name | autoweek.cz

Renault Captur přijíždí s Googlem

Renault Captur přijíždí s Googlem

08.04.2024 | Vladimír Rybecký | Nové modely

Před 11 lety Renault uvedl Captur jako průkopníka malých SUV nahrazujících malá MPV, v tomto případě model Modus. Od roku 2013 už Renault prodal 2,2 milionu Capturů a tento model se vedle Clia stal jeho nejprodávanějším.

Malé městské SUV Captur nyní přichází na trh důkladně přepracované. Od svého předchůdce se liší především designovými prvky. Ty zahrnují nové řešení přídě s úzkými světlomety. Podobně se proměnila i záď. Captur je tak po Cliu dalším modelem, který přebírá nový designový jazyk šéfa designu Renaultu Gillese Vidala s úzkými liniemi a výraznými detaily.

 

Služby Google

Rozměry se nezměnily (délka 4122 mm, rozvor náprav 2606 mm), takže Captur si zachovává všestrannost a velkorysý vnitřní prostor svého předchůdce. Zadní sedadla lze posunout o 16 cm a vytvořit tak větší prostor pro cestující vzadu na úkor zavazadlového prostoru. Objem zavazadlového prostoru je až 536 l při posunu zadní lavice co nejvíc dopředu a tím i přidáním 114 l.

 

Captur má jako první zástupce segmentu multimediální systém OpenR Link zahrnující služby Google s integrovaným operačním systémem Android Automotive 12. V Google Play je k dispozici celkem 50 aplikací. Potěší ale, že zůstaly zachovány mechanické ovladače pro základní nastavení. Nový přístrojový panel má rozměr až 10,25“.

 

Nová elektronická architektura posouvá bezpečnost na vyšší úroveň s nejnovější generací jízdních asistentů, včetně prediktivního hybridního řízení a systému Active Driver Assist, umožňujícího autonomní jízdu druhého stupně.

 

Všestranné pohonné jednotky včetně verze na LPG

Po stránce pohonu Renault sází na osvědčené jednotky. Základní je zážehový tříválec 1,0 TCe/66 kW (90 k) v kombinaci se šestirychlostní přímo řazenou převodovkou. Čtyřválcový 1,3 mild-hybrid nabízí 103 kW (140 k) v kombinaci se šestirychlostní přímo řazenou převodovkou nebo 118 kW (160 k) s automatickou převodovkou EDC. Dvoupalivový tříválec 1,0 TCe/74 kW (100 k) umožňuje provoz na LPG v kombinaci se šestirychlostní přímo řazenou převodovkou.

 

E-Tech full hybrid 145 s největším výkonem 106 kW (145 k) a točivým momentem 205 N.m kombinuje čtyřválcový motor 1,6 l/69 kW (94 k) a dva elektromotory (trakční o výkonu 36 kW a HSG - startér/generátor o výkonu 18 kW) s inteligentní multimódovou automatickou převodovkou se zubovými spojkami a akumulátorem s kapacitou 1,2 kWh. Optimální spotřebu paliva zajišťuje 14 provozních kombinací mezi spalovacím motorem a elektromotorem. Všechny rozjezdy jsou s elektrickým pohonem a v městském provozu je možné jezdit až 80 % času plně na elektřinu.

 

Na podvozku nejsou žádné významné změny jen nové tlumiče a upravená charakteristika posilovače řízení. Systém Extended Grip System, dostupný pro E-Tech Full Hybrid, zlepšuje trakci v obtížných jízdních podmínkách

 

Nový Renault Captur se stále vyrábí v závodě ve Valladolidu. V Evropě se začne prodávat v dubnu 2024. Otevření objednávek v České republice je plánováno na květena první vozy se objeví před prázdninami.