name | autoweek.cz

Automobilist a jeho exkluzivní díla

Automobilist a jeho exkluzivní díla

24.09.2021 | Vladimír Rybecký | Auto archív

Automobilist si získal jméno svými sofistikovanými uměleckými díly, na nichž autenticky zachycuje klíčové momenty automobilového a motoristického sportu, a to jak ty historické, tak ty, které se do dějin teprve zapíšou.
V Praze sídlící firmu Automobilist tvoří tým umělců, perfekcionistů, kreativců, hledačů řešení ale především nadšených fanoušků motoristického sportu. Zachycují historické okamžiky a originální perspektivou a nevídanou přesností bez omezení vázaných na techniku minulosti.
 
Kombinace profesionální fotografie a špičkové počítačové grafiky umožňuje výtvarníkům Automobilistu oživit legendární okamžiky z historie motoristického sportu a znovu je vytvořit pro moderní dobu v dokonalé kvalitě. Ta je dána pečlivě vyvinutými postupy a týdny výzkumu pro zajištění maximální přesnosti do nejmenších detailů od úžasných západů slunce po nejmenší matice a šrouby. Pozornost věnovaná detailům znamená, že virtuální stavbě každého vozidla je věnováno v průměru 1000 hodin. Každé vyobrazení vyžaduje 2 až 3 měsíce práce týmu osmi talentovaných jednotlivců a až 50 herců a dalších členů týmu.
 
Za každým plakátem a obrazem je tak příběh plný emocí oživený malým, ale schopným týmem, který tvoří lidé půl tuctu národností ze tří kontinentů. Všechny vozy vznikají prostřednictvím procesu 3D modelování a počítačově generovaných snímků (CGI). U nových modelů lze využít výkresovou dokumentaci, u těch starších se kreativci z Automobilist musejí spolehnout na historické materiály. Obrazy následně putují k zákazníkovi pomocí B2B i B2C kanálů či podle přání partnera.
 
Dlouhodobou vizí společnosti je vybudovat globální platformu, na níž fanoušci do motorsportu najdou vše, co potřebují k naplnění své vášně. Více o Automobilist a mnohé příběhy spojené s jeho díly najdete na oficiálním webu a Instagramu.
 
Pestrá paleta produktů od oficiálních plakátů formule 1 po obrazy, jejichž tvorba zabere až 4000 hodin, a navazování smysluplných partnerství s velkými jmény ve světě motorsportu jsou hlavní ingredience úspěchu Automobilist. Tým kolem Pavla Turka, kreativního mága Jana Rambouska a experta na počítačovou grafiku Petra Milerského se zaměřuje na licencovaná umělecká díla s tematikou automobilismu a motorsportu. „Jako hybridní firma jsme se soustředili na online i offline prodej a interakci fanoušků s našimi produkty,“ říká generální ředitel Automobilistu Pavel Turek.
 
V roce 2020 se Automobilist stal oficiálním dodavatelem mistrovství světa formule 1 a při příležitost 70. sezóny představil řadu uměleckých tisků. Po první sběratelské edici se zlatým embosováním se jen zaprášilo, všech 700 kusů bylo vyprodáno během několika desítek hodin. V závěru sezóny Automobilist vytvořil společně s F1 Liberty Media luxusní dárkovou kazetu s osmi plakáty připomínajícími nejlepší jezdce i vozy historie. Obdrželi ji bývalý i současný ředitel formule 1 Chase Carey a Stefano Domenicalli, prezident Mezinárodní automobilové federace FIA Jean Todt nebo šéfové všech týmů.
 
Ambasadory projektu jsou bývalé i současné hvězdy motorsportu Sir Jackie Stewart, David Coulthard, Mick Doohan či André Lotterer. Společnost zároveň navázala nebo rozšířila partnerství s několika týmy, pro něž připravila speciální série plakátů. Jde o automobilku Maserati, Mercedes-AMG Petronas F1 Team, DS Techeetah a Porsche z formule E nebo McLaren a ACO, pořadatele závodu 24 hodin Le Mans. Nejnověji je připravena série vyobrazení připomínající 100 let závodní dráhy Avus.
 
Již zaběhlý oficiální F1 Print Store, který Automobilist provozuje už byl doplněn i o WRC Print Store. Turkův tým s MS v rallye navázal spolupráci u příležitosti blížícího se 50. výročí seriálu v roce 2022. Fanoušci v obchodě najdou třeba sérii produktů oslavujících dominanci stáje a jezdců Hyundai Motorsport.
 
Letos Automobilist představil interaktivní magazín ve formě aplikace a svůj vůbec první kamenný obchod v Mnichově. Na obzoru jsou také prodejny v turistických destinacích Praze a Londýně. Společnost Automobilist nově nabízí své umělecké obrazy i jako NFT, exkluzivně vlastněná digitální díla obchodovaná kryptoměnami. 
 
Pod vedením kreativního ředitele Jana Rambouska a jeho týmu, který tvoří jakousi duši Automobilist, se společnost stále více zaměřuje na produkty připravené „na míru“ klientům a partnerům.