name | autoweek.cz

Auto Palace Group roste

Auto Palace Group roste

01.04.2015 | Vladimír Rybecký | Aktuality

Generální ředitel AutoPalace Group Ralph Howie představil výsledky hospodaření společnosti a plány pro nejbližší období. Auto Palace Group vloni hospodařila s obratem 3,6 miliardy Kč, dosáhla růstu v počtu prodaných vozů a plánuje další výrazné investice.
Společnost Auto Palace Group je součástí skupiny AutoBinck, založené v roce 1907. AutoBinck, vlastněná rodinou Lauretů, je jednou z nejstarších automobilových společností v Evropě. V současné době působí v sedmi evropských zemích s různými kombinacemi importu a dealerství mnoha značek. V roce 2014 měla obrat 924 milionu eur.

Auto Palace Group v roce 2014 a letos
Skupina AutoBinck je prostřednictvím svých dceřiných společností jedním z největších nizozemských investorů v ČR. Současná hodnota investic přesahuje 1 miliardu korun a skupina v ČR zaměstnává 340 lidí na plný úvazek.
 
Dealerská síť Auto Palace Group za loňský rok hospodařila s celkovým obratem 3,6 miliardy korun a celkem prodala 9237 vozů (7167 nových + 2070 ojetých), což znamenalo nárůst o 17 % oproti roku 2013. I po prvních dvou měsících, ve kterých si zákazníci Auto Palace zakoupili celkem 1616 aut (1266 nových + 350 ojetých). To znamená nárůst o více než pětinu (22,4 %) oproti roku 2014 a potvrzení pozice jednoho ze tří hlavních prodejců automobilů na českém trhu.
 
Přednosti Auto Palace Group
Společnost Auto Palace Group pod jednou střechou poskytuje komplexní služby - prodej nových vozů, výkup a prodej ojetin (AutoPoint), servis, klempírnu, lakovnu, prodej náhradních dílů (vč. nového eShopu), fleetový prodej a půjčovnu vozů (RentPoint). Areál na Spořilově je navíc zcela unikátní nabídkou šesti značek na jediném místě.
 
Silnou stránkou AutoPalace Group je její dlouhodobá práce s klienty. Od roku 1991 vybudovala rozsáhlou databázi 104 000 zákazníků. Z toho vychází i strategie firmy. „Naší výhodou je dlouhodobá spokojenost zákazníků. Naší prioritou je proto udržet si ty stávající. Těžíme ze zpětné vazby získávané od nich. Je to základ, s nímž lze pracovat, i když samozřejmě s novými produkty cílíme na nové kupující,“ říká ředitel rozvoje AutoPalace Group Karel Klouda.
 
Díky zvolené strategii začal Auto Palace v loňském roce rovněž s výraznou modernizací svých showroomů, do jejichž přestavby investoval bezmála 11,5 milionů Kč (z toho 7 milionů do prodejny Škoda na Spořilově) a další v řádu 20 milionů Kč plánuje pro tento rok. Skupina Auto Palace Group pokračuje i v tomto roce s modernizací svých dealerství. Milion korun bude vynaložen i na úpravu dílen na Spořilově aby zde bylo možné servisovat i vozidla na CNG a LPG.
 
Nejúspěšnější značky
„V současnosti jsme dealerem číslo jedna v prodejích značek Ford, Mazda, Mitsubishi a Infiniti. Zároveň jsme lídrem v prodejích vozů Hyundai z jedné pobočky, třetím největším prodejcem vozů značky Opel a čtvrtým nejúspěšnějším prodejcem značky Peugeot v ČR. Velkou radost máme také z nově nastavené spolupráce se Škoda Auto, kde jsme v meziročním srovnání prvních dvou měsíců letošního a loňského roku v prodejních výsledcích na 7. místě mezi dealery této značky v republice,“ komentuje prodejní výsledky Ralph Howie, generální ředitel Auto Palace Group.
 
Největšího podílu vloni dosahoval v Auto Palace Group prodej vozů značky Ford, kterých se v dealerské síti prodalo 3775 kusů. Druhou nejprodávanější značkou byl Hyundai (1313) a třetí Opel (455). Prodej vozů značky Opel zároveň vloni vykázal největší nárůst. Auto Palace Group je navíc nejrychleji rostoucím prodejcem vozů Škoda.

Za leden a únor 2015 Auto Palace eviduje opět největší zájem o automobily značky Ford (608) a druhou nejžádanější značkou byl Hyundai, kterého se prodalo 224 vozů. Třetí pozici obsadila značka Škoda s 192 prodanými vozy.
 
Cílem AutoPalace Group je zařadit se mezi pět největších prodejců značky Škoda v ČR. Dosáhnout tohoto cíle chce především využitím schopností svých zkušených pracovníků a kvalitou všech poskytovaných služeb, především servisu, aby spokojení zákazníci doporučovali svým známým právě tuto prodejnu.
 
Fleetový prodej
AutoPalace je jedním z největších B2B prodejců v ČR. Fleetové oddělení tvoří 22 lidí. Jejich silnou zbraní je unikátní kombinace 9 předních značek v Čechách a na Moravě. Pro fleetové služby je k dispozici více než 1500 vozů (včetně ojetých) skladem. K dispozici jsou i partneři pro financování, mezi něž se řadí nejvýznamnější leasingové společnosti působící na českém trhu. Stejně tak je tomu i s partnery poskytujícími pojištění.

Výsledkem je nárůst fleetového prodeje Auto Palace v ČR - meziročně mezi roky 2014 a 2013 +113 % a za první dva měsíce letošního roku v porovnání s rokem 2014: +123 %. Trend posledních let navíc ukazuje na rostoucí důvěru zákazníků i finančních společností, což se projevuje rostoucí délkou financování na 56 měsíců, a to u nových i ojetých vozů.

Prodej ojetých vozů
Auto Palace je provozovatelem přední sítě autobazarů v ČR AutoPoint, která má tři pobočky v Praze a jednu v Brně. AutoPoint se specializace na předváděcí vozy s nízkým počtem najetých kilometrů a ověřená vozidla po majitelích – zákaznících Auto Palace.
Poznatky z pravidelných výzkumů mezi zákazníky AutoPoint:
  1. trend vede k nákupu od autorizovaných prodejců
  2. zákazníci chtějí záruku, servisní knihu a transparentní historii vozu
  3. zákazníci preferují vozy z ČR, ne dovezené
  4. nízký a skutečný km nájezd vozidel
  5. lidé se chtějí cítit bezpečně, když kupují ojetý vůz.
Vybrané ukazatele v ČR: Trh vs. Auto Palace - AutoPoint (průměrné hodnoty)
Kategorie Trh ČR Auto Palace ČR AutoPoint
(zdroj Cebia)
Stáří ojetých vozů (roky) 7 5
Nájezd ojetých vozů (km) 140 000 100 000
Prodejní cena ojetých vozů v Kč bez DPH 205 000 245 000
Prodejní cena nových vozů v Kč bez DPH Není k dispozici 420 000

Ojeté vozy – Nejpopulárnější modely a barvy v roce 2014
Popularita Trh ČR (zdroj Cebia) Auto Palace ČR AutoPoint
1. Škoda Octavia Mazda 6
2. Škoda Fabia Hyundai i30
3. Volkswagen Golf Ford Focus
4. Ford Focus Škoda Octavia
5. Hyundai i30 Ford Mondeo