name | autoweek.cz

VinFast uvádí na trh minielektromobil VF 3

VinFast uvádí na trh minielektromobil VF 3

09.06.2023 | Vladimír Rybecký | Aktuality

Vietnamská automobilka VinFast po luxusních elektricky poháněných SUV představila mini elektromobil VF 3 určený pro masový trh. Zatím s ním cílí jen na zákazníky ve Vietnamu.

Vietnamská společnost VinFast oficiálně uvedla na trh VF 3, mini elektromobil navržený speciálně pro vietnamský trh. Nejedná se ovšem o laciné vozítko, jak by si přezíraví Evropané mohli myslet. VF 3 nabízí řadu výhod, díky nimž je vhodný pro širokou škálu aplikací a provozních prostředí. Je vybaven inteligentními funkcemi, které poskytují možnost dynamické mobility pro jednotlivce všech profesí. K tomu přidává i atraktivní design.

 

VinFast VF 3 patří do segmentu minivozů. Představuje první pokus VinFastu o vývoj malého vozu určeného pro charakteristické jízdní návyky domácích spotřebitelů ve Vietnamu. Dvoudveřový vůz je dlouhý 3114 mm. Přitom poskytuje dostatečný vnitřní prostor pro pět osob a přidává i zavazadlový prostor. Karoserie je vysoká a robustní s dostatečnou světlou výškou a 16“ koly. Interiér je minimalistický, aby se neomezoval prostor pro pět osob sedících uvnitř vozu.

 

VinFast uvádí, že VF 3 je poháněn elektromotorem s akumulátorem poskytujícím potřebný dojezd pro každodenní používání většiny vietnamských řidičů. VinFast začne přijímat objednávky na VF 3 v září 2023 a první dodávky se plánují na 3. čtvrtletí 2024. VF 3 má mít dostupnou cenu pro masovou poptávku, přičemž bude poskytovat bezpečné, pohodlné a chytré dopravní řešení. Má potenciál stát se pro Vietnamce národním vozidlem. Může pomoci splnit sen o automobilu pro miliony rodin a zároveň zlepšit životní úroveň a posloužit jako silný katalyzátor pro široké rozšíření elektromobilů ve Vietnamu.

 

S modelem VF 3 společnost VinFast posiluje svou pozici výrobce s nejrozmanitější produktovou řadou elektromobilů na světovém trhu, který nabízí sedm modelů pokrývajících oblast od minivozů až po velká luxusní SUV vyvážená i do Spojených států. Mladý vietnamský výrobce tedy volí pozoruhodnou strategii, jako žádný evropský výrobce.