name | autoweek.cz

Audi S3 Cabriolet – 300 koní a pohon quattro
20.02.2014 | Antonín Matějka | Aktuality
Novinka automobilky Audi nabízí lehkou konstrukci, sportovní podvozek a velmi výkonný dvoulitrový motor TFSI v kombinaci se šestistupňovou převodovkou S tronic. Samozřejmostí je stálý pohon všech kol quattro.
Otevřený čtyřmístný kabriolet o délce 4,43 m má elektrohydraulicky ovládanou plátěnou střechu. Nízké hmotnosti bylo u skládací střechy dosaženo použitím hořčíku, hliníku a vysokopevnostní oceli. Střecha, nabízená ve třech barvách, se otevře nebo zavře během 18 sekund, a to i za jízdy rychlostí až 50 km/h. Aktivní ochranný systém pro případ převrácení chrání cestující v případě nehody. Audi S3 Cabriolet je poháněno vrcholnou verzí motoru 2.0 TFSI, která poskytuje nejvyšší výkon 221 kW (300 k) v rozpětí otáček 5500 až 6200 min-1 a nabízí maximální točivý moment 380 N.m od 1800 do 5500 min-1. S převodovkou S tronic zrychlí vůz z klidu na 100 km/h za 5,4 sekundy. Nejvyšší rychlost je elektronicky omezena na 250 km/h. Čtyřválec nabízí díky svému dynamickému charakteru fascinující zážitky z jízdy. Je-li sériově dodávaný systém řízení jízdní dynamiky Audi drive select nastaven v režimu dynamic, reaguje motor na pedál plynu rychleji a převodovka S tronic zařadí do svého repertoáru přidávání meziplynu během řazení nižších převodových stupňů. Při vyšším zatížení a ve vyšších otáčkách se otvírají zvukové klapky ve výfukové soustavě. Audi S3 Cabriolet s převodovkou S tronic spotřebuje v kombinovaném cyklu EU pouhých 7,1 litru paliva na 100 kilometrů. Řidič může ovládat extrémně rychle řadicí dvouspojkovou převodovku v automatických režimech D a S, případně převzít kontrolu do vlastních rukou prostřednictvím páky voliče v poloze pro manuální řazení nebo na přání dodávaných pádel na volantu. Samozřejmě i S3 Cabriolet používá, jako typický model S, stálý pohon všech kol quattro. Srdcem pohonu quattro pro modely Audi s motorem uloženým vpředu napříč je nově vyvinutá lamelová spojka s elektronickým řízením a hydraulickým ovládáním. Za normálních podmínek se téměř veškerá hnací síla přenáší na přední kola. Pokud u nich dojde ke ztrátě trakce, může spojka plynule přenést točivý moment dozadu řízeným stlačením sady lamel.
Audi S3 Cabriolet má ve své sériové výbavě kola 8Jx18 z lehké slitiny v designu s pěti paralelními paprsky a strojově leštěnou stříbrnou povrchovou úpravou. Pneumatiky mají rozměr 225/40 R 18. Audi nabízí na přání 18“ nebo 19“ kola v různém designu. Přední kotoučové brzdy mají velký průměr 340 mm a černé – nebo na přání červené – brzdové třmeny, zdobené logy S3. Elektronicky řízený stabilizační systém ESC se prezentuje v nejnovějším evolučním stupni. Dřív, než vůz dosáhne limitu fyzikálních možností, je na vnitřním předním kole nepostřehnutelně vytvářen jemně dávkovaný brzdný moment, což zvyšuje agilitu vozidla a doplňuje činnost pohonu všech kol quattro. Sériově dodávaný systém řízení jízdní dynamiky Audi drive select reguluje charakteristiku motoru, posilovače řízení a převodovky S tronic. Řidič si může zvolit režimy comfort, auto, dynamic, efficiency nebo individual. Audi drive select zahrnuje rovněž na přání dodávaný systém adaptivního tlumení Audi magnetic ride.
Kompletně černý interiér modelu S3 Cabriolet zaujme čistým, elegantním vzhledem. Vzadu je prostor pro dvě osoby, jimž usnadňuje nastupování funkce Easy Entry. Zavazadlový prostor o objemu 285 litrů může být rozšířen sklopením zadních opěradel. Při složené střeše je jeho objemu 245 litrů. Dynamický charakter otevřeného čtyřmístného vozu je umocněn ušlechtilými detaily. Sériově dodávané ozdobné obložení je vyrobeno z matného kartáčovaného hliníku a mnoho ovládacích prvků se blyští hliníkovou povrchovou úpravou. Stupnice přístrojů mají tmavě šedý metalický odstín, specifický pro modely S, zatímco stupnice a ručičky jsou bílé. Otáčkoměr je doplněn trojrozměrným logem S3 a ukazatelem plnicího tlaku. Součástí sériové výbavy je barevný displej informačního systému řidiče. Elektricky výsuvný palubní monitor (sériově s MMI radio a vyššími audiosystémy) má speciální grafiku S3. Čalounění kombinuje kůži Pearl Nappa a tkaninu. Na přání se dodávají kombinace Alcantary a kůže Pearl Nappa nebo kůže Fine Nappa a Velvet. Vizuální atraktivitu zvyšuje kontrastní stehování. Sériová výbava modelu Audi S3 Cabriolet zahrnuje rovněž sportovní volant obšitý kůží s emblémem S3. Na přání se dodává kůží obšitý multifunkční sportovní volant s dole zploštělým věncem, který může být navíc doplněn pádly pro manuální řazení. Dalšími sériově dodávanými prvky jsou pedály a opěrka pro levou nohu z kartáčované ušlechtilé oceli. V kombinaci s na přání dodávaným komfortním klíčkem zdobí tlačítko start-stop červený prstenec. Hliníkové prahy dveří nesou logo S3.
Velmi atraktivní je také nabídka výbavy na přání, která zahrnuje mimo jiné vyhřívání prostoru hlavy v předních sedadlech, světlomety LED a komfortní klíček. Portfolio informačních a navigačních systémů završuje navigační systém MMI navigation plus s MMI touch a sedmipalcovým monitorem s vysokým rozlišením. Doplňkový modul Audi connect přináší do vozu na míru ušité internetové služby Audi prostřednictvím rychlého standardu LTE. Ještě výš zvedá laťku audiosystém Bang & Olufsen se 13 reproduktory.
První vozy Audi S3 Cabriolet budou na českém trhu předány zákazníkům koncem léta. České ceny zatím nebyly stanoveny, v Německu bude základní cena začínat na 48 500 EUR. Mezi 12 nabízenými barvami karoserie naleznou zákazníci exkluzivní odstíny černá Panther s krystalickým efektem a modrá Sepang s perleťovým efektem.
Další články
© 2025 autoweek.cz. Veškerá práva vyhrazena | O autoweek.cz