name | autoweek.cz

Audi v Číně bez čtyř kruhů

Audi v Číně bez čtyř kruhů

10.11.2024 | Vladimír Rybecký | Aktuality

Aby Audi přilákalo mladé zákazníky v Číně, obejdou se její elektricky poháněné vozy bez loga se čtyřmi kruhy, které nahrazuje nové pojetí značky AUDI. První sériový model v této podobě by měl dorazit příští rok.

Audi v Šanghaji ukázalo studii E concept vyvinutý ve spolupráci s čínským partnerem SAIC. Nabízí výhled na první tři sériové modely, které budou údajně představeny od poloviny roku 2025. Audi přináší do partnerství odborné znalosti v oblastech prémiovosti, designu, vývoje a inženýrství, SAIC nabízí rychlé inovace, zavedený technologický ekosystém a hluboké znalosti místního trhu. Výsledkem je platforma ADP (Advanced Digitalized Platform), na které jsou založeny plánované modely nově vytvořené značky AUDI. Generální ředitel Audi Gernot Döllner k tomu řekl: „Společná platforma je naším základem pro novou generaci ultramoderních, inteligentních a propojených vozidel exkluzivně pro Čínu.“

 

Projektový manažer Fermín Soneira k tomuto segmentu řekl agentuře Reuters na okraj prezentace v Šanghaji: „Zákazníci jsou zde mnohem mladší než ve zbytku světa, v průměru 30 až 35 let v prémiovém segmentu, zatímco ve zbytku světa je to 55.“ To je další důvod, proč se teď věci musí pro Audi dát rychle do pohybu. Spolupráce se SAIC zkrátí vývojovou fázi až do uvedení nových modelů na trh až o třetinu.

 

Koncept vzbudil pozdvižení v Německu, protože na přídi místo loga se čtyřmi kruhy nese nápis AUDI. Vynechání čtyř kruhů v logu značky se tradicionalistům nelíbí, ovšem nejde o původní znak značky Audi. Jde o dědictví po koncernu Auto-Union symbolizující spojení čtyř značek, jednou nichž bylo Audi. Koncern Auto-Union a tím i značku Audi získal Volkswagen v 60. letech. O tradici ovšem v Číně nejde. Naopak jde o cílovou skupinu mladých kupujících, kteří chtějí cestovat elektricky a s připojením.

 

Foto: Audi