name | autoweek.cz

Volkswagen Polo chce být vidět

Volkswagen Polo chce být vidět

12.07.2009 | Vladimír Rybecký | Aktuality

Všechny čtyři dosavadní generace Volkswagenu Polo se vždycky dobře prodávaly. Jenže jedničkou mezi malými vozy dosud bylo jen v Německu. A to by se nyní mělo s novou podobou vozu změnit.

Volkswagen hodlá pátou generaci Pola oslovit zcela nové skupiny zákazníků, a to především z řad těch mladších. Ambiciózní plán navíc počítá i s uvedením tohoto vozu v Rusku, Indii a dokonce i na severoamerický trh.
„Přenesli jsme naše poznatky z vývoje nedávno uvedené nové generace modelu Golf o třídu níže. Díky tomu se dostáváme na zcela novou úroveň uživatelské hodnoty a výkonnosti ve třídě malých vozů při zachování dostupných cen,\" říká o novém Polu předseda představenstva koncernu Volkswagen Martin Winterkorn. K tradičním silným stránkám Pola, kterými vždy byly kvalita a technická úroveň, se přidává atraktivnější design.
Polo je třetím modelem (po Sciroccu a Golfu), jehož design byl navržen v novém stylu značky zaváděném Walterem de`Silvou. Tým vedený Oliverem Stefanim zkombinoval zvýrazněnou identitu značky i odkaz na dosavadní generace s velmi střídmými liniemi. Na první pohled je patrné, že se jedná o Volkswagen, že je to Polo a že jde o vysoce funkční auto, které ale působí sportovněji a přitažlivěji. \"Toto je Volkswagen příštího desetiletí,\" říká o díle svých stylistů de`Silva.
Po technické stránce i úrovní výbavy se nové Polo řadí na stejnou úroveň jako VI. generace Golfu. Bylo vytvořeno na zcela nové platformě A05 a rozvorem náprav 2470 mm se vyrovná Golfu III. generace. Navrhováno bylo s ohledem na maximální ochranu cestujících a proto má významně vyšší tuhost nosné struktury karoserie. Přesto se oproti předchozí generaci podařilo snížit hmotnost o 7,5 % - u srovnatelných verzí to je v průměru o 24 kg.
Interiér byl navržen velmi střízlivě a maximálně funkčně. Opět vyniká vysokou kvalitou zpracování. Oproti minulosti působí přívětivěji, nicméně toho je dosaženo více kvalitou použitých materiálů než nápaditosti vzhledu.
Polo působí navenek mnohem větším dojmem, takže uvnitř trochu překvapí, že prostor pro cestující na zadních sedadlech i objem zavazadelníku ve skutečnosti odpovídají standardu malých aut. Tohle opravdu není auto pro delší cesty čtyř dospělých.
Od zahájení prodeje bude Polo k dispozici se šesti motory - dvěma variantami tříválce 1,2 l (44 a 51 kW), čtyřválcem 1,4 l (62 kW) a třemi verzemi nového turbodieselu 1,6 TDI (55, 66 k a 77 kW). Koncem roku přijdou také turbodmychadlem přeplňovaný čtyřválec s přímým vstřikováním benzinu 1,2 TSI o výkonu 77 kW a varianta BlueMotion, která s motorem 1.6 TDI/66 kW v kombinaci s dalšími úpravami dosahuje spotřebu jen 3,8 l/100 km a s emisemi CO2 96 g/km bude nejčistším pětimístným automobilem se vznětovým motorem na světě. Počátkem roku 2010 se objeví i nejúspornější verze 1,2 TDI BlueMotion II se spotřebou 3,3 l/100 km a emisemi CO2 87 g/km, dosaženými pomocí systému Start&Stop a rekuperace kinetické energie vznikající při brzdění.
Výroba byla zahájena ve Španělsku koncem března a u prodejců jej lze objednávat od začátku července. Polo přichází na trh s pětidveřovou karoserií a ve dvou úrovních výbavy Trendline a Comfortline. Do standardní výbavy patří ESP včetně ABS a asistentu pro rozjezd do kopce, čelní a kombinované boční airbagy, integrované v opěradlech předních sedadel a chránící hlavu a hrudník. Dále zde jsou centrální zamykání, elektrické ovládání oken vpředu, kontrola poklesu tlaku v pneumatikách a výškově nastavitelné sedadlo řidiče. Comfortline má navíc dálkové ovládání centrálního zamykání, elektricky nastavitelná vnější zpětná zrcátka, asymetricky dělené zadní sedadlo a dvojitou podlahu zavazadlového prostoru. Nadstandardní výbava nabízí mj. statické nasvícení zatáček rozsvícením světlometů do mlhy, velkoplošné hlavové airbagy vpředu i vzadu, navigace i integrované hands-free. Později budou k dispozici mj. i bi-xenonové světlomety a panoramatická střecha.

Základní rozměry
Délka 3970 mm, rozvor 2470 mm. Průměr zatáčení obrysový 10,6 m. Zavazadlový prostor 280 l/952 l. Nádrž 45 l.

Základní cena
Verze Trendline 1,2 l/44 kW je 244 500 Kč.

HODNOCENÍ

Pohonná jednotka
\"1\"\"1\" \"\"\"\"\"\"
Na silnici \"1\"\"1\" \"\"\"\"\"\"
Kvalita \"1\"\"1\"\"1\" \"\"\"\"
Bezpečnost \"1\"\"1\"\"1\" \"\"\"\"
Pohodlí \"1\"\"1\"\"1\" \"\"\"\"
Náklady \"1\"\"1\" \"\"\"\"\"\"
Celkem \"1\"\"1\"\"1\" \"\"\"\"

Hodnocení: \"1\"\"\"\"\"\"\"\"\" - horší než průměr, \"1\"\"1\"\"\"\"\"\"\" - slušný standard, \"1\"\"1\"\"1\" \"\"\"\" - docela dobré, \"1\"\"1\"\"1\"\"1\"\"\" - vynikající, \"1\"\"1\"\"1\"\"1\"\"1\" -zcela mimořádné