name | autoweek.cz

Analýza zůstatkové ceny Škody Octavia III MY 2017

Analýza zůstatkové ceny Škody Octavia III MY 2017

04.11.2016 | | Aktuality

Do obchodního prostředí na českém trhu vstupuje faceliftovaná Škoda Octavia III FL 2017. Audatex porovnal faceliftovanou Škodu Octavia s hlavními konkurenty a analyzoval zůstatkové hodnoty vozidel v nižší střední třídě.
Společnost Audatex Systems v říjnu 2016 udělala kvalifikovaný odhad a srovnání vývoje hodnoty vozidel v závislosti na délce jejich provozu u nově faceliftovaného modelu Škoda Octavia III FL 2017 ve srovnání s několika přímými konkurenty v nižší střední třídě - Škoda Octavia III, Hyundai i30, Ford Focus, Opel Astra a Kia cee`d.
 
Porovnání zůstatkových hodnot bylo provedeno pro dva roky provozu vozidla s nájezdem 60 000 km. Z výsledků těchto prognóz vyplynulo, že nově faceliftovaná Škoda Octavia III FL 2017 bude ve své třídě opět výhodnou investicí, neboť si na trhu lépe udrží svou hodnotu a cena tohoto modelu bude klesat pomaleji než cena konkurenčních modelů a to zejména u vyšších provedení s lepší výbavou a silnější motorizací, jejichž zůstatková hodnota po dvou letech provozu bude oproti konkurentům vyšší o 7 až 11 %.
 
„Zůstatková hodnota vozidla je hodnota, za kterou bude za přesně definovaných podmínek vozidlo dále spolehlivě prodejné v daném období. Toto platí za předpokladu průměrného technického stavu odpovídajícímu kilometrickému proběhu. Z našeho srovnání jednoznačně vyplývá, že modernizovaná Škoda Octavia díky svému inovativnímu přístupu, novinkám v designu exteriéru i interiéru, motorizaci a velkému zavazadlovému prostoru potvrdí své vedoucí postavení v tomto segmentu a udrží si pozici nejprodávanějšího vozu na českém trhu,“ popisuje Zdeněk Šustr, vedoucí divize Automotive Market Research společnosti Audatex.
 
Škoda Octavia III zaznamenala přední umístění v prodejích (prvních registracích) nejen ve své třídě, ale i v rámci vozidel všech tříd. Pro udržení se na uvedených pozicích a rozšíření svých prodejních aktivit nyní dochází k přípravám prodeje faceliftovaného modelu Škoda Octavia III FL 2017. Předmětem hlavních změn u faceliftu jsou zejména vnější prvky exteriéru a interiéru, včetně nových bezpečnostních systémů.
 
Novinky v oblasti exteriéru:
- Nově přepracovaná přední část vozidla s výraznou změnou světlometů – dělené
s možností Full-LED světlometů
- Výraznější prolisy přední kapoty
- Nově tvarované nárazníky s přepracovanou spodní částí masky a umístěním přídavných světel
- Nově tvarovaný zadní nárazník a LED zadní skupinové svítilny.
 
Novinky v oblasti interiéru - rozšíření možností volby, např.:
- Ambientní osvětlení interiéru s možností volby z 10 různých barev
- Infotainment o velikosti displeje až 9,2“, připojení online k mnoha funkcionalitám
- Možnost objednání vyhřívaného volantu
- Možnost objednání sklopných stolečků na zadní straně opěradel předních sedadel
- USB porty pro zadní sedadla
- Možnost personalizace - uložení zvoleného nastavení mnoha parametrů (např.: jízdní režim, seřízení zrcátek, volba rádio stanic, nastavení klimatizace…) do 3 různých profilů, ke každému z nich je přiřazen jeden klíč k vozidlu, konkrétní profil je nastaven podle toho, kterým klíčem je vozidlo odemknuto
- Nové možnosti volby audio systémů, nový navigační systém Amundsen a Columbus.
 
Bezpečnostní a ostatní systémy vozidla
- Systém eCall
- Nový systém Blind Spot Detect = systém, který pomocí radarových čidel sleduje pohyb vozidel v mrtvém úhlu a signalizuje jejich přítomnost prostřednictvím rozsvícení LED v bočním zpětném zrcátku
- Nové umístění radaru systému Front Assist
- Adaptivní tempomat nově pracující do rychlosti až 210 km/h
- Nově systém Trailer Assist výrazně usnadňující couvání s přívěsem
- Update systému proaktivní bezpečnosti Crew Protect Assist
- Vylepšená Rear View Camera s vyšším rozlišením a novými funkcemi.
 
Škoda Octavia III FL 2017 a její zůstatkové hodnoty
- parametry prognózy: 24 měsíců/60 000 km
- porovnání s hlavními konkurenty v této obchodní třídě na českém trhu
Zůstatkové hodnoty jsou uváděny vždy od minimální hodnoty až po maximální. Minimální hodnoty znamenají příslušné provedení daného modelu v základním provedení až po jeho maximální provedení v závislosti na motorizaci, výbavě či druhu pohonu.
 
Vymezení pojmu prognóza cen vozidel:
Prognózy cen vozidel slouží k predikci budoucích cen vozidel za předpokládaných a předem stanovených podmínek. Jedná se o kvalifikovaný odhad budoucí obvyklé ceny vozidla v závislosti na jeho předpokládané době provozu, předpokládaném proběhu kilometrů a ostatních faktorech majících přímý, či nepřímý vliv na tvorbu této ceny.
 
Prognózy cen vozidel jsou kalkulované prostřednictvím multifunkčního systému TAXexpert, a to na základě komplexní metodiky, zpracované ve společnosti Audatex pro tuto oblast.
 
Pro vlastní prognózu se využívají prognostické křivky, které mají ve své výchozí podobě tvar a průběh příslušné časové amortizační křivky vozidla, používané pro aktuální oceňování vozidel. Výchozí prognostické křivky je dále nutné redukovat, a to v závislosti na očekávaných a předpokládaných vlivech, které vstupují do procesu kalkulace ve formě koeficientů.
 
Dále je nutné vzít v úvahu též předpokládaný proběh kilometrů, způsob užívání vozidla a v neposlední řadě i požadavek na definování takové ceny, za kterou bude vozidlo spolehlivě prodejné.
 
Všechny faktory ovlivňující budoucí cenu vozidla jsou vztaženy k situaci na daném trhu. Hlavními faktory ovlivňující prognózované ceny, které vstupují do procesu kalkulací, jsou:

Ve vazbě na vozidlo:
  • Obliba značky a modelu na trhu s vozidly
  • Podíl značky na prodejích nových a ojetých vozidel
  • Stabilita značky na trhu, četnost generačních obměn, motorizací a faceliftů
  • Poruchovost a spolehlivost, výsledky crash testů
  • Užitné vlastnosti a rozměrové parametry
  • Pohledové vlastnosti exteriéru a interiéru (design)
  • Motorizace a výkonové parametry včetně druhu použitého paliva
  • Servisní síť, hodinové sazby prací a ceny ND
  • Výbavy (rozsah a srovnání)

Ve vazbě na ekonomiku a právní prostředí
  • Stav ekonomiky dané národní lokality a předpokládaný vývoj včetně inflace
  • Právní prostředí - úprava emisních limitů, dovozní limity atd.