name | autoweek.cz

V březnu absolutní rekord
06.04.2016 | Vladimír Rybecký | Aktuality
V březnu jsme zaznamenali absolutní rekord v počtu registrací nových osobních aut během jediného měsíce. Celkově za první čtvrtletí vzrostly registrace nových osobních aut o 11,9 %, přičemž prodej soukromníkům vzrostl o 6,3 %. V březnu se ale zpomalil růst prodeje lehkých užitkových vozidel.
V období 1.-3./2016 bylo v ČR registrováno celkem 59 598 nových osobních automobilů. Za stejné období minulého roku to bylo 53 265 osobních aut. Celkově registrace v 1. čtvrtletí vzrostly oproti loňsku o 6333 vozů, tj. o 11,89 %.
Pokud bychom provedli analýzu vozového parku nově registrovaných vozidel za 1. čtvrtletí tak, že bychom odečetli krátkodobé registrace (vozidla vyvezená do 6 měsíců od 1. registrace v ČR), pak by meziroční nárůst činil 17,7 %. Je patrné, že podíl reexportu v posledních měsících výrazně klesá, mj. v důsledku velkých slev poskytovaných prodejci v Německu, takže se tím nižší ceny některých modelů na našem trhu eliminují.
Podíl firemních vozidel tvořil 75,9%, privátních 24,1%. Soukromí kupující si tedy pořídili 14 363 vozů, což bylo o 1526 aut více než vloni (tj. o 6,3 %). Pokud bychom zohlednili operativní leasing pro privátní osoby, pak by se podíl privátních vozidel blížil 26%, ale podobně tomu bylo i vloni.
Vozů na CNG se prodalo úplně stejně jako před rokem (734 vozů), počet elektromobilů poklesl z loňských 86 na pouhých 44, zatímco počet nově registrovaných hybridů vzrostl na 316 (0,53 %) z loňských 153 vozů.
Své vedoucí postavení ještě více posílila Škoda (počet registrací vzrostl o 3560 vozů, tj. o 21 %) s podílem zvýšeným už na 34,3 % (vloni 31,7 %). Naopak velký propad vykázal Volkswagen, který sice zůstal na celkově 2. místě, ale s poklesem registrací o 987 kusů tj. o 15 %. Ztratil ale i stále třetí Hyundai (-338 vozů, tj. o 7 %). Velkými vítězi prvního čtvrtletí jsou především Mazda (+59 %), Honda (+57 %), Audi (+54 %), Mercedes-Benz (+52 %), Suzuki (+51 %), BMW (+33 %) a Peugeot (+32 %). Naopak kromě výše uvedených na rostoucím trhu hodně ztrácel i Fiat (- 7 %).
Registrace dovážených ojetých osobních automobilů letos vzrostly o 8,13 %, přičemž podíl vozidel starších 10 let činí již 49,4 % (18 118 vozidel), z čehož bylo 13,8 % (5052 vozidel).
Nově registrovaných 4168 lehkých užitkových automobilů je sice o 2,63 % (tj. o 107 vozů) více než vloni, jenže v březnu jsme poprvé po dlouhé době zaznamenali pokles. Vzhledem k předpokládanému poklesu stavebnictví, vzhledem k úbytku zdrojů z eurofondů, může jít o náznak dlouhodobějšího trendu. Poklesl také zájem o vozidla na CNG - z loňských 272 na pouhých 141 vozidel. Nový užitkový elektromobil byl zaregistrován pouze jediný (vloni dva). Rychleji než registrace nových užitkových vozidel roste počet dovážených ojetých užitkových vozidel - těch bylo 2353 proti loňským 2190 vozům.
Registrace nových nákladních vozidel letos vzrostly o 15,26 % z 2386 na 2750 vozidel, tj. o 364 kusů. Také u nákladních aut ale po velkém nárůstu v lednu a únoru v březnu došlo k poklesu. Nákladní automobily vykazují pokles dovozu ojetých - z loňských 935 vozidel na letošních 855. Naopak registrace nových autobusů v období 1.-3./2016 klesly oproti loňsku o 15,32 % z 235 na 199 autobusů, tj. o 36 vozidel. Naopak vzrostl dovoz ojetých autobusů na 99 kusů (z loňských 83). Registrace nových traktorů v období klesly o 3,59 % z 585 na 564 kusů, tj. o 21 kusů, přičemž bylo dovezeno 179 ojetých traktorů (vloni to bylo 196).
Pokud bychom provedli analýzu vozového parku nově registrovaných vozidel za 1. čtvrtletí tak, že bychom odečetli krátkodobé registrace (vozidla vyvezená do 6 měsíců od 1. registrace v ČR), pak by meziroční nárůst činil 17,7 %. Je patrné, že podíl reexportu v posledních měsících výrazně klesá, mj. v důsledku velkých slev poskytovaných prodejci v Německu, takže se tím nižší ceny některých modelů na našem trhu eliminují.
Podíl firemních vozidel tvořil 75,9%, privátních 24,1%. Soukromí kupující si tedy pořídili 14 363 vozů, což bylo o 1526 aut více než vloni (tj. o 6,3 %). Pokud bychom zohlednili operativní leasing pro privátní osoby, pak by se podíl privátních vozidel blížil 26%, ale podobně tomu bylo i vloni.
Vozů na CNG se prodalo úplně stejně jako před rokem (734 vozů), počet elektromobilů poklesl z loňských 86 na pouhých 44, zatímco počet nově registrovaných hybridů vzrostl na 316 (0,53 %) z loňských 153 vozů.
Své vedoucí postavení ještě více posílila Škoda (počet registrací vzrostl o 3560 vozů, tj. o 21 %) s podílem zvýšeným už na 34,3 % (vloni 31,7 %). Naopak velký propad vykázal Volkswagen, který sice zůstal na celkově 2. místě, ale s poklesem registrací o 987 kusů tj. o 15 %. Ztratil ale i stále třetí Hyundai (-338 vozů, tj. o 7 %). Velkými vítězi prvního čtvrtletí jsou především Mazda (+59 %), Honda (+57 %), Audi (+54 %), Mercedes-Benz (+52 %), Suzuki (+51 %), BMW (+33 %) a Peugeot (+32 %). Naopak kromě výše uvedených na rostoucím trhu hodně ztrácel i Fiat (- 7 %).
Registrace dovážených ojetých osobních automobilů letos vzrostly o 8,13 %, přičemž podíl vozidel starších 10 let činí již 49,4 % (18 118 vozidel), z čehož bylo 13,8 % (5052 vozidel).
Nově registrovaných 4168 lehkých užitkových automobilů je sice o 2,63 % (tj. o 107 vozů) více než vloni, jenže v březnu jsme poprvé po dlouhé době zaznamenali pokles. Vzhledem k předpokládanému poklesu stavebnictví, vzhledem k úbytku zdrojů z eurofondů, může jít o náznak dlouhodobějšího trendu. Poklesl také zájem o vozidla na CNG - z loňských 272 na pouhých 141 vozidel. Nový užitkový elektromobil byl zaregistrován pouze jediný (vloni dva). Rychleji než registrace nových užitkových vozidel roste počet dovážených ojetých užitkových vozidel - těch bylo 2353 proti loňským 2190 vozům.
Registrace nových nákladních vozidel letos vzrostly o 15,26 % z 2386 na 2750 vozidel, tj. o 364 kusů. Také u nákladních aut ale po velkém nárůstu v lednu a únoru v březnu došlo k poklesu. Nákladní automobily vykazují pokles dovozu ojetých - z loňských 935 vozidel na letošních 855. Naopak registrace nových autobusů v období 1.-3./2016 klesly oproti loňsku o 15,32 % z 235 na 199 autobusů, tj. o 36 vozidel. Naopak vzrostl dovoz ojetých autobusů na 99 kusů (z loňských 83). Registrace nových traktorů v období klesly o 3,59 % z 585 na 564 kusů, tj. o 21 kusů, přičemž bylo dovezeno 179 ojetých traktorů (vloni to bylo 196).
Další články
© 2025 autoweek.cz. Veškerá práva vyhrazena | O autoweek.cz