name | autoweek.cz

Autonomní vůz PSA jezdil mýtnou bránou
17.07.2019 | Vladimír Rybecký | Trendy
Autonomní vůz díky spolupráci mezi skupinou PSA a Vinci Autoroutes vstupuje do nové etapy vývoje.
Skupiny PSA a Vinci Autoroutes otestovaly v Saint-Arnoult-en-Yvelines (Francie) nové funkce autonomního vozu a navázaly tak na testy prováděné v červenci 2017, kdy autonomní vůz poprvé projel sám mýtnou bránou. V situacích testovaných v této nové části společného programu probíhá důkladnější komunikace mezi autonomním vozem a infrastrukturou. Cílem je zvýšit schopnost vozidla přizpůsobit své chování ve výjimečných nebo složitých situacích.
Tato operace je součástí spolupráce mezi oběma partnery, která začala v roce 2016. Výsledky testů budou zpracovány během vytváření standardů, které se budou připravovat v rámci různých projektů, jako jsou C-Roads nebo projekt SAM, na nichž obě skupiny spolupracují.
Skupiny Vinci Autoroutes a PSA provedly další rozsáhlejší testování jízdy bez řidiče a projíždění mýtné brány. V reálných podmínkách provozu v síti Vinci Autoroutes se vyzkoušely dvě nové složité situace plně autonomní jízdy:
- průjezd oblastí, která byla dočasně změněna kvůli pracím na silnici
- bezpečné zastavení vozu (safe stop), které spočívá v nasměrování vozidla do odstavného prostoru v případě, že se řidič neujme v určité konkrétní situaci řízení (mimořádná přítomnost překážky na vozovce, výrazně zhoršené povětrnostní podmínky atd.) nebo v případě, kdy vůz dorazí na konec dálnice.
Testy proběhly mezi obcemi Dourdan a Ablis (dálnice A10 / A11) s prototypem vozu Peugeot 3008 skupiny PSA, který je součástí vozového parku autonomních vozidel programu AVA Autonomous Vehicle for All (Autonomní vozy pro všechny).
Tato operace je součástí spolupráce mezi oběma partnery, která začala v roce 2016. Výsledky testů budou zpracovány během vytváření standardů, které se budou připravovat v rámci různých projektů, jako jsou C-Roads nebo projekt SAM, na nichž obě skupiny spolupracují.
Skupiny Vinci Autoroutes a PSA provedly další rozsáhlejší testování jízdy bez řidiče a projíždění mýtné brány. V reálných podmínkách provozu v síti Vinci Autoroutes se vyzkoušely dvě nové složité situace plně autonomní jízdy:
- průjezd oblastí, která byla dočasně změněna kvůli pracím na silnici
- bezpečné zastavení vozu (safe stop), které spočívá v nasměrování vozidla do odstavného prostoru v případě, že se řidič neujme v určité konkrétní situaci řízení (mimořádná přítomnost překážky na vozovce, výrazně zhoršené povětrnostní podmínky atd.) nebo v případě, kdy vůz dorazí na konec dálnice.
Testy proběhly mezi obcemi Dourdan a Ablis (dálnice A10 / A11) s prototypem vozu Peugeot 3008 skupiny PSA, který je součástí vozového parku autonomních vozidel programu AVA Autonomous Vehicle for All (Autonomní vozy pro všechny).
Další články
© 2025 autoweek.cz. Veškerá práva vyhrazena | O autoweek.cz