name | autoweek.cz

BASF o barevných trendech
01.09.2012 | Vladimír Rybecký | Trendy
Společnost BASF zveřejnila zprávu o barevných trendech sestavenou týmem návrhářů zkoumajících prodejní výstavy textilu a nábytku. S ohledem na automobilový průmysl designéři BASF předpovídají na silnicích v nejbližší budoucnosti mnohem větší rozmanitost.
Ač si někdo může myslet, že barevné trendy jsou prostě dány jen rozmary návrhářů, zpráva společnosti BASF stanoví takové vlivy, jako jsou společenskopolitické klima, design interiéru, architektura, technologie a populární kultura.
„Zelený luxus“ není protimluv
Pokračuje trend modré a ekologické povědomí rovněž odrážejí zemní odstíny a barvy. Představa „zeleného luxusu“ se objevuje v kombinaci s jemným nebo podstatně omezeným leskem, stejně tak jako použití světle hnědé, mátové nebo míchané bílé.
Pojetí ekologie se přesunuje od aktivismu k realismu. Lidé si mnohem více než dříve uvědomují následky svého životního stylu a chování. Výzkumníci z BASF dospěli k závěru, že „prosperita, a dokonce i luxus, spolu s ekologií již nejsou vnímány jako zájemně se vylučující koncepty.“ Dobrým příkladem je Severní Amerika.
Symbióza mezi lidmi a technologií
Hlasové ovládání, dotykové obrazovky a pokročilá rozhraní mezi člověkem a strojem mění způsob našeho zapojení do vlastního života. V důsledku toho se barvy zdají být velmi umělé, třebaže mohou být odvozené od lidí, jak je to patrné u stříbra v odstínu kůže.
BASF předpovídá, že se objeví barvy jako LED modrá, jiskřivě tyrkysová, oslnivě černá nebo jasně červená s matnou povrchovou úpravou, která zesiluje spojení s technologií.
Rozmanitost lidí a barev
Kulturní rozmanitost a identita nadále mění vnímání společnosti. Kulturní rozmanitost je rovněž zastoupena novým typem barev: různé odstíny hnědé jemně spojující současnou polohu a původ ke smělejším barvám jako jsou žlutá, fialová a smaragdově zelená.
Zdůraznění jedinečnosti
Individualismus vychází z rozmanitosti. Lidé chtějí chránit svou identitu a promítají ji do svých domovů a dalších oblastí. Vyjadřují ji barvami, které představují něco jedinečného nebo nového. Společnost BASF uvádí, že směřování k těmto inovacím vychází ze dvou oblastí: technologie pokryvu stejně jako to, že se používaná barviva kombinují a poskytují mimořádné vlastnosti. Oddělení designu společnosti BASF těsně spolupracuje s technickými skupinami na určení barev, které jsou nejslibnější ještě předtím, než určí zda jsou realizovatelné, a prozkoumává možnost vytvoření dříve nedosažitelných povrchových úprav.
Nové trendy u aut
Ze zprávy vychází mnoho pozoruhodných poznatků i s ohledem na vývoj barev v automobilovém průmyslu - mnohem zajímavějších, než jen tradiční konstatování, že nejoblíbenější barvou pro auta je stříbrná, donekonečna omílané v médiích. BASF se totiž snaží najít trendy ukazující, které barvy se u automobilů teprve stanou oblíbenými až za několik let.
Současná situace, kdy základní barvy, jako jsou stříbrná, černá a bílá, nyní zaujímající 50 až 80 % trhu (podle regionů světa) by se měla proměnit v mnohem více diverzifikovanou nabídku odstínů. Nové barvy se budou hledat s mnohem větším důrazem na účel jejich použití, životnímu stylu a společenské odpovědnosti.
Předpovídá, že na významu získají přirozené barvy jako různé odstíny hnědé, zelené či modré se stanou základem nového trendu. Tyto pozemské barvy ve speciálních odstínech by podle BASF měly v nejbližší době ovládnout palety návrhářů. Na základě současných trendů by měly získávat na oblibě zejména odstíny
Současně BASF předpovídá, že rostoucí vliv Číny povede k růstu obliby různých odstínů zlaté a k tomu i elegantní hnědi a šedi.
Kromě toho se otevře prostor i pro zcela nové pojetí barev, jako například bronzové či smaragdově zelené odstíny. A rostoucí důraz na ekologii se odrazí v růstu obliby zelené.
Stále větší význam rovněž budou mít nové komunikační technologie, přinášející větší důraz na intuitivní ovládání.
Další články
© 2025 autoweek.cz. Veškerá práva vyhrazena | O autoweek.cz