name | autoweek.cz

Autosalon v Pekingu: hlavní témata a zajímavosti

Autosalon v Pekingu: hlavní témata a zajímavosti

27.04.2024 | | Aktuality

Největší čínský autosalon byl zahájen v Pekingu s největšími jmény, která předvádí svá nejnovější elektrická vozidla, což podtrhuje, že největší světový automobilový trh je již plně elektrický a neohlíží se zpět. Agentura Reuters shrnula hlavní poznatky.

Nadměrná kapacita a geopolitika

Poslední věc, kterou Čína potřebuje, je víc elektromobilů, které se budou tlačit na trh a srazí ceny na úkor zisku. Ale i když existuje nebezpečí v nadměrné výrobní kapacitě Číny, je tu také síla v hyperkonkurenci, kterou rozpoutala. Export této nadměrné kapacity však vyvolal pozornosti úřadů aby se zaměřily na výrobce elektromobilů. XPeng uvedl, že evropské zkoumání elektromobilů vyrobených v Číně by ji mohlo nasměrovat k investicím do závodů nebo dodavatelů v zahraničí, protože se rýsuje přízrak vyšších cel. Polestar Automotive se připravuje na přesun výroby vozů, které plánuje prodávat v Evropě, z Číny do svého amerického závodu.

 

Partnerství

Spojení s místními firmami bylo po dlouhou dobu cestou zahraničních výrobců automobilů do Číny. Nyní se ale stává prostředkem k přežití. Mercedes-Benz uvedl, že bude pokračovat v investicích do vazeb s čínskými automobilovými partnery, včetně BAIC. Toyota se spojí s technologickým gigantem Tencent, zatímco Nissan se spojí s Baidu. Společnosti sázejí na přeshraniční partnerství a zdůrazňují význam umělé inteligence pro výrobce automobilů.

 

Luxus

Bitva o pozornost spotřebitelů na čínském trhu s elektrickými vozy se vede o doteky „technického luxusu“, jaké kupující na jiných trzích nikdy neviděli. BYD představuje první sedan své prémiové značky a ukazuje U7, svůj třetí ultraluxusní model pod značkou Yangwang, protože se tlačí na vyšší trh ke zvýšení ziskovosti uprostřed sílící cenové války.

 

Nové nástupy

Nissan a Mazda odhalily nová auta šitá na míru čínským řidičům, což signalizuje nový tlak japonských výrobců automobilů znovu získat pozice na největším světovém automobilovém trhu.

Nio stanovilo počáteční cenu nové verze svého sedanu ET7 na 428 000 juanů (59 063 $). Výrobce smartphonů Xiaomi uvedl, že získal 75 723 objednávek na svůj sportovní elektrický sedan SU7 (třikrát víc než se očekávalo) a v červnu hodlá dodat víc než 10 000 kusů.

 

Technika

V Číně navržené pokročilé asistenční systémy řízení podobné plně samočinnému řízení (FSD) od Tesly jsou uváděny na trh několika výrobci automobilů jako klíčové prodejní argumenty. Společnost BYD uvedla, že v červnu uvede SUV Song L se systémem inteligentního řízení vyvinutým vlastními techniky. GAC uvedl, že bude používat chytrý systém řízení Huawei Qiankun na vrcholných modelech pod značkou Trumpchi, přičemž první bude uveden na trh v lednu 2025. Výrobce akumulátorů CATL představil lithio-železo-fosfátový (LFP) akumulátor pro dojezd víc než 1000 km na jedno nabití.

 

Chytré telefony pro chytrá auta

Tradičním i začínajícím výrobcům automobilů a elektromobilů ukradl pozornost nováček v oboru Xiaomi, který uspořádal jednu ze svých prvních tiskových akcí. Generální ředitel Lei Jun uvedl, že uzavřené objednávky na jeho sportovní sedan SU7 dosáhly 75 723 a že mezi kupujícími jsou majitelé vozů jako BMW a Audi.

 

Proč telefonní společnost vyrábí auto? Společnosti zabývající se spotřební technologií chtějí propojit životy svých zákazníků mezi všemi svými zařízeními – telefony, notebooky, televizemi a nyní i auty. Beatrix Keimová, ředitelka německého automobilového výzkumného centra CAR pro Čínu, to vysvětluje: „Protože dnes jsou lidé v kanceláři, doma a pak hlavně tráví čas v autě." Tento přístup dobře funguje v Číně ve vysoce digitální společnosti, kde jsou elektronické platby normou a pohodlí připojení převažuje nad obavami o soukromí.

 

Hybridní přístup

Boom elektromobilů v Číně, který začal před třemi lety, pohltil trh s auty na benzin, ale ta ještě nejsou mrtvá. Největší čínský exportér Chery Automobile na autosalonu oznámil, že bude pokračovat ve vývoji vozů se zážehovými motory, stejně jako elektromobilů a hybridů. Jeho hybridní SUV Exeed Yaoguang C-DM je jedním ze čtyř novinek - dvou hybridů a dvou elektromobilů. Hybridy, které v Číně zaostávají za elektromobily, jsou nyní vnímány jako příležitost k růstu. Loni se v Číně prodalo 2,6 milionu nových hybridů, což je zhruba polovina počtu elektromobilů. Vysoce efektivní hybridy vyvíjejí i BYD a Geely.