name | autoweek.cz

Nový Peugeot 308 SW v prodeji

Nový Peugeot 308 SW v prodeji

27.05.2022 | Vladimír Rybecký | Nové modely

Pět měsíců po hatchbacku uvádí Peugeot na trh i novou generaci kompaktního kombi 308 SW. Stejně jako hatchback je tento model jedním z nejatraktivnějších ve svém segmentu a dobře vybavený pro nejrozmanitější požadavky každodenního života.
Nová generace Peugeotu 308 už jako kompaktní hatchback dokázala hned po svém uvedení na trh zaujmout zákazníky, přičemž 23 % z nich volí plug-in hybridní verzi. Nový Peugeot 308 SW směřuje do segmentu, který navzdory náporu kompaktních SUV zůstává v Evropě dlouhodobě stabilní se silnou poptávkou a podílem na trhu dlouhodobě 17-18 %. Zatímco hatchback, který kupují především soukromí zákazníci, se na celkovém prodeji této modelové řady podílí 65 % proti 35 % verze 308 SW, ovšem v České republice je tento poměr prakticky přesně opačný. Model 308 je velmi oblíbený u firemní klientely a leasingových společností – podíl B2B prodeje představuje asi 60 %, přičemž u kombi to je více než 70 %. Jeho silnou stránkou je dlouhodobě vysoká zůstatková hodnota.
 
Pohonné jednotky
Peugeot 308 SW kromě atraktivního designu a výtečných jízdních vlastností se sportovní charakteristikou, nabízí kompletní flexibilitu při výběru typu pohonu, aby co nejlépe vyhovoval potřebám zákazníků. Mohou si vybrat mezi plug-in hybridním pohonem i spalovacími motory na benzin i naftu. Během roku 2023 nabídku u obou karosářských variant modelu 308 rozšíří i plně elektricky poháněné verze.
 
Základem jsou zážehové motory 1,2 PureTech 110 (81 kW, 205 N.m) a 1,2 PureTech 130 (96 kW a 230 N.m) a vznětový 1,5 BlueHDi 130 (96 kW a 300 N.m). Jsou k dispozici se šestirychlostní přímo řazenou nebo osmistupňovou automatickou převodovkou EAT8.
 
Plug-in hybrid je připraven ve dvou verzích Hybrid 180 e-EAT8 s maximálním výkonem systému 133 kW a Hybrid 225 e-EAT8 se 165 kW. První používá zážehový motor 1,6 PureTech 150 (110 kW, 250 N.m) a druhý 1,6 PureTech 180 (132 kW, 250 N.m). Ty v obou případech spolupracují s elektromotorem s výkonem 81 kW a točivým momentem 320 N.m napájeným akumulátorem s kapacitou 12,4 kWh. Čistě elektrický dojezd mají 60 resp. 59 km.
 
Vynikající prostornost
Rozvor nového 308 SW je s 273 cm o 55 mm delší oproti hatchbacku. Díky tomu se zvětšil prostor pro cestující vzadu a vůz získal stabilnější vzhled. S délkou 464 cm je 308 SW o 21 cm delší než „normální“ 308. To se projevuje i v rozměrech zavazadlového prostoru, jehož objem je 608 l s dvoupolohovou podlahou Flex Floor, po sklopení zadních sedadel naroste až na 1634 l. U plug-in hybridní verze jsou hodnoty o něco menší s objemem 548 l resp. 1574 l. Zadní sedadla lze sklopit i přímo ze zavazadlového prostoru pomocí ovládacích prvků na bocích.
 
Špičková technika
Neodmyslitelnou součástí vozů Peugeot je uspořádání interiéru Peugeot i-Cockpit. Jeho nejnovější generace má opět malý volant, vyvýšený 10“ digitální přístrojový panel s 3D zobrazováním a inovativní 10“ středový dotykový HD displej s novým systémem Peugeot i-Connect Advanced s bezdrátovým zobrazením telefonu Mirror Screen. Plně konfigurovatelné přepínače i-toggles nahrazují tradiční ovladače. Aktualizaci softwaru na dálku OTA (Over the Air) nelze spustit za jízdy, ale může probíhat i v uzamčeném voze.
 
Tak jako hatchback 308 SW nabízí moderní asistenční systémy ADAS, jako jsou asistent mrtvého úhlu s prodlouženým dosahem 75 m nebo parkovací asistent s 360° výhledem na okolí pomocí čtveřice kamer.
 
Cenová nabídka začíná na 555 000 Kč za verzi Active Pack 1,2 PureTech 110 MAN6, u plug-in hybridní verze od 890 000 Kč za Active Pack Hybrid +80 e-EAT8. Vyrábí se, stejně jako hatchback ve francouzské továrně v Mylhúzách.