name | autoweek.cz

Škoda Superb Combi 1.8 TSI 4x4 Ambition – pohoda na cestách

Škoda Superb Combi 1.8 TSI 4x4 Ambition – pohoda na cestách

12.03.2010 | Antonín Matějka | Nové modely

Velké kombi z produkce mladoboleslavské automobilky sklízí uznání mezi evropskými novináři a velmi slušně se rozbíhá i jeho prodej.

Jestliže před několika lety šéf Škoda Auto, D. Wittig, prohlásil, že vozy s okřídleným šípem ve znaku budou v dohledné době soupeřit o zákazníky s takovými automobily, jako je Volvo, měl k tomu jistě pádné argumenty opírající se o dlouhodobou strategii firmy. Nutno říci, že dnešní modelová politika mladoboleslavské značky mu v mnohém dává za pravdu a pro vozy Superb a Superb Combi to platí dvojnásob.

Nový Superb Combi, představený na loňském autosalonu ve Frankfurtu, je opravdu vysoce reprezentativní automobil s komfortním prostorným interiérem a vyspělou koncernovou technikou, včetně moderních motorů TSI, samočinných dvouspojkových převodovek DSG či pohonu všech kol se čtvrtou generací spojky Haldex ve funkci mezinápravového diferenciálu.  Námi testovaná verze s motorem 1.8 TSI 4x4 a výbavou Ambition je určena pro náročnější zákazníky, kteří si tento automobil koupí především pro jeho slušnou dynamiku, přiměřenou spotřebu paliva a již zmíněný pohon všech kol, jenž jim při delších cestách po Evropě, v dešti a případně na zasněžených silnicích, poskytne patřičné bezpečí a komfort při řízení. Přeplňovaný čtyřválec 1.8 TSI s přímým vstřikováním benzinu je poměrně agilní a velmi pružný v širokém rozsahu otáček – maximální točivý moment 250 N.m je k dispozici od 1500 do 4500 1/min. Ve spojení s manuální šestistupňovou převodovkou poskytuje motor řidiči „pohodovou“ jízdu, automobil při předjíždění slušně zrychluje i na čtvrtý a pátý rychlostní stupeň, šestka je přitom zárukou hospodárné jízdy na dálnicích s poměrně značným převýšením. Spotřeba paliva se během našeho testu většinou pohybovala mezi 7 až 9 litry na 100 kilometrů, pouze v městském provozu se vyšplhala nad hranici 10 l/100 km, což ovšem není nikterak dramatická hodnota s ohledem na velikost a pohotovostní hmotnost vozu 1550 kilogramů. Na suché vozovce se verze 4x4 chová jako klasický vůz s pohonem předních kol, v zatáčkách je vesměs neutrální a snadno ovladatelný. Velký rozvor zaručuje automobilu dobrou směrovou stabilitu ve vysokých rychlostech a v kombinaci s „měkčeji“ naladěným podvozkem přispívá k vysokému cestovnímu komfortu. Na zadní kola se hnací moment motoru přenáší částečně jen v případě ztráty adheze, většinou na zasněženém či šotolinovém povrchu. Činnost spojky Haldex je okamžitá a pro řidiče v běžných jízdních situacích někdy stěží postřehnutelná. Celkově však tento systém 4x4 pracuje velmi spolehlivě a výrazně zlepšuje trakci vozu na kluzkém povrchu.

Interiér verze Combi přirozeně vychází z konceptu, který byl použit u nové generace čtyřdveřového sedanu Superb a který je zaměřen na ergonomii, kvalitní zpracování detailů a dosažení maximálního komfortu cestujících na zadních sedadlech. Ten je skutečně výjimečný, navíc prostor pro dolní končetiny pasažérů vzadu nemá v této kategorii vozů vyšší třídy takřka konkurenci.  Zavazadlový prostor rovněž zasluhuje uznání, v základní konfiguraci zadních sedadel nabízí 633 litrů, po jejich úplném sklopení až 1865 litrů. Elektricky ovládané zadní výklopné dveře jsou sice za příplatek, současně s nimi je ovšem k dispozici i automatický roletový kryt, který se po otevření dveří samočinně odsune do střední polohy, a uvolní tak větší plochu pro manipulaci se zavazadly (výška nákladové hrany je pouhých 600 mm).

Nová Škoda Superb Combi má velmi atraktivní standardní a příplatkovou výbavu. Druhý stupeň výbavy Ambition se již v základu může pochlubit dvouzónovou elektronicky řízenou klimatizací Climatronic, tempomatem, výškově nastavitelnými předními sedadly s bederní opěrkou, 16“ palcovými koly z lehké slitiny či střešní anténou ve tvaru ploutve. Nechybějí ani adaptivní bi-xenonové světlomety a mlhovky s funkcí Corner. Z výbavy na přání jsme měli možnost si vyzkoušet navigační systém Columbus s dotykovou obrazovkou a pevným diskem a parkovací asistent s předním a zadními senzory. Poměrně příznivá je i cena jednotlivých modelů Superb Combi. Základní verze s motorem 1,8 TSI, pohonem 4x4 a výbavou Comfort se prodává již od 715 900 korun.

 

Motor

Zážehový přeplňovaný čtyřválec s přímým vstřikováním paliva a rozvodem 2xOHC.  Zdvihový objem 1798 cm3. Největší výkon 118 kW (160 k) při 4500 až 6200 1/min. Největší točivý moment 250 N.m při 1500 až 4500 1/min. Šestistupňová manuální převodovka.  Pohon všech kol.

 

Karoserie


Pětidveřové kombi.

 

Rozměry a hmotnosti


Délka 4838 mm, šířka 1817 mm (bez vnějších zpětných zrcátek) , výška 1510 mm. Rozvor 2761 mm. Pohotovostní hmotnost 1554 kg, užitečná hmotnost 563 kg. Objem palivové nádrže 60 l. Objem zavazadlového prostoru 0,633 až 1,865 m3.

 

Jízdní výkony


Největší rychlost 215 km/h. Zrychlení z 0 na 100 km/h za 8,8 s. Spotřeba paliva (město, mimo město, kombinovaná)  10,7/6,7/8,2  l/100 km.

 

Základní pořizovací cena


801 900 Kč vč. DPH

 

 

 

HODNOCENÍ

Pohonná jednotka

\"1\"\"1\"\"1\"\"1\"\"\"

Na silnici \"1\"\"1\"\"1\"\"1\" \"\"
Kvalita \"1\"\"1\"\"1\"\"1\" \"\"
Bezpečnost \"1\"\"1\"\"1\"\"1\" \"\"
Pohodlí \"1\"\"1\"\"1\"\"1\" \"\"
Náklady \"1\"\"1\"\"1\"\"1\"\"1\"

Celkem \"1\"\"1\"\"1\"\"1\" \"\"

Hodnocení: \"1\"\"\"\"\"\"\"\"\" - horší než průměr, \"1\"\"1\"\"\"\"\"\"\" - slušný standard, \"1\"\"1\"\"1\" \"\"\"\" - docela dobré, \"1\"\"1\"\"1\"\"1\"\"\" - vynikající, \"1\"\"1\"\"1\"\"1\"\"1\" -zcela mimořádné