name | autoweek.cz

Bez sloupku řízení po Nürburgringu

Bez sloupku řízení po Nürburgringu

28.06.2019 | | Trendy

Během závodu 24 hodin na Nürburgringu byl zásluhou společnosti Schaeffler vytvořen nový historický záznam. Závodnice Rahel Freyová ve světové premiéře absolvovala Nordschleife s vozem Audi R8 LMS GT3 s řízením fly-by-wire, tedy bez sloupku řízení.
Termín fly-by-wire vystihuje zvláštnost tohoto závodního vozu Audi: nemá žádné mechanické spojení mezi volantem a převodkou řízení. Přenos povelů, které předávala závodnice Rahel Freyová do řízení, nebyl mechanický, ale kabelem elektrickými impulsy s přenosovou rychlostí v milisekundách.
 
První zkušební jízdy a provozní zkoušky se systémem Space Drive na extrémně náročném horském okruhu proběhly k plné spokojenosti specialistů společnosti Schaeffler Paravan Technologie. Tento vývoj probíhá slibně. Vůz jako první získal homologaci německé federace motoristického sportu DMSB. V brzké budoucnosti bude vůz startovat v šampionátu DMV GTC (Gran Turismo Touring Car Cup). V rámci závodů tohoto seriálu už vůz testoval Markus Winkelhock. Ten k tomu řekl: „V závodním voze musíte reagovat velmi rychle a potřebujete okamžitou odezvu na pohyb volantem. Proto jsem měl zprvu určité pochybnosti, zda tento systém dokáže splnit všechny požadavky. Ale nevyskytl se žádný problém. Řízení bylo neuvěřitelně rychlé a neuvěřitelně přesné.“
 
Space Drive je klíčovou technologií pro autonomní jízdu na úrovních 4 a 5 a předpokladem pro nové koncepty interiéru. Během 17 let vývoje má systém Space Drive za sebou miliony testovacích kilometrů bez jakékoliv nehody. Společnost Schaeffler Paravan Technologie chce do roku 2021 tento systém připravit pro sériovou výrobu.