name | autoweek.cz

Autobazary očekávají zvýšený zájem zákazníků

Autobazary očekávají zvýšený zájem zákazníků

02.12.2020 | | Tiskové zprávy

S otevřením poboček autobazary připravují  speciální hygienická opatření.
Očekávané čtvrteční otevření prodejen se týká i provozoven autobazarů. Jejich provozovatelé očekávají zvýšený zájem zákazníků a připravují proto nezbytná opatření, aby se zákazníci cítili nejen pohodlně, ale také aby provoz v prodejnách odpovídal přísným hygienickým požadavkům. Největší nápor se očekává ve velkých autobazarech v Praze, Brně nebo Ostravě.
 
„Každý rok se v prosinci zvyšuje zájem o levnější vozy. Rodiče kupují auta svým dětem, manželé manželkám. S ohledem na velice příznivé možnosti financování je to velmi zajímavá příležitost k nákupu vánočního dárku,“ říká Pavel Mařinec z pražské společnosti Mama Car, která se specializuje na prodej ojetých vozů s českým původem. Podle Mařince se v poslední prosincové dny zvedne zájem právě o menší vozy do ceny cca 200 000 Kč. Do popředí zájmu zákazníků se tak dostanou především vozy značek Škoda, Kia, Ford a Hyundai.
 
S očekávaným zájmem zákazníků  budou muset provozovatelé autocenter zaručit dodržování hygienických pravidel, aby ochránili nejen svoje zaměstnance, ale především zákazníky. „Každý vůz před zkušební jízdou desinfikujeme, zaměstnanci nosí hygienické roušky a všem zákazníkům je k dispozici desinfekce,“ přibližuje opatření Mařinec. Podle něj je firma připravena i na zákazníky, kteří nebudou chtít přijet na provozovnu, ale přesto budou chtít vůz koupit nebo prodat. „Službu mobilního výkupu jsme představili před pár dny a zatím se těší velkému zájmu,“ říká Mařinec a přibližuje i možnosti, jak si lze vybrat vůz ke koupi a nechodit na pobočku: „Vybraný vůz zákazníkovi přivezeme k vyzkoušení a případnou administrativu vyřídíme kompletně online.“
 
Firma očekává, že v poslední dny roku 2020 prodá desítky vozů, přičemž na straně výkupu může jít o výkup až nižších stovek vozidel. Podle Mařince je zájem o prodej vozu enormní. Podle něj za to může především množství firemních vozidel, které měly nastavenou fleetovou kalkulaci právě do konce roku 2020. „Očekáváme, že poroste především zájem o prodej vozidel do stáří 3 roky a potom vozidel starších sedmi let,“ predikuje Mařinec vývoj na trhu ojetých vozidel v nejbližších týdnech.