name | autoweek.cz

Škoda Auto zahájila provoz nového Motorového centra

Škoda Auto zahájila provoz nového Motorového centra

05.09.2014 | Vladimír Rybecký | Aktuality

Škoda Auto v Mladé Boleslavi uvedla do provozu nové Motorové centrum, jedno z nejmodernějších zařízení tohoto druhu na světě. Tuto investici ocenil i místopředseda vlády a ministr financí České republiky Andrej Babiš.

Provoz nového Motorového centra oficiálně zahájilo představenstvo společnosti Škoda Auto v čele s jeho předsedou Winfriedem Vahlandem společně s 1. místopředsedou vlády a ministrem financí České republiky Andrejem Babiš, středočeský hejtman Miloš Petera, předsedou podnikové rady odborů KOVO MB Jaroslava Povšíka a představitelé koncernu Volkswagen. Do Mladé Boleslavi se při této příležitosti vrátili i bývalí vedoucí představitelé společnosti Škoda Auto, kteří měli v nedávné minulosti velkou zásluhu na úspěšném rozvoji značky Škoda a položili základy jejího současného růstu Detlef Wittig, Reinhard Jung a Wilfried Bockelmann.

 

Jak na úvod připomenul Andrej Babiš, Škoda Auto je nejen příkladnou ukázkou jak měla vypadat privatizace s využitím silného zahraničního partnera. Nové Motorové centrum je také pádnou odpovědí těm, kteří nesmyslně tvrdí, že automobilový průmysl v České republice jsou jen montovny, které mohou zahraniční investoři kdykoliv naložit a odvézt někam na východ. Babiš jako ministr financí ocenil i to, že úspěšné hospodářské výsledky automobilky přináší i velký odvod daní do státního rozpočtu.

 

Načasování otevření nového zázemí pro vývoj motorů symbolicky připadlo do dní, kdy si v Mladé Boleslavi připomínají 115 let od zahájení vývoje a výroby spalovacích motorů.

 

Do novostavby Motorového centra automobilka společně s koncernem Volkswagen investovala celkem 45 milionů eur, z toho více než 34 milionů eur do samotné stavby a dalších přibližně 10 milionů eur do technologií a zařízení. Je to v současné době jedna z největších investic soukromé společnosti do vývoje na území České republiky. Výstavba trvala necelé dva roky.

 

V novém Motorovém centru je 21 zkušebních stanic pro testování motorů a komponent. Vedle testování nových motorů, připravovaných pro sériovou výrobu, bude na největší zkušební stanici o výkonu do 400 kW možné provádět také náročné dynamické testy pro aktivity týmu Škoda Motosport. Pro funkční a dlouhodobé testy jednotlivých komponent a systémů spalovacích motorů bude využito šest dalších speciálních zkušebních stavů. S ohledem na rostoucí požadavky při globálním použití motorů se v Mladé Boleslavi testují motory pro nejrůznější zahraniční trhy a pro různé druhy paliv.

 

Počet stanic:

15 zkušebních stanic pro motory s výkonem až 400 kW, točivým momentem až 750 N.m

Test motoru trvá obvykle 300 až 500 hodin, což odpovídá ujetí 50 000 až 85 000 km

Nejnáročnější test zahrnuje 1100 hodin nepřetržitého chodu

Kapacita vzduchotechniky pro chlazení a odvětrávání až 136 000 m3/h, pro sání motorů pak až 22 000 m3/h

6 speciálních zkušebních stanic pro funkční a vytrvalostní testy jednotlivých komponent a systémů spalovacích motorů

 

Variabilita:

Možnost simulovat testovací podmínky s ohledem na různé trhy

Plnicí stanice se zásobníky pro 50 000 litrů paliva (až 6 druhů vč. CNG, LPG a etanolu)

Možnost simulovat testovací podmínky s ohledem na různé trhy

Plnicí stanice se zásobníky pro 50 000 litrů paliva (až 6 druhů vč. CNG, LPG a etanolu)

 

Škoda je jedinou automobilkou, které v České republice vozy a komponenty nejenom vyrábí, ale také vyvíjí. Za tímto účelem zaměstnává Technický vývoj v současné době zhruba 1700 specialistů, inženýrů, designérů, techniků a konstruktérů. Všechny vozy Škoda se vyvíjejí v Mladé Boleslavi - jak vozy pro tuzemskou výrobu, tak vozy, které sjíždí z linek v zahraničních závodech.