name | autoweek.cz

Volkswagen posílí nabídku plug-in hybridů

Volkswagen posílí nabídku plug-in hybridů

09.05.2024 | Vladimír Rybecký | Aktuality

Značka Volkswagen upravuje svou strategii tak, aby zahrnovala víc modelů s plug-in hybridním pohonem. Jeho nejnovější plug-in hybridy mají dojezd pouze na elektřinu přes 100 km.

Značka Volkswagen plánuje posílit svou nabídku plug-in hybridních vozů v reakci na zpomalení poptávky po plně elektricky poháněných vozidlech. Rozšíření nabídky PHEV je jednou z hlavních priorit Volkswagenu. Řekl to na summitu Financial Times Future of Car v Londýně generální ředitel značky Volkswagen Thomas Schaefer.

 

Tento krok je posunem od předchozí strategie zaměřování se hlavně na akumulátorová elektricky poháněná vozidla (BEV) prostřednictvím své řady ID. „Zákazníci nyní chtějí plug-in hybridy, a to i v Číně a USA,“ řekl Schaefer. Prodej plug-in hybridů v Evropě roste od začátku roku rychleji než prodej elektromobilů.

 

Volkswagen ladí svou strategii elektromobilů po zpoždění nových modelů a poklesu prodeje v Číně, kde nově dominují místní značky. V loňském roce Volkswagen zrušil plán na vybudování nové továrny ve Wolfsburgu za 2 miliardy eur vyhrazené pro elektromobily.

 

Se zpomalujícím se růstem poptávky po elektromobilech se automobilky obracejí k osvědčenému hnací ústrojí, aby uhájily objem prodeje a podíl na trhu. Toyota těží z nárůstu celosvětové poptávky po hybridech. Mercedes-Benz Group uvedl, že bude prodávat vozy se spalovacím motorem déle, než se očekávalo.

 

Nejnovější plug-in hybridní technologie Volkswagenu, používaná v modelech Passat, Golf a Tiguan, již podle Schaefera nabízí elektrický dojezd přes 100 km. „Ale teď musíme přemýšlet dál. Jak jej uděláme ještě hospodárnějším? Jak zvýšíme dojezd?“ řekl Schaefer.