name | autoweek.cz

Američanky nakupují auta

Američanky nakupují auta

06.04.2011 | Ivana Rybecká | Autoservis

Podle nové studie analytiků R. L. Polk se ženy podílejí na prodeji automobilů v USA ze 38,5 %. Jen málokteří prodejci aut ale s tímto faktem dokáží pracovat.

Američané milují své automobily ať jsou to rodinné vozy, výkonná auta, luxusní sedany nebo dokonce minivany. V současnosti má každý jedno nebo i více automobilů. Co ale vědí automobilky a prodejci o ženách jako majitelkách automobilů?

Automobilky věnují nabídce vozů pro ženy velkou pozornost. Nová studie od analytiků R.L. Polk uvádí, že 38,5 % registrací nových osobních automobilů ve Spojených státech za uplynulé čtyři roky patřilo ženám. V jiných než bělošských domácnostech je podíl žen jako majitelek dokonce 40 až 45 %.

Co tedy Američanky kupují? Překvapilo by vás, že je to téměř polovina všech prodaných Mini (47,9 %)? Asi nikoli. Jak si však stojí pět vedoucích značek na trhu?

 

Pět značek osobních automobilů, které si ženy nejvíce kupují a jejich podíl na ženském trhu (tj. kolik vozů ze stovky koupených ženami má tuto značku):

Toyota 15,7 %

Honda  14,0 %

Ford    10,0 %

Chevrolet            8,9 %

Nissan  8,8 %

 

Pět značek, na jejichž koupi se ženy podílejí nejvíce (tj. kolik z každé stovky prodaných vozů dané značky je registrováno ženami):

Mini     47,9 %

Kia      46,8 %

Honda  46,0 %

Nissan  45,5 %

Subaru 45,0 %

 

Z analýzy není jasné proč ženy dávají přednost právě těmto značkám před jinými, ale nejspíše to budou stejné důvody jako u mužů: image značky, spolehlivost, cena, výbava, výkon, hospodárnost, atd. Přesto v porovnání s muži dávají přednost jiným značkám.