name | autoweek.cz

Obliba operativního leasingu roste
30.12.2016 | Vladimír Rybecký | Tiskové zprávy
Operativní leasing je u tuzemských firem v oblibě. Nejčastěji se operativní leasing týká dlouhodobého pronájmu automobilů, ale používá se i pro IT vybavení i mobilní telefony.
Obliba operativního leasingu mezi tuzemskými firmami stále roste. Službu využívají zejména na rozšíření a údržbu svého vozového parku, výjimkou ale není ani dlouhodobý pronájem IT techniky či mobilních telefonů. Vedle efektivnější správy firemních nákladů si podniky operativní leasing pochvalují i díky doplňkovému servisu, který by při vlastní koupi produktu zpravidla neměli.
V případě operativního leasingu klient leasingové společnosti hradí pravidelné měsíční splátky po přesně stanovenou dobu. Po uplynutí tohoto období zase zboží vrátí, případně si je, umožňuje-li to smlouva, odkoupí za dohodnutou cenu.
„Podíl operativního leasingu se v nové produkci zvýšil na 59 % za první tři kvartály roku 2016, což je meziročně více o 8 %. Celkově dnes i v aktivních smlouvách dominuje operativní full service leasing s více než 80 000 vozidly,“ uvedl Jiří Solucev, obchodní ředitel leasingové společnosti Arval CZ.
Operativní leasing je podle odborníků nejvíce využíván firmami, které mají velké vozové parky a jsou zvyklé tuto službu používat v zahraničí prostřednictvím svých mateřských společností. Jejich podíl činí na základě statistik společnosti Arval CZ přibližně 37 %. Čím dál více této formě provozu firemních vozidel přicházejí na chuť i středně velké (27 %) a menší firmy. Středně velké a menší podniky jsou zároveň skupinou, která operativní leasing využívá i pro další produkty.
„Vzhledem k velkému konkurenčnímu tlaku a neustálým inovacím spoléhá řada firem při pořizování IT vybavení na operativní leasing. Zejména u menších podniků je velkou výhodou fakt, že nemusejí vázat kapitál do vlastního vybavení. Druhou devizou je možnost častější obměny techniky, a tím i pružnější reakce podniku na nové trendy,“ přiblížil Milan Urban ze společnosti COMIMPEX, která se zabývá outsourcingem IT služeb, zabezpečením firemních počítačových sítí a svým zákazníkům nabízí pronájem nebo operativní leasing IT vybavení.
Dalším segmentem, kde se operativní leasing začíná prosazovat, je spotřební elektronika. Zatímco v případě automobilů byla služba zprvu cílená hlavně na firmy, u mobilních telefonů či notebooků je tomu přesně naopak.
„U soukromých osob počet zákazníků překonal očekávání. Zájem je stabilní, o služby se dlouhodobě zajímá přibližně 6 % české populace,“ komentoval Oleg Vojtíšek, Strategic Business Director internetového obchodu Alza.cz. Prostřednictvím tohoto e-shopu si zákazníci mohou „pronajmout“ mobilní telefony, notebooky i herní PC. Podobnou nabídku mají i další tuzemské e-shopy.
V případě operativního leasingu klient leasingové společnosti hradí pravidelné měsíční splátky po přesně stanovenou dobu. Po uplynutí tohoto období zase zboží vrátí, případně si je, umožňuje-li to smlouva, odkoupí za dohodnutou cenu.
„Podíl operativního leasingu se v nové produkci zvýšil na 59 % za první tři kvartály roku 2016, což je meziročně více o 8 %. Celkově dnes i v aktivních smlouvách dominuje operativní full service leasing s více než 80 000 vozidly,“ uvedl Jiří Solucev, obchodní ředitel leasingové společnosti Arval CZ.
Operativní leasing je podle odborníků nejvíce využíván firmami, které mají velké vozové parky a jsou zvyklé tuto službu používat v zahraničí prostřednictvím svých mateřských společností. Jejich podíl činí na základě statistik společnosti Arval CZ přibližně 37 %. Čím dál více této formě provozu firemních vozidel přicházejí na chuť i středně velké (27 %) a menší firmy. Středně velké a menší podniky jsou zároveň skupinou, která operativní leasing využívá i pro další produkty.
„Vzhledem k velkému konkurenčnímu tlaku a neustálým inovacím spoléhá řada firem při pořizování IT vybavení na operativní leasing. Zejména u menších podniků je velkou výhodou fakt, že nemusejí vázat kapitál do vlastního vybavení. Druhou devizou je možnost častější obměny techniky, a tím i pružnější reakce podniku na nové trendy,“ přiblížil Milan Urban ze společnosti COMIMPEX, která se zabývá outsourcingem IT služeb, zabezpečením firemních počítačových sítí a svým zákazníkům nabízí pronájem nebo operativní leasing IT vybavení.
Dalším segmentem, kde se operativní leasing začíná prosazovat, je spotřební elektronika. Zatímco v případě automobilů byla služba zprvu cílená hlavně na firmy, u mobilních telefonů či notebooků je tomu přesně naopak.
„U soukromých osob počet zákazníků překonal očekávání. Zájem je stabilní, o služby se dlouhodobě zajímá přibližně 6 % české populace,“ komentoval Oleg Vojtíšek, Strategic Business Director internetového obchodu Alza.cz. Prostřednictvím tohoto e-shopu si zákazníci mohou „pronajmout“ mobilní telefony, notebooky i herní PC. Podobnou nabídku mají i další tuzemské e-shopy.
Další články
© 2025 autoweek.cz. Veškerá práva vyhrazena | O autoweek.cz