name | autoweek.cz

Alfa Romeo Giulia Veloce a Giulia AE

Alfa Romeo Giulia Veloce a Giulia AE

15.11.2016 | Vladimír Rybecký | Aktuality

Alfa Romeo Giulia Veloce přichází se dvěma možnostmi pohonu: zážehovým přeplňovaným motorem 2,0 Turbo o výkonu 206 kW a vznětovým přeplňovaným motorem 2,2 o výkonu 154 kW. Oba jsou spojené s osmirychlostní automatickou převodovkou a pohonem všech kol Q4. Přidává se i úsporná Giulia AE.
Alfa Romeo Giulia se na autosalonu v Paříži představila ve dvou nových verzích Veloce. Označen í Veloce  připomíná tradici Alfy Romeo. Poprvé se objevilo v roce 1956 s modelem Giulietta a od té doby označuje sportovní a originální verze značky.
 
Specifický vzhled i výbava
Exteriér nové Giulie Veloce vyniká stylistickými prvky, jako jsou specifické nárazníky a leskle černé doplňky dveří nebo různé sportovní doplňky, mj. speciální zadní difuzor se dvěma koncovkami výfuku, 19“ litá kola a xenonové světlomety. V interiéru to jsou černá kožená sportovní sedadla, sportovní volant a hliníkové prvky na přístrojovém panelu, středovém tunelu a obložení dveří.
 
Ve standardní výbavě jsou dvouzónová automatická klimatizace, systém Alfa DNA a 6,5“ displej infotelematického systému Connect. Ve výbavě jsou i prvky aktivní bezpečnosti, jako varování před čelním nárazem FCW s autonomním nouzovým brzdovým asistentem AEB a detekcí chodců, integrovaný brzdový systém IBS, sledování jízdních pruhů LDW a tempomat s omezovačem rychlosti.
 
Nové celohliníkové čtyřválce
Giulia Veloce přichází s novým dvoulitrovým zážehovým přeplňovaným čtyřválcem. Motor má výkon 206 kW (280 k) při 5250/min a maximální točivý moment 400 N.m při 2250/min. Motor je vybaven elektrohydraulickým systémem ovládání ventilů MultiAir a přímým vstřikováním benzinu s tlakem 20 Mpa (200 bar).
 
Alternativně může být Giulia Veloce vybavena novým vznětovým motorem 2.2 l, který má výkon 154 kW (210 k) při 3500/min a nejvyšší točivý moment 470 N.m při 1750/min. Je to první turbodiesel v historii Alfy Romeo vyrobený kompletně z hliníku. Řadový čtyřválec používá poslední generací vstřikování paliva MultiJet II se systémem Injection Rate Shaping (IRS) a provozním tlakem 200 Mpa (2000 bar). Turbodmychadlo s elektricky ovládanou proměnlivou geometrií minimalizuje dobu odezvy. Vysokou úroveň provozního komfortu s minimálními vibracemi zajišťují vyvažovací hřídele.
 
Motory se vyrábějí v italských továrnách v Termoli (zážehový) a Pratola Serra (vznětový) v odděleních vyhrazených pro produkci motorů Alfa Romeo.
 
Pohon všech kol s technologií Q4
Se světovou premiérou nové Giulie Veloce se poprvé představil také inovativní pohon všech kol s technologií Q4, který byl navržen pro zajištění lepších záběrových schopností v reálném čase. Architektura systému Q4 v nové Giulii Veloce zahrnuje aktivní rozdělovací převodovku a přední diferenciál pro zvládnutí vysokého točivého momentu. Systém Q4 má kompaktní lehkou konstrukci, takže zvyšuje hmotnost vozu pouze o 60 kg.
 
Rozdělovací převodovka využívá pokročilou aktivní spojku. Rychlá reakce a přesné rozdělení točivého momentu zajišťuje integrovaný akční prvek Next-Gen v závislosti na zvoleném režimu jízdy na ovladači Alfa DNA.
 
Systém Q4 neustále sleduje několik parametrů pro zajištění optimálního rozdělení točivého momentu mezi nápravy v závislosti na způsobu použití vozidla a dostupné přilnavosti. Tato technologie je schopna předvídat ztrátu přilnavosti díky získávání informací o podélném a příčném zrychlení, úhlu natočení volantu a stáčení vozidla kolem svislé osy.
 
Za normálních podmínek se Giulia Veloce s pohonem Q4 chová jako běžný vůz s pohonem zadních kol. Téměř 100 % točivého momentu se přenáší na zadní kola. Jakmile dojde k limitní přilnavosti, systém prostřednictvím rozdělovací převodovky přerozdělí točivý moment ve prospěch přední nápravy až na 60 %. Aby byla zajištěná maximální rychlost odezvy, systém využívá vysoký mechanický skluz (až 2,5 %) mezi oběma nápravami.
 
Úsporná Giulia AE
Již brzy bude pro varianty Giulia i Giulia Supper k dispozici také verze AE - Advanced Efficiency se vznětovým přeplňovaným motorem 2,2 l o výkonu 132 kW (180 k) a s osmirychlostní automatickou převodovkou. Varianta Advanced Efficiency má sníženou spotřebu paliva na 4,2 l/100 km v kombinovaném provozu. Toho bylo dosaženo použitím specifických technických řešení, mj. nízkotlakým ventilem EGR, mezichladičem na bázi voda-vzduch, sekundárním chladicím okruhem motoru a změněnými převodovými poměry. K tomu se přidá snížení výšky karoserie o 5 mm, specifická litá kola s pneumatikami o rozměru 205/60 R 16 se sníženým valivým odporem a snížený odporu vzduch s koeficientem Cx = 0,23.