name | autoweek.cz

AAA Auto Group rozvíjí on-line prodej

AAA Auto Group rozvíjí on-line prodej

02.07.2014 | Tiskové zprávy

AAA Auto Group měsíčně prodá přes internet 500 ojetých vozů. Zákazníci si budou moci prohlédnout i virtuálně „projet“ auta prostřednictvím videopřenosu.

AAA Auto Group vykupuje a prodává stále více vozů on-line, přičemž podíl takto zobchodovaných automobilů letos dosáhne až 10 %. Přestože se zatím on-line výkup a prodej týká spíše importu a exportu, společnost se připravuje také na poskytování této služby retailovým zákazníkům.

 

„V současné době měsíčně on-line vykoupíme přes 600 zánovních a méně ojetých vozů, rovněž přes internet jich za stejné období prodáme asi 500. Zdroji pro výkup jsou leasingové firmy ze všech zemí EU, celkem oslovujeme zhruba 240 společností a aktivně vykupujeme od stovky. V rámci následného prodeje vozů se zatím jedná o B2B obchody, ale připravujeme se i na on-line prodej vozů běžným zákazníkům pod značkou Mototechna, který bychom chtěli zahájit v září. Pro řízení celého procesu od výkupu, přes logistiku až po prodej jsme vyvinuli vlastní platformu,” řekla generální ředitelka AAA Auto Karolína Topolová.

 

V plánu je prohlídka vozu na dálku pomocí videopřenosu, včetně možnosti aby si sám zákazník určil, které části vozu a v jakém detailu bude chtít vidět.

 

Ve výkupním týmu pracuje na nákupu vozů pět dedikovaných specialistů - oceňovačů. Celé oddělení má 45 pracovníků, kteří mohou v případě potřeby vozy on-line nakupovat. Měsíčně tým ocení kolem 25 000 vozů nabízených na trhu po celé EU.

 

Nejvíce zdrojů pro výkup je v Belgii, Francii, Německu, Itálii a Nizozemsku. Zákazníky v rámci on-line prodeje jsou odběratelé v západní části EU, zemích SNS a v severní a střední Africe. Od rozšíření on-line prodeje na Mototechnu si AAA Auto slibuje zvýšení odbytu v řádech procent.

„Je to pro nás další způsob, jak zvýšit celkový objem prodaných vozů. Zejména zákazníci Mototechny jsou lidé, pro které čas jsou peníze, a vůz používají jen jako dopravní prostředek. Podle našich průzkumů těchto zákazníků neustále přibývá. Jedná se zejména o malé a střední firmy, které mají zájem o téměř nové ojeté vozy s kvalitou blížící se novým za ceny o 30 – 50 % nižší,“ zdůraznila Topolová.

 

Tyto vozy dle dosavadních zkušeností vykazují jen naprosté minimum reklamací.

 

„On-line prodej těchto vozů by tedy měl být pro zákazníka bez rizika, navíc u nich poskytujeme možnost výměny za jiný do sedmi dnů bez udání důvodu, což snižuje rizikovost nákupu prakticky na nulu. On-line prodej ojetých vozů se v západní Evropě pozvolna rozvíjí a zákazníci si na něj začínají zvykat. V regionu střední a východní Evropy budeme průkopníky,“ dodala Topolová.

 

Skupina AAA Auto nyní testuje financování prodeje vozů firemním zákazníkům v zahraničí, mimo jiné v severní Africe a v zemích Společenství nezávislých států.

 

„Chceme být schopni dodat vůz až do celního skladu co nejblíže místu podnikání našich partnerů. Momentálně dolaďujeme proces s jedním z našich zákazníků ze Skandinávie,“ uvedla Topolová.

 

„Zákazníkovi předvybereme auta, která na základě našich zkušeností jsou v jeho zemi velmi likvidní a prodávají se s dobrou marží pro dealera. Z těchto aut si zákazník vybere celý kamion, který pošleme do celního skladu. Ve chvíli, kdy zákazník potvrdí, že je s dodávkou spokojen, začne mu běžet lhůta splatnosti. Během ní může vozy prodat a nepotřebuje tak mít na nákup aut blokované finanční prostředky. V této situaci nám totiž zaplatí až ve chvíli, kdy už vyinkasoval platbu od nového majitele,“ vysvětlila Topolová.