name | autoweek.cz

Route 301: 10 000 km dobrodružství

Route 301: 10 000 km dobrodružství

13.11.2012 | Vladimír Rybecký | Aktuality

Během tiskového dne mezinárodního autosalonu v Istanbulu byla odstartována Route 301. Nové vozy Peugeot 301 se vydaly na cestu po trasách o délce více než 10 000 km. 

 

Peugeoty 301 na své cestě zavítají na tři kontinenty a projedou 17 zemí. Cílem akce je zvýšení povědomí o novém sedanu Peugeot.

Od 1. listopadu lze průběh akce Route 301 sledovat na www.route301.peugeot.com.

Route 301 je pořádaná ve spolupráci s filiálkami a dovozci ze 17 zemí střední a východní Evropy a zemí Maghrebu. Má před sebou dvě trasy: severní z Istanbulu do Moskvy a jižní z Istanbulu do Casablanky.

Za volanty Peugeotů 301 usednou posádky složené ze známých osobností, novinářů či bloggerů. V průběhu testu budou moci osoby ovlivňující veřejné mínění ocenit a posoudit jízdní vlastnosti, komfort, prostornost, robustnost a spolehlivost Peugeotu 301 na silnicích v zemích, na jejichž trhy bude novinka v nadcházejících měsících uvedena.

Na každé trase po silnicích od Ruska až na okraje Sahary jedou tři nové vozy Peugeot 301 v nichž se vystřídá 70 hostujících řidičů. Během cesty proběhne  21 lokálních akcí.

Jižní trasa vede z Turecka přes Řecko, Makedonii, Srbsko, Bosnu a Hercegovinu, Chorvatsko, Slovinsko, Tunisko a Alžírsko a skončí v Casablance v Maroku. Další tři vozy jedou z Istanbulu severozápadním směrem přes Bulharsko, Rumunsko, Maďarsko Slovensko, Českou republiku, Polsko, Ukrajinu do Ruska. V každé zemi stráví vozy 2 až 4 dny. Na hranice České republiky přijedou 11. listopadu. Česká posádka při třídenním průjezdu zavítá do Telče, Českých Budějovic, Prahy, Hradce Králové a v Ostravě předá vůz polskému týmu. Dojezd do cíle cesty - do Moskvy - je naplánován na 22. listopadu.

Akce Route 301 předchází uvedení vozu Peugeot 301 na český trh, které proběhne 15. listopadu.

Ředitel pro marketing a komunikaci značky Peugeot Guillaume Couly prohlásil: "Route 301 představuje originální způsob, jak se přiblížit veřejnosti a jak předvést know-how značky Peugeot ve světě rodinných sedanů, v němž značka s více než 17 miliony prodanými vozy oprávněně drží významné místo. Vozy projedou místy, kde se model 301 bude prodávat a pozvaní hosté přispějí k zvýšení obecného povědomí o modelu 301, jenž je hlavní hybnou pákou v internacionalizaci značky Peugeot."

Sedan 301 je dlouhý 444 cm a bude se vyrábět ve španělském městě Vigo a později i v čínském Wuhanu. V příštích měsících se dostane na trhy v Turecku, střední a východní Evropě, Rusku a na Ukrajině, dále do zemí Maghrebu, Středního východu, Afriky, Latinské Ameriky a na konci roku 2013 i do Číny. Cílem je 150 000 prodaných vozů ročně po celém světě.