name | autoweek.cz

Šéf Peugeotu přebírá kontrolu nad Alfou Romeo

Šéf Peugeotu přebírá kontrolu nad Alfou Romeo

20.01.2021 | Vladimír Rybecký | Aktuality

Nově vzniklá společnosti Stellantis jmenovala tým vrcholových výkonných pracovníků. Jean-Philippe Imparato se stává šéfem Alfa Romeo. V čele Peugeotu jej nahradí bývalá ředitelka Citroënu Linda Jacksonová.
Stellantis zavádí efektivní řízení jmenováním vrcholového výkonného týmu společně s devíti specializovanými výbory, které se zabývají výkonností a strategií pro celou společnost. Generální ředitel společnosti Stellantis Carlos Tavares k tomu řekl: „Tento vysoce konkurenceschopný, odhodlaný a vyvážený tým využije své kombinované dovednosti a různorodé zázemí k tomu, aby se Stellantis stal skvělou společností.“
 
Strategické a výkonné rozhodování budou mít spolu s  Carlosem Tavaresem na starosti vedoucí pro Ameriku Mike Manley, šéfka globální podnikové kanceláře Silvia Vernettiová, výkonný ředitel Emmanuel Delay, hlavní softwarový ředitel Yves Bonnefont a vedoucí pobočky Philippe de Rovira, který má na starosti financování prodeje, ojetá auta, náhradní díly a servis a maloobchodní síť. V rámci provozních ředitelů sedmi regionů bude řídit zvětšenou Evropu Maxime Picat.
 
Tavares ale ohlásil i velké překvapení: Alfa Romeo bude řízena Francouzem! Jejím ředitelem byl jmenován Jean-Philippe Imparato, který pět let vedl Peugeot. Stojí před ním těžký úkol oživit slavnou značku ve špatném zdravotním stavu. Zdá se však, že Alfa Romeo bude jednou z priorit, které mají být pod vedením Carlose Tavarese znovu oživeny.
 
Imparatovým odchodem se uvolnilo místo v čele Peugeotu. Zde Tavares oznámil jmenování Lindy Jacksonové. Tato Britka od května 2014 do ledna 2020 vedla Citroën. Před rokem ji Tavares pověřil realizací studie týkající se fúze se zaměřením na objasnění a potvrzení diferenciace značek v rámci portfolia skupiny. Její nástupce Vincent Cobée zůstává ve funkci a změna nenastala ani u DS vedené Béatrice Foucherovou.
 
Tavares rovněž prezentoval nové rozdělení značek do divizí podle orientace na jejich cílové klienty. Citroën je zde spojován s Fiatem a Abarthem (v jejich čele stojí Olivier Francois, který je současně globálním marketingovým ředitelem Stellantisu) v roli základních značek. Peugeot a Opel/Vauxhall (v čele s Michaelem Lohschellerem) jsou vyšším středním proudem a Alfa Romeo s DS jsou prémiové překvapivě spolu s Lancií vedenou Lucou Napolitanem! Maserati (šéfem je Davide Grasso) je luxusní značkou. Jeep, vedený Christianem Meunierem, má globální roli v segmentu SUV, zatímco Chrysler, Dodge a Ram se jako americké značky zaměří na tento kontinent. V oblasti mobility pokračují dvě značky - v Evropě Free2Move a v USA Leasys. Na design budou dohlížet Ralph Gilles (Chrysler/Dodge/Jeep/Ram/Maserati/Fiat Latinská Amerika) a Jean-Pierre Ploue (Abarth/Alfa Romeo/Citroen/DS/Fiat Europe/Lancia/Opel/Peugeot/Vauxhall).
 
Jedenáctičlennou správní radu vede předseda John Elkann.