name | autoweek.cz

Audi předvedlo novou generaci Q3

Audi předvedlo novou generaci Q3

25.11.2025 | Vladimír Rybecký | Nové modely

Audi už brzy uvede na český trh model Q3 ve dvou karosářských verzích, se spalovacími motory, včetně turbodieselu, ale i s plug-in hybridním systémem a samozřejmě s nabídkou pohonu všech kol. Především ale přichází s větší mírou digitalizace.

Audi pokračuje v obměně své modelové nabídky s cílem dostat se do čela prémiových značek. Na cestě za tím v současné době roste prodej vozů značky rychleji než roste celý trh. K dalšímu růstu mají dopomoci i další nové modely a deriváty.

 

S více než dvěma miliony prodaných vozů je Audi Q3 jedním z nejprodávanějších modelů značky. Třetí generace nyní přichází opět v karosářských verzích SUV a Sportback. K prodejcům dorazí počátkem příštího roku. Na český trh jsou uváděny obě karosářské verze současně – mj. i proto, že zájem o ně ze strany kupujících je přibližně stejný.

 

Vůz dlouhý 453 cm má rozvor náprav 286 cm. Zavazadlový prostor nyní pojme 488 l a po sklopení zadních sedadel se zvětší na 1386 l u SUV resp. 1289 l u Q3 Sportback. Nejvyšší přípustná hmotnost přívěsu je až 2100 kg. Na přídi jsou digitální světlomety Matrix LED, které poprvé používají modul mikro LED pro výrazně lepší osvětlení a silný kontrast vytvářený na vozovce.

 

Součástí ovládací jednotky na volantu jsou poprvé dvě nové páčky na sloupku řízení. Pravá slouží jako volič automatické převodovky, levá jako ovládací prvek pro osvětlovací funkce a stěrače. Toto uspořádání je od zveřejnění prvních fotografií předmětem diskuzí. Uživatelské rozhraní je výrazně jednodušší než u jiných modelů. Q3 je průkopníkem nové generace infotainmentu. Panoramatický displej tvoří virtuální kokpit 11,9“ a 12,8“ displej infotainmentu MMI Touch.

 

Nabídka motorů začíná zážehovým čtyřválcem 1,5 TFSI/110 kW (150 k) se systémem mild-hybrid a deaktivací válců COD (Cylinder on Demand) a výkonem. Dodává se se sedmistupňovou převodovkou S tronic. K dispozici je také turbodiesel 2,0 TDI se stejným výkonem 110 kW (150 k) a maximálním točivým momentem 360 N.m v kombinaci se sedmistupňovou převodovkou S tronic. Na vrcholu nabídky spalovacích motorů stojí 2,0 TFSI/195 kW (265 k) s maximálním točivým momentem 400 N.m. Ten se dodává výhradně s pohonem všech kol quattro.

 

Plug-in hybridní verze e-hybrid spojuje motor 1,5 TFSI/130 kW (177 k) a elektromotor pro nejvyšší výkon systému 200 kW (272 k). Akumulátor má nyní celkovou kapacitu 25,7 kWh (využitelná 19,7 kWh) al lze jej nabíjet stejnosměrným proudem s výkonem až 50 kW. Q3 SUV e-hybrid ujede na elektřinu až 119 km, Q3 Sportback e-hybrid až 118 km.

 

Audi Q3 má nový adaptivní podvozek, který umožňuje široký rozsah nastavení mezi komfortem a dynamikou.

 

Už od druhé generace od roku 2018 model Q3 ve variantách SUV i Sportback vyrábí společnost Audi Hungaria v Győru.

 

Foto: V. Rybecký a Audi