name | autoweek.cz

VW by mohl v Německu zrušit až 30 000 pracovních míst

VW by mohl v Německu zrušit až 30 000 pracovních míst

23.09.2024 | Vladimír Rybecký | Aktuality

Ředitel VW Group Oliver Blume vidí v dlouhodobém horizontu jako reálné snížení počtu zaměstnanců koncernu v Německu o 10 %. Uvedl to pro Manager Magazin.

Koncern Volkswagen by mohl v Německu zrušit až 30 000 pracovních míst, protože se snaží stát se konkurenceschopnějším na zmenšujícím se evropském trhu s novými automobily.

 

Generální ředitel VW Group Oliver Blume považuje za reálné ve střednědobém horizontu snížení počtu zaměstnanců společnosti v Německu o 30 000, tedy 10 % z celkového počtu zaměstnanců v zemi. Řekl to pro hospodářský magazín  Manager Magazin.

 

Závodní rada VW k tomu uvedla, že „číslo 30 000 nemá žádný základ a je prostě nesmysl.“

 

Škrty by měly být nejhlubší ve výzkumných a vývojových aktivitách automobilky, kde by došlo ke ztrátě 4000 až 6000 pracovních míst ze 13 000 zaměstnanců výzkumu a vývoje v Německu.

 

Finanční šéf koncernu VW Arno Antlitz podle magazínu chce v příštích pěti letech snížit investice na 160 miliard eur ze 170 miliard eur.

 

VW tento měsíc uvedl, že potřebuje v Německu výrazně snížit náklady u své základní značky Volkswagen, přičemž jako důvod uvedl vysoké náklady, nízkou produktivitu a tvrdou konkurenci. Automobilka zrušila smlouvu s odbory zaručující zachování pracovních míst v šesti německých závodech do roku 2029. To zvyšuje pravděpodobnost uzavření některých továren a nezbytné propouštění.

 

„Poptávka v Evropě se od pandemie nevzpamatovala a společnost VW ztratila prodej 500 000 vozů, což je ekvivalent přibližně dvou závodů,“ řekl Antlitz zaměstnancům v centrále automobilky ve Wolfsburgu. Dodal, že neočekává, že by se prodej vzpamatoval, takže značka Volkswagen musí snížit výdaje a upravit svůj výkon, aby přežila přechod na elektromobily. VW Group se potýká s vysokými náklady u své klíčové značky osobních vozů Volkswagen, u níž chce do roku 2026 zvýšit míru zisku na 6,5 ​​%. Jenže ta během prvního pololetí klesla na 2,3 %.

 

Mluvčí VW sdělila agentuře dpa, že automobilka musí snížit náklady ve svých německých závodech, aby značka Volkswagen mohla vydělat dost peněz na investice do budoucnosti. „Jak tohoto cíle společně se zástupci zaměstnanců dosáhneme, je součástí nadcházejících jednání,“ dodala.

 

Bývalý generální ředitel VW Group Herbert Diess už v roce 2021 varoval, že 30 000 pracovních míst v automobilce v Německu může být ohroženo v důsledku přechodu odvětví k elektromobilitě. Varování poškodilo Diessovy vztahy s odbory VW a bylo jedním z faktorů, které ho následně stály místo.

 

Foto: VW