name | autoweek.cz

Audi se podílelo na zkušebním provozu sim
27.08.2013 | Vladimír Rybecký | Trendy
V rámci testování bezpečné a inteligentní mobility Audi získalo nové poznatky v oblasti komunikace Car-to-X. Síťové propojení skýtá velký potenciál pro zvyšování hospodárnosti, komfortu a bezpečnosti.
Automobily jezdí úsporněji, komfortněji a bezpečněji pokud komunikují s řidičem, dopravní infrastrukturou a ostatními automobily. Audi pod hlavičkou programu Audi connect pracuje na ještě přínosnějším síťovém propojení svých modelů.
V uplynulých čtyřech letech probíhal v blízkém okolí Frankfurtu nad Mohanem zkušební provoz sim, v němž značka se čtyřmi kruhy získala důležité poznatky – mimo jiné i pro projekt Traffic light info online.
V hromadném zkušebním provozu sim (Sichere und Intelligente Mobilität Testfeld Deutschland – testování bezpečné a inteligentní mobility v Německu) značka Audi zodpovídala za tzv. analýzu požadavků, z níž vzešla základní kostra projektu.
Inženýři značky Audi kromě toho vedli několik jednotlivých projektů – včetně asistentu pro sledování světelných fází na semaforu, předvídání dalšího průběhu cesty a rozšířené navigace. Škálu aktivit završila spolupráce v oblasti asistentu pro průjezd křižovatkou. Testovací flotila Audi zahrnovala 20 vozidel.
Informace, přenášené ze semaforů do vozidla, jsou zobrazovány v grafické podobě na displeji informačního systému. Řidič tímto způsobem dostává informaci o rychlosti jízdy, s níž se dostane k dalšímu semaforu v okamžiku, kdy na něm bude svítit zelená. Akustické signály přitom včas varují před červenou. Zbývající dobu čekání na zelenou může řidič sledovat na displeji.
Asistent pro sledování světelných fází na semaforu (Traffic light info online) umožňuje snížit emise CO2 až o 15 %. Plošným zavedením této technologie, která je již zralá pro zavedení na trh, by se jen v Německu ušetřilo celkově cca 900 milionů litrů paliva za rok. Audi v současnosti registruje velký zájem ze strany mnoha měst a obcí.
V průběhu šestiměsíční praktické fáze, jíž byl projekt před časem ukončen, ujelo celkem 500 zkušebních řidičů se 120 vozy a třemi motocykly více než 1,65 milionu km. Vozidla byla vzájemně propojena prostřednictvím speciálně vyvinuté radiotechniky a centrály pro řízení dopravy, aby mohli být řidiči informováni o dopravních podmínkách a upozorňováni na nebezpečí.
Další články
© 2025 autoweek.cz. Veškerá práva vyhrazena | O autoweek.cz