name | autoweek.cz

Renault a Dacia myslí na internetový prodej

Renault a Dacia myslí na internetový prodej

07.03.2013 | Vladimír Rybecký | Aktuality

Značky Renault a Dacia podle Automotive News Europe plánují agresivní rozšíření svého internetového prodeje automobilů. Chtějí využít výhod trendu maloobchodního prodeje vozů, který má v tomto desetiletí rychle růst. Nenahradí ale tradiční showroomy.

Internetové portály Dacia Store a Renault Group budou do konce roku 2014 k dispozici na všech evropských trzích. Analytici z Frost & Sullivan uvádějí, že automobilky budou pro nabídku a prodej svých automobilů stále více využívat web. Do roku 2020 by se na celém světě mohlo prodávat výhradně prostřednictvím internetu asi 4 % aut, což je zhruba 4,5 milionu vozidel.

V roce 2011 proběhlo asi 5000 internetových nákupů automobilů. Zákazníci v Nizozemsku mohou prostřednictvím Dacia Store zjistit cenu a koupit nové Sandero Stepway nebo jakýkoli jiný model nízkonákladové modelové řady. V Itálii a Velké Británii mohou na modely Dacia zjistit cenu a zaplatit zálohu.

Služba Renault Retail Group zákazníkům umožňuje na internetu vůz nakonfigurovat, zjistit cenu a zaplatit zálohu za modely značek Renault a Dacia. Mezi další automobilky, které nabízejí internetový prodej, patří Ford ve Velké Británii a výrobci luxusních elektromobilů Tesla a Fisker.

Třebaže postup nákupu je odlišný, podle automobilky Renault zákazníci si stále musejí své vozy vyzvedávat u prodejců. "Nabídka vozů na internetu zůstává ve shodě s naší tradiční distribuční strategií," uvedl Patrick Hoffstetter, ředitel digitální výrobní divize Renaultu. "Prodejci zůstávají na stejné úrovni. Jedná se o takový typ marketingové strategie, která má zachytit rostoucí počet zákazníků, kteří chtějí většinu nákupu svého vozu uskutečnit na internetu."

Agentura Frost & Sullivan je přesvědčena, že ti prodejci automobilů, kteří neprojdou inovací, čeká stejný osud jako některé velké řetězce prodávající knihy a elektroniku. Přední maloobchodníci v sektoru vydavatelství a zábavy získávají více než 50 % svých příjmů z internetového prodeje. To vedlo k uzavření řady velkých obchodů.

I přes tuto hrozbu Andreas Gissler, analytik automobilové skupiny Arthur D. Little, řekl, že neočekává, že by automobilky v Evropě nebo jinde na světě v blízké budoucnosti přešly výhradně na internetovou distribuci automobilů. Mnoho zákazníků chce kupovat automobily na internetu a prodejce zcela obejít, ale automobilky si nic takového nepřejí. Například Renault nemá v plánu takový model distribuce, který by obešel prodejce. Thomas Chanel, ředitel pro marketingové metody u maloobchodní divize Renaultu, potvrdil, že autosalony prodejců budou mít vždy důležitý význam jako marketingový nástroj a nadále budou uspokojovat poprodejní potřeby zákazníků v podobě údržby a oprav.