name | autoweek.cz

Automobilky nezpochybňují zákaz spalovacích motorů

Automobilky nezpochybňují zákaz spalovacích motorů

27.02.2024 | Vladimír Rybecký | Aktuality

Evropské automobilky sdružené v ACEA nebudou zpochybňovat zákaz aut s motory na fosilní paliva v roce 2035. V Ženevě to prohlásil generální ředitel Renault Group Luca de Meo, který je současně i prezidentem ACEA. Podle automobilek už nelze odejít od elektromobility.

Generální ředitel Renault a prezident ACEA Luca de Meo řekl, že zákaz prodeje aut na fosilní paliva od roku 2035 je proveditelný, pokud k tomu budou existovat správné podmínky. Zákaz fosilních paliv pro automobily má za cíl snížit emise CO2 v EU a přesunout individuální osobní dopravu na elektrická vozidla. Zpomalující růst poptávky po elektrických vozidlech zvýšil tlak na evropský automobilový průmysl, aby snižoval náklady a vyvíjel cenově dostupnější elektromobily, protože čínské automobilky přicházejí s levnějšími modely. Evropští výrobci automobilů opakovaně argumentují, že je zapotřebí víc vládních dotací a rozšiřování infrastruktury pro nabíjení, aby se poptávka po elektromobilech zvýšila a podpořilo se jejich masové přijetí.

 

Před několika dny šéfka Evropské komise Ursula von den Leyenová překvapila připomenutím, že obecně kritizovaný zákaz prodeje aut s motory s nenulovými emisemi CO2 se ještě bude prověřovat v roce 2026.

 

„Evropští výrobci automobilů nebudou zpochybňovat rozhodnutí Evropské unie účinně zakázat vozidla na fosilní paliva od roku 2035 bez ohledu na to, kdo vyhraje letošní volby do Evropského parlamentu. Odpovědností automobilového průmyslu jako vedoucích podniků není argumentovat proti nařízení. Nezpochybňujeme rok 2035. Zákaz aut na fosilní paliva v roce 2035 je potenciálně proveditelný, ale musí pro to být vytvořeny správné podmínky. Teď se do toho musíme pustit,“ řekl de Meo při tiskové konferenci na autosalonu v Ženevě

 

„Průmysl už do elektrifikace investoval miliardy eur, což by bylo zbytečné, kdyby se od zákazu spalovacích motorů upustilo. Neexistuje způsob, jak by se průmysl mohl vrátit na začátek. Bylo by to špatné pro životní prostředí,“ řekl de Meo.