name | autoweek.cz

Audi A8 s hybridním pohonem

Audi A8 s hybridním pohonem

25.08.2011 | Antonín Matějka | Nové modely

Audi dokazuje, že nehodlá sázet jen na naftu, a proto připravuje i vozy s hybridním pohonem. Audi A8 hybrid se jako koncept představil už v roce 2010 a do prodeje přijde počátkem roku 2012.

Audi má s luxusním sedanem A8 příjemné starosti. Zájem o něj je tak velký, že pro jeho uspokojení se zvyšuje kapacita výroby v závodě v Neckarsulmu o 57 % přidáním třetí směny. Ve snaze vyrovnat se nástupu BMW a současně uspokojit poptávku po svých vozech A6, A7 a A8, Q5 a Q7 i R8 a jejich speciálních verzích S proto Audi přijímá 1200 nových techniků a dělníků. V některých továrnách byla dokonce zrušena tradiční letní odstávka. I přesto se modelová nabídka rozšiřuje.

Pro reprezentativní sedan A8 je nově připraven hybridní pohon. Předveden byl jako koncept na jaře 2010 v Ženevě a nyní začíná jeho sériová výroba. Je samozřejmé, že hlavním cílem pro A8 hybrid bude severoamerický trh. Audi už předvedlo hybridní pohon pro Q5 (a mezi tím tento projekt zastavilo a opět oživilo) a v lednu v Detroitu předvedlo A6 hybrid.

Audi A8 je vybaven s paralelním hybridním pohonem. Motor 2,0 TFSI s upravenou konstrukcí poskytuje nejvyšší výkon 155 kW (211 k). Maximální hodnota točivého momentu 350 N.m je k dispozici v rozpětí otáček od 1500 do 4200/min. Motor spolupracuje se synchronním elektromotorem s permanentním magnetem. Nejvyšší výkon elektromotoru ve tvaru kotouče je 40 kW a točivý moment 210 N.m. Lithio-ionový akumulátor s kapacitou 1,3 kWh a výkonem až 40 kW má hmotnost 36,7 kg a je uložen v zavazadlovém prostoru.

Mezi motor TFSI a elektromotor je vložena vícelamelová spojka. Nejvyšší hodnoty krátkodobě dostupného kombinovaného výkonu jsou 180 kW (245 k) a točivého momentu 480 N.m. Na pohonnou jednotku navazuje upravená osmirychlostní převodovka tiptronic. Hnací moment se přenáší na přední kola.

Audi A8 hybrid zrychlí z klidu na 100 km/h za 7,7 s a dosahuje nejvyšší rychlosti 235 km/h. Jeho spotřeba v kombinovaném cyklu je 6,4 l/100 km, což znamená emise CO2 148 g/km. Audi A8 hybrid může být až do rychlosti 100 km/h poháněno pouze elektromotorem a při rychlosti 60 km/h má v plně elektrickém režimu dojezd až 3 km. Vůz je vybaven i rekuperací kinetické energie a podporou akcelerace elektromotorem. Činnost jednotlivých součástí poháněcího ústrojí je během jízdy zobrazována na dvou displejích.

Řidič může volit mezi třemi jízdními režimy: EV upřednostňuje elektrický pohon, D kombinuje přednosti spalovacího motoru a elektromotoru a S je spolu s manuální předvolbou rychlostních stupňů určen pro sportovní styl jízdy.

Vzhledově se Audi A8 hybrid odlišuje desetipaprskovými koly 18\" (na přání 19\") z lehkých slitin, logy hybrid a jako exkluzivní doplněk se nabízí stříbrný odstín laku Arctic. Součástí sériové výbavy jsou metalický lak, třízónová automatická klimatizace, světlomety LED a zvuková aparatura BOSE.