name | autoweek.cz

Nissan Sway - koncept nástupce modelu Micra
06.03.2015 | Vladimír Rybecký | Aktuality
Pozoruhodný čtyřdveřový koncept malého vozu Sway rozvíjí styl designu značky Nissan a ukazuje směr, kterým by se měl ubírat design nové generace malých vozů značky Nissan.
Při vzniku a vývoji konceptu Sway byly použity stejné postupy, jako v případě nejprodávanějších crossoverů Qashqai a Juke, tedy s cílem aby změnil tradiční konzervativní vnímání malých hatchbacků. Podobně jako tomu bylo u konceptů v minulosti, nabízí Sway opět velmi realistický pohled na budoucí generaci malých vozů Nissan.
Sway je dlouhý 4010 mm při rozvoru náprav 2570 mm. Jde tedy o vůz, který by měl být předobrazem nástupce modelu Micra. Nissan výrobu modelu Micra pro evropské trhy přesouvá do Francie, kde se ve Flinsu u Paříže vyrábí společně s Renaultem Clio, s nímž Micra sdílí stejnou alianční platformu V (dříve se označovala B) a mělo by tomu tak být i u budoucího modelu.
Koncept Sway je inspirován předváděcím vozem IDx, představeným poprvé v roce 2013 na autosalonu v Tokiu. Přebírá a rozvíjí jeho pojetí designu interiéru, jehož středobodem je přístrojová deska ve tvaru křídla kluzáku, které je inspirující svou elegantní jednoduchostí. Řidič má před sebou pouze dva základní přístroje a všechny ostatní funkce obstarává velký lichoběžníkový tablet ve středu řídicího panelu. Zde na něj uvidí (a dosáhne) nejen řidič, ale i spolujezdec na předním sedadle.
Sway je dlouhý 4010 mm při rozvoru náprav 2570 mm. Jde tedy o vůz, který by měl být předobrazem nástupce modelu Micra. Nissan výrobu modelu Micra pro evropské trhy přesouvá do Francie, kde se ve Flinsu u Paříže vyrábí společně s Renaultem Clio, s nímž Micra sdílí stejnou alianční platformu V (dříve se označovala B) a mělo by tomu tak být i u budoucího modelu.
Koncept Sway je inspirován předváděcím vozem IDx, představeným poprvé v roce 2013 na autosalonu v Tokiu. Přebírá a rozvíjí jeho pojetí designu interiéru, jehož středobodem je přístrojová deska ve tvaru křídla kluzáku, které je inspirující svou elegantní jednoduchostí. Řidič má před sebou pouze dva základní přístroje a všechny ostatní funkce obstarává velký lichoběžníkový tablet ve středu řídicího panelu. Zde na něj uvidí (a dosáhne) nejen řidič, ale i spolujezdec na předním sedadle.
Další články
© 2025 autoweek.cz. Veškerá práva vyhrazena | O autoweek.cz