name | autoweek.cz

Avenger 4x4 bude první elektricky poháněný Jeep

Avenger 4x4 bude první elektricky poháněný Jeep

18.10.2022 | Vladimír Rybecký | Aktuality

Jeep na autosalonu v Paříži představuje koncepční vůz Avenger 4x4 prezentující spojení legendárních schopností Jeepu nově ještě vylepšených elektrifikací. Avenger bude nejen nejmenší Jeep na trhu, ale toto první městské SUV značky je zároveň jejím prvním plně elektricky poháněným modelem.

Vedle francouzských a čínských značek představují na autosalonu v Paříži jediné výjimky VinFast a Jeep. Proč právě Jeep? To nám vysvětlil generální ředitel značky Christian Meunier: „V posledních letech jsme v Evropě velmi silní v Itálii, ale chceme se prosadit i jinde. Proto jsme zde, abychom připomenuli, že Jeep je značka oslovující ty, kteří nehledají jen dopravní prostředek, ale i zábavu. Přitom chceme využít i princip elektrifikace – elektromotor umožňuje díky velkému točivému momentu ještě víc těžit z terénních schopností, ale také umožňuje užívat si v přírodě téměř naprosto tichou jízdu.“

 

Jeep Avenger 4x4 vychází z platformy CMP, která se používá také pro další modely skupiny Stellantis, jako jsou Peugeot 2008, DS 3 nebo Opel Mokka. Je 408 cm dlouhý, o 16 cm kratší než Renegade. Samozřejmě nese charakteristické rysy značky, jako je mřížka chladiče se svými sedmi lištami. Celek nepostrádá osobitost s denním svícením tvořeným pouze LED lištou.

 

Navenek je koncept 4x4 rozpoznatelný podle mohutnějí ochrany přídě, dvou tažných ok, rozšířených blatníků, širšího rozchodu a větších pneumatik. Světlomety vpředu i zadní svítilny jsou zapuštěné a umístěné vysoko aby byly méně vystaveny nárazům. Pro zlepšení schopností jízdy v terénu se zvětšil přední nájezdový úhel na 21°, zadní na 34° a přejezdový je 20°, světlá výška narostla na 20 cm.

 

Pohon zajišťuje nový elektromotor skupiny Stellantis, který vyvine 115 kW (156 k) a poskytne točivý moment 260 N.m. Je napájen z akumulátoru s kapacitou 54 kWh. Slibovaný dojezd je 400 km v cyklu WLTP a dokonce 550 km v městském cyklu. Avenger bude schopen využít nabíjecí výkon 100 kW, takže 24 minut by mělo stačit k nabití z 20 na 80 % kapacity.

 

Tento nový systém pohonu se brzy objeví také v přepracovaném DS3 a budoucím Peugeotu e-308. Jeep tedy bude výkonnější než e-2008 nebo Mokka-e. Předčí je i svými off-roadovými schopnostmi se sériově dodávanými systémy Selec-Terrain a Hill Descent Control, které umožní volbu různých jízdních režimů.

 

Interiér je standardní s digitálním přístrojovým vybavením a 10,25“ dotykovým multimediálním displejem na relativně přehledně uspořádané přístrojové desce. Koncept disponuje lehkým střešním systémem, který připevňuje zavazadla přímo ke střeše pomocí pásového systému.

 

Plně elektrický Avenger se připojí k nabídce vozů Jeep, které jsou v Evropě plně elektrifikované. Přijde do prodeje v dubnu 2023. Zákazníci si již nyní mohou předrezervovat exkluzivní 1. edici.

 

„Ukazujeme tu, že se Jeep změnil. Připravujeme pro Evropu čtyři plně elektricky poháněné modely s tím, že do konce dekády budeme v EU prodávat jen elektricky poháněná vozidla. Půjde o auta maximálně těžící z možností platforem skupiny Stellantis tak, aby šlo o skutečné Jeepy. Přitom budeme nadále těžit z 80 let naší historie s příslibem svobody, robustností, dobrodružnou povahou a radostí z jízdy. To je naše přednost i šance jak být v Evropě úspěšní,“ dodal Christian Meunier.