name | autoweek.cz

Audi má v USA nový problém

Audi má v USA nový problém

07.11.2016 | Vladimír Rybecký | Aktuality

Kalifornská komise pro čistotu ovzduší CARB zjistila v automobilech značky Audi další zařízení umožňující podvádění při kontrole emisí. Software mění činnost samočinné převodovky tak, aby při měření umožnila snížení emisí CO2 proti běžnému provozu.
Volkswagen Group nemá ve Spojených státech v posledních měsících zrovna na růžích ustláno. V době, kdy se vedení Volkswagen of America snaží najít společnou řeč s americkými soudy při urovnávání aféry Dieselgate přichází další rána.
 
V Kalifornii totiž nedávno zjistili, že zřejmě několik set tisíc automobilů značky Audi, především nejvýkonnějších verzí modelů Q5, A6 a A8, má v softwaru řídícím činnost samočinné převodovky AL55 funkci, která zjišťuje natáčení předních kol. Pokud zjistí, že jsou za jízdy v přímém směru, což odpovídá měření emisí s vozem na válcové stolici, pak nastaví v řídicí jednotce jiný řadicí program pro řazení, který zaručuje snížení spotřeby a nižší hodnoty emisí. Jakmile se otáčí volantem, software uvedenou funkci zruší a řazení preferuje větší dynamiku jízdy. Jedná se o jiný software, než jaký byl zjištěn v aféře Dieselgate, kde umožňoval podvádět při měření emisí NOx.
 
CARB ani Audi zatím informaci médií nekomentují. Z uvedené zprávy navíc není ani jednoznačně zřejmé, zda tato funkce je v rozporu s americkou legislativou. Jisté ale je, že identický software se stejnými funkcemi Audi používá u zážehových i vznětových motorů také v Evropě. Audi údajně tento software přestalo používat až od května 2016, tedy dlouho po propuknutí aféry Dieselgate ale dřív, než byl tento software objeven techniky CARB.