Plán, zahrnující investice do výzkumu a vývoje a přísné řízení výrobních a fixních nákladů, stanovuje následující cíle:
- dosáhnout průměrné provozní marže automobilové divize ve výši 4 % v období 2016–2018, s cílem 6 % do roku 2021
- dosáhnout růstu obratu skupiny v období 2015–2018 o 10 %, s cílem dalších 15 % do roku 2021.
 
Pro dosažení těchto cílů skupina upraví svůj ekonomický model. Vyšší hodnoty dosáhne optimalizací využití své stávající zákaznické základny, kterou ještě rozšíří díky digitalizaci a multibrandovým nabídkám v oblasti poprodejních služeb, leasingu, prodeje ojetých vozů, služeb v oblasti mobility a správy vozového parku.
 
Vývoj značek Peugeot, Citroën a DS, které se budou prezentovat jako silné a vzájemně odlišné značky, se bude opírat o:
- vysokou kvalitu výrobků i služeb za odpovídající cenu
- ofenzivní produktový plán, který má k dispozici 26 osobních a 8 užitkových vozů, včetně 1 t pick-upu, a který je schopen uvést na trh 1 nový vůz v každém regionu, za každou značku a každý rok
- technologickou strategii, díky níž bude na trh uvedeno 7 plug-in hybridních vozů a 4 elektromobily a bude spuštěn program vozů s mobilním připojením a aut bez řidiče.
 
Díky tomuto plánu bude skupina schopna zajistit rentabilní růst ve všech regionech světa, v nichž je přítomna. Plán Push to Pass představuje první krok směrem k dosažení vize skupiny stát se globální automobilkou stojící na špici z hlediska účinnosti a být preferovaným poskytovatelem služeb mobility.
 
Předseda představenstva Carlos Tavares během prezentace plánu Push to Pass prohlásil: „Díky tomu, že se nám podařilo obnovit naši výkonnost, spouštíme celosvětovou produktovou a technologickou ofenzívu. Jsme nyní agilnější a schopni měnit zažitá paradigmata a předjímat změny v automobilovém odvětví. Skupina PSA se díky své digitální transformaci změní v podnik udržující se svými zákazníky neustálý kontakt. S plánem Push to Pass zajistíme skupině PSA rentabilní organický růst.“