name | autoweek.cz

BYD připravuje do Ženevy mnoho premiér

BYD připravuje do Ženevy mnoho premiér

23.02.2024 | Vladimír Rybecký | Aktuality

BYD příští týden na autosalonu v Ženevě představí svůj první plug-in hybrid pro Evropu a kromě prestižní značky Denza bude také testovat reakci veřejnosti na svou superluxusní značku Yangweng s majestátním luxusním SUV U8 s individuálním pohonem každého kola.

Společnost BYD, vedoucí světový výrobce vozidel s elektrickým a elektrifikovaným pohonem a přední producent akumulátorů, při autosalonu v Ženevě představí několik evropských novinek a svou technologii pro plug-in hybridní vozidla.

 

BYD přiveze do Ženevy model Seal U DM-i, v němž poprvé v Evropě demonstruje svou nejnovější plug-in hybridní technologii Super DM (Dual Mode). I když je na evropských trzích poptávka po tomto systému pohonu nízká, BYD přesto očekává, že přiláká zákazníky, kteří nejsou připraveni přejít na plně elektrický pohon. BYD již v Evropě prodává SUV střední velikosti Seal U jako plně elektricky poháněný vůz. Také dalších pět modelů BYD prodávaných na evropských trzích je plně elektrických.

 

 V Ženevě BYD poprvé představí i modernizované sedmimístné SUV s pohonem všech kol Tang.

 

BYD rovněž představí další dvě své značky: Yangweng, což je luxusní divize, a Denza jako prémiová a technologická divize. Denza byla vytvořena v roce 2010 jako společný podnik mezi BYD a Mercedesem-Benz, ale německá společnost od té doby snížila svůj podíl na 10 %. Denza v roce 2023 celosvětově prodala 127 840 vozů.

 

Denza v Ženevě ukáže velký minivan D9 jako velkou novinku pro evropský trh pro příští rok a konkurenta Mercedes-Benz třídy V a nového Lexusu LM. Druhou premiérou značky Denza bude elektrický crossover střední třídy N7.

 

BYD bude také testovat reakci veřejnosti na svou superluxusní subznačku Yangweng tím, že ukáže její majestátní luxusní SUV U8. Tento plug-in hybrid stojí v Číně 140 000 eur (3,45 milionu Kč) a je poháněn elektrifikovaným hnacím ústrojím se zážehovým motorem 2,0 l turbo a 49 kWh akumulátorem. S inovativní platformou BYD e⁴Platform je prvním sériovým vozem na světě s pohonným systémem čtyřmi nezávislými motory - jedním pro každé kolo. BYD uvádí, že U8 se díky tomu může otáčet kolem své osy jako tank. Platforma e⁴ je rovněž vybavena inteligentním hydraulickým systémem kontroly pohybů karoserie DiSus-P. BYD zatím neuvedl, zda se toto SUV bude prodávat v Evropě, kde by mohlo konkurovat Range Roveru, Mercedesu-Benz třídy G a BMW XM.

 

BYD loni v Evropě prodal 15 644 elektromobilů, což bylo o 5000 víc oproti předchozímu roku. Nejprodávanějším modelem bylo kompaktní SUV Atto 3 s 12 363 prodanými kusy. Celosvětově BYD v roce 2023 prodal více než 3 miliony vozidel, což bylo meziroční zvýšení o 62 %.