name | autoweek.cz

Aféra Volkswagenu šancí pro značku Škoda?

Aféra Volkswagenu šancí pro značku Škoda?

03.11.2015 | Vladimír Rybecký | Aktuality

Německý specializovaný magazín Automobilwoche s odvoláním na analýzu výzkumníků z university Duisburg-Essen předpovídá, že aféra postihující značku Volkswagen by mohla znamenat posílení postavení jiných koncernových značek, především Škody.
Německá média s oblibou vyzdvihují interní rivalitu mezi vedoucí značkou koncernu Volkswagen a Škodou. Nyní se na stejné téma vyslovili i odborníci na automobilový průmysl z university Duisburg-Essen. Podle nich je aféra s manipulací měření emisí vznětových motorů v očích zákazníků spojena se značkou Volkswagen, konkrétně s modely Golf a Passat.
 
Tento negativní dopad na Volkswagen se v mnohem menší míře dotýká dalších koncernových značek, tedy Audi, Seatu a Škody (v České republice je tomu zásluhou ministrů Mládka a Ťoka paradoxně jinak). Studie analyzující úroveň slev různých značek na německém trhu uvádí: „Jedním z důsledků aféry Volkswagenu bude posílení postavení značky Škoda.“
 
Vysoce uznávaný německý automobilový expert Ferdinand Dudenhöffer z university Duisburg-Essen předpovídá, že značka Volkswagen bude v následujících měsících v důsledku interní konkurence se Škodou nucena nabízet větší slevy a organizovat různé prodejní akce. Ostatně tento trend se už podle uvedené studie začal v Německu projevovat okamžitě po zveřejnění aféry.
 
Škoda je pro Volkswagen mnohem větším interním konkurentem než Seat. Její postavení je lepší i proto, že dosahuje vyšší ziskovosti - v prvních devíti měsících letošního roku vykazovala trojnásobnou ziskovost než značka Volkswagen. Tady je ale potřeba připomenout, že účetně Volkswagen nese většinu nákladů na vývoj i investice například do rozvoje výroby a prodejní sítě v Číně, z nichž posléze těží Škoda i Seat.