name | autoweek.cz

Aures Holdings prodává víc aut než loni

Aures Holdings prodává víc aut než loni

12.10.2022 | Vladimír Rybecký | Autoservis

Přestože rok 2021 byl pro síť AAA Auto a Mototechna rekordní, její letošní čísla prodeje ojetých automobilů za devět měsíců jsou v České republice zatím o 20 % výš.

Skupina Aures Holdings, připomínající si letos 30 let od založení společnosti, v České republice zahrnuje značky AAA Auto, Mototechna, Auto Diskont, AuresLab, Mototechna Drive, Mototechna EcoDrive a Mototechna Classic. V České republice má 22 poboček AAA Auto a Mototechna s plným servisem dvě call centra v Praze a Ostravě a dvě pobočky Mototechna Drive. Pro Skupinu včetně společnosti Driverama v pěti zemích momentálně pracuje 3100 lidí.

 

Dosavadní výsledky prodeje za devět měsíců letošního roku jsou zatím nejlepší v třicetileté historii společnosti. Za devět měsíců roku 2022 Skupina v České republice prodala 38 100 aut (v roce 2021 to bylo 31 700 aut). Dobrému prodejnímu výsledku pomáhá i to, že se podle interních statistik na rozdíl od ostatního zboží ceny prodaných ojetých vozů už od dubna prakticky nezvedají. Navzdory inflaci si v ČR ojetá auta již půl roku drží stálou střední hodnotu ceny na úrovni 190 000 Kč. Mění se ale preference na straně kupujících.

 

Ustálila se celková nabídka hlavních inzertních agregátorů ojetých vozů, která se v ČR pohybuje měsíčně okolo 100 000 ojetin. Podle analýzy Aures Holdings došlo v České republice meziročně za prvních devět měsíců roku k dalšímu snížení objemu ojetých vozů na hlavních agregátorech, ale již ne tolik jako o rok dříve – pouze o 1 %. Ceny naopak vzrostly výrazně o 21 %. Nejčastější věk inzerovaných automobilů mírně stoupnul na 10,4 roku a také nejčastější stav tachometru se mírně zvýšil na 153 000 km.

 

Je patrná velká disproporce mezi nabídkou a poptávkou. Přes mírný pokles v nabídce s 54,7 % převažují vozy se vznětovými motory nad zážehovými (41,4 %), přičemž se zde projevuje masivní vývoz ojetých vozů s turbodiesely ze západní Evropy, kde se jich ve velkém zbavují. V prodeji ovšem vládnou auta na benzin s 53,3 %, zatímco podíl turbodieselů poklesl na 46,4 %. V nabídce výrazně roste i podíl aut s hybridním (0,9 %) a čistě elektrickým pohonem (0,4 %), jenže zájem o ně na straně kupujících je zcela minimální s podílem na celkovém prodeji 0,04 % resp. 0,11 %. Výjimku představují jen vozy Toyota s hybridním pohonem, které se prodávají prakticky okamžitě poté, co se objeví v nabídce. Prakticky nulový už je zájem o koupi ojetých aut na LPG a CNG, byť v nabídce jsou jich stále ještě 2,1 % resp. 0,4 %.

 

palivo

nabídka v inzerci

prodej v síti AAA Auto

nafta

54,7 %

46,4 %

benzin

41,4 %

53,3 %

LPG

2,1 %

0,07 %

hybrid

0,9 %

0,04 %

elektro

0,4 %

0,11 %

CNG

0,4 %

0,01 %