name | autoweek.cz

Alfa Romeo Milano bude mít premiéru 10. dubna

Alfa Romeo Milano bude mít premiéru 10. dubna

25.01.2024 | Vladimír Rybecký | Nové modely

Na testovací trati Balocco, historickém zkušebním polygonu Alfy Romeo, probíhají závěrečné fáze vývoje nového modelu Alfa Romeo Milano.

Víc než deset let od příchodu první vlny moderních elektromobilů se i Alfa Romeo připravuje představit svůj první vlastní elektromobil. Oficiální upoutávkové snímky ukazují kamufláží maskovaný prototyp elektricky poháněného modelu Milano.

 

Vývoj modelu Milano se posunul do fáze závěrečného ověřování pod odborným vedením stejného týmu inženýrů pod vedením Domenica Bagnasca, kteří vytvořili projekty jako jsou legendární modely 4C, 8C, Giulia & Stelvio Quadrifoglio, Giulia GTA a aktuálně probíhající vývoj modelu 33 Stradale.

 

Vedoucím projektu je Stefano Cereda, který stál například v čele vývoje vznětových motorů pro modely Giulia a Stelvio a v Alfa Romeo debutoval projektem platformy Giorgio, což byl svým rozsahem a pověstí jeden z nejvýznamnějších projektů značky posledních desetiletí. Než se ujal vedení projektu Milano, vedl vývoj plug-in hybridního pohonu modelu Tonale.

 

Technický vývoj vozu Milano vede Luigi Domenichelli, jehož úkolem je integrovat a ověřit všechny subsystémy vozu z hlediska vlastností, životnosti a komfortu. Ambiciózní cíle se zaměřují jak na jízdní projev typický pro vozy Alfa Romeo, tak na špičkovou ergonomii založené na propracovaném rozhraní mezi člověkem a strojem.

 

Alfa Romeo Milano vyjede na stejné platformě e-CMP jako její příbuzní ze skupiny Stellantis, tedy Peugeot e-2008, Jeep Avenger nebo Fiat 600e. Ačkoli Milano sdílí platformu a podvozek s ostatními vozy Stellantisu, Alfa slibuje, že bude mít nejlepší jízdní vlastnosti ve své třídě, extrémně přesné řízení a vysokou úroveň přilnavosti, což má právě zajistit zkušený tým vývojářů usilující, aby Milano, stejně jako každý vůz Alfa Romeo, bylo naladěno tak, aby svojí dynamikou ohromilo.

 

Alfa se zatím nevyjádřila ke skladbě pohonných jednotek, ale lze předpokládat, že jako elektromobil dostane stejný akumulátor o kapacitě 54 kWh jako Peugeot e-2008 a měla by se tedy přiblížit dojezdu 406 km. Na rozdíl od Peugeotu s jedním trakčním elektromotorem o výkonu 115 kW (156 k) však bude mít pohon všech kol. Peugeot má na výběr mezi elektrickým pohonem a spalovacím motorem ale Alfa využije flexibilitu platformy e-CMP a na některých trzích nabídne i hybridní pohon.