name | autoweek.cz

Škoda uvádí modernizovaný Karoq
05.04.2022 | Vladimír Rybecký | Nové modely
Inovovaný vzhled Škody Karoq přináší vylepšené aerodynamické vlastnosti, poprvé jsou v nabídce i přední světlomety Matrix-LED, trvale udržitelné materiály v interiéru a rozšiřuje použití nových technologií. Cenová nabídka začíná na 638 900 Kč.
Kompaktní SUV Karoq má od svého uvedení na jaře 2017 velký podíl na prodejním úspěchu značky Škoda. Celkem již bylo vyrobeno 566 000 vozů Karoq. Z toho 65 % pohánějí motory TSI a 35 % turbodiesely, stejný poměr je i mezi samočinnými a přímo řazenými převodovkami.
Modernizovaná verze modelu Karoq přináší oživení designu. Širší šestihranná maska chladiče, nový přední a zadní nárazník a užší LED přední a zadní světlomety oživují vzhled vozu. Světla pro denní svícení jsou nyní dvoudílná. Poprvé Škoda pro Karoq nabízí za příplatek i přední světlomety Matrix-LED.
Díky novým kolům s aerodynamickými kryty, prodlouženému střešnímu spoileru, bočním finletům po stranách zadního okna a novým krytům umístěným na podvozku se zlepšily aerodynamické vlastnosti - hodnota součinitele odporu vzduchu se snížila na cx 0,30.
Interiér nabízí nové dekory a potahy sedadel z recyklovaných materiálů. Potahy sedadel z ECO látky, které jsou dostupné za příplatek, jsou vyrobeny z vláken získaných z recyklovaných PET lahví.
Základním motorem je zážehový tříválec 1,0 TSI Evo/81 kW (110 k) se šestirychlostní převodovkou. Vysoký vstřikovací tlak až 350 bar zajišťuje nízké emise. Litinové vložky válců jsou nahrazeny inovativním plazmovým nanášením povrchové vrstvy válců o celkové tloušťce 150 mikrometrů (0,15 mm). Tento proces snižuje vnitřní tření ve válcích. Díky lepší distribuci a odvodu tepla ve spalovacím prostoru se také snižuje tepelné namáhání motoru.
Čtyřválec 1,5 TSI/110 kW (150 k) je vybaven systémem deaktivace válců ACT, který při nízké zátěži automaticky odpojuje dva válce a tím snižuje spotřebu. Motor 2,0 TSI/140 kW (190 k) je určený výhradně pro verzi SportLine standardně v kombinaci se sedmistupňovou převodovkou DSG a pohonem všech kol pomocí elektronicky řízené lamelové spojky šesté generace.
Vznětové motory 2,0 TDI EA288 Evo jsou vybaveny systémem úpravy výfukových plynů SCR pro snižování emisí oxidů dusíku procesem Twin Dosing se vstřikováním roztoku AdBlue před dva redukční katalyzátory. První je umístěn u motoru v blízkosti sběrného potrubí, druhý je dál od motoru na podvozku. Oba turbodiesely jsou standardně vybaveny šestirychlostní převodovkou, na přání je k dispozici i sedmistupňová automatická DSG. Základem je 2,0 TDI Evo/85 kW (116 k). Verze 2,0 TDI/110 kW (150 k) může mít za příplatek pohon všech kol v kombinaci s převodovkou DSG.
Aktivní bezpečnost zvyšuje rozšířená nabídka moderních asistenčních systémů. Pro stupně výbavy Style Exclusive, SportLine a SportLine Exclusive je součástí standardní výbavy adaptivní podvozek DCC. Součástí standardní výbavy SportLine je také progresivní řízení. Adaptivní podvozek DCC neustále vyhodnocuje jízdní situaci a upravuje nastavení tlumičů a řízení. Volbou jízdního režimu lze volit režimy Eco, Comfort, Normal, Sport a Individual. V režimu Individual lze tyto vlastnosti nastavit ještě podrobněji. Variabilní převod řízení, který je závislý na úhlu natočení volantu, umožňuje lepší ovladatelnost při rychlejší jízdě a dynamičtější průjezd zatáčkou.
Modernizovaná verze modelu Karoq přináší oživení designu. Širší šestihranná maska chladiče, nový přední a zadní nárazník a užší LED přední a zadní světlomety oživují vzhled vozu. Světla pro denní svícení jsou nyní dvoudílná. Poprvé Škoda pro Karoq nabízí za příplatek i přední světlomety Matrix-LED.
Díky novým kolům s aerodynamickými kryty, prodlouženému střešnímu spoileru, bočním finletům po stranách zadního okna a novým krytům umístěným na podvozku se zlepšily aerodynamické vlastnosti - hodnota součinitele odporu vzduchu se snížila na cx 0,30.
Interiér nabízí nové dekory a potahy sedadel z recyklovaných materiálů. Potahy sedadel z ECO látky, které jsou dostupné za příplatek, jsou vyrobeny z vláken získaných z recyklovaných PET lahví.
Základním motorem je zážehový tříválec 1,0 TSI Evo/81 kW (110 k) se šestirychlostní převodovkou. Vysoký vstřikovací tlak až 350 bar zajišťuje nízké emise. Litinové vložky válců jsou nahrazeny inovativním plazmovým nanášením povrchové vrstvy válců o celkové tloušťce 150 mikrometrů (0,15 mm). Tento proces snižuje vnitřní tření ve válcích. Díky lepší distribuci a odvodu tepla ve spalovacím prostoru se také snižuje tepelné namáhání motoru.
Čtyřválec 1,5 TSI/110 kW (150 k) je vybaven systémem deaktivace válců ACT, který při nízké zátěži automaticky odpojuje dva válce a tím snižuje spotřebu. Motor 2,0 TSI/140 kW (190 k) je určený výhradně pro verzi SportLine standardně v kombinaci se sedmistupňovou převodovkou DSG a pohonem všech kol pomocí elektronicky řízené lamelové spojky šesté generace.
Vznětové motory 2,0 TDI EA288 Evo jsou vybaveny systémem úpravy výfukových plynů SCR pro snižování emisí oxidů dusíku procesem Twin Dosing se vstřikováním roztoku AdBlue před dva redukční katalyzátory. První je umístěn u motoru v blízkosti sběrného potrubí, druhý je dál od motoru na podvozku. Oba turbodiesely jsou standardně vybaveny šestirychlostní převodovkou, na přání je k dispozici i sedmistupňová automatická DSG. Základem je 2,0 TDI Evo/85 kW (116 k). Verze 2,0 TDI/110 kW (150 k) může mít za příplatek pohon všech kol v kombinaci s převodovkou DSG.
Aktivní bezpečnost zvyšuje rozšířená nabídka moderních asistenčních systémů. Pro stupně výbavy Style Exclusive, SportLine a SportLine Exclusive je součástí standardní výbavy adaptivní podvozek DCC. Součástí standardní výbavy SportLine je také progresivní řízení. Adaptivní podvozek DCC neustále vyhodnocuje jízdní situaci a upravuje nastavení tlumičů a řízení. Volbou jízdního režimu lze volit režimy Eco, Comfort, Normal, Sport a Individual. V režimu Individual lze tyto vlastnosti nastavit ještě podrobněji. Variabilní převod řízení, který je závislý na úhlu natočení volantu, umožňuje lepší ovladatelnost při rychlejší jízdě a dynamičtější průjezd zatáčkou.
Další články
© 2025 autoweek.cz. Veškerá práva vyhrazena | O autoweek.cz