name | autoweek.cz

BYD uvádí na český trh sedan Seal 5 DM-i
24.07.2025 | Vladimír Rybecký | Nové modely
BYD Seal 5 DM-i přináší díky unikátní plug-in hybridní technologii Super DM dlouhý dojezd a nízké provozní náklady. Cenová nabídka začíná na 739 000 Kč.
Největší čínský výrobce nízkoemisních vozidel BYD přiváží na český trh sedan Seal 5 DM-i s pokročilou plug-in hybridní technologii Super DM. Slibuje kombinací vysokého komfortu, bohaté výbavy, dlouhého dojezdu a nízkých celkových provozních nákladů (TCO).
Interiér s otočným displejem
Sedan Seal 5 DM-i je určen pro zákazníky preferující tradiční karoserie. Karoserie byla navržena pod dohledem ředitele designu značky BYD Wolfganga Eggera v charakteristickém stylu značky Ocean X. Dominantním prvkem přídě jsou LED světlomety. Vůz dlouhý 4780 mm má rozvor náprav 2718 mm, což vytváří místo pro pohodlné cestování pěti osob. Zavazadlový prostor má objem 508 l, se sklopenými zadními sedadly 1295 l. Pohotovostní hmotnost je 1635 kg.
Interiér je vybaven 12,8“ dotykovým displejem, který lze otáčet do vertikální i horizontální polohy. Ovládání topení a ventilace usnadňují multidotykové zkratky a systém podporuje i hlasové ovládání jednoduchými pokyny. Pro ty, kteří dávají přednost klasickému ovládání, jsou zde multifunkční volant a středová konzole BYD Heart, kde jsou hlavní funkce přehledně uspořádány kolem volicí páky Oceanic Crystal. Seal 5 DM-i je vybaven integrovaným 4G připojením, které zajišťuje trvalé on-line spojení vozu bez ohledu na jeho aktuální pozici.
Odemykání vozu usnadňuje funkce NFC v mobilní aplikaci BYD, která umožňuje přístup prostřednictvím telefonu. Řidič může zpřístupnit vozidlo i třetím osobám i na dálku.
Seal 5 DM-i podporuje obousměrné napájení pomocí funkce Vehicle-to-Load (V2L), která umožňuje využít vozidlo jako mobilní zdroj energie s výkonem až 3,3 kW. Tato technologie ukazuje technickou vyspělost platformy Super DM. Její použití v kombinaci s plug-in hybridním pohonem je unikátní.
Technologie Super DM
Plug-in hybridní technologie Super DM, vyvinutá společností BYD, kombinuje osvědčená deskový akumulátor Blade Battery s úsporným zážehovým motorem Xiaoyun 1,5 l/72 kW (98 k) navrženým speciálně pro hybridní pohon. Výsledkem je vysoký výkon systému 156 kW (212 k), točivý moment 300 N.m a dlouhý dojezd. Akumulátor Blade Battery, který BYD samo navrhlo, využívá bezpečnou a odolnou lithio-železo-fosfátovou technologii (LFP). Kapacita akumulátoru je 18,3 kWh.
Technologie Super DM (Dual Mode) nabízí dva režimy provozu – čistě elektrický (EV) a hybridní (HEV). V režimu EV pohání přední kola výhradně elektromotor, zatímco v režimu HEV slouží spalovací motor většinu času k výrobě elektřiny, která prostřednictvím invertoru napájí elektromotor a akumulátor. Výsledkem je jízdní dynamika srovnatelná s elektromobilem. V situacích, kdy je potřeba vyšší výkon, systém přepíná ze sériového do paralelního režimu a kombinuje točivý moment spalovacího motoru s elektromotorem.
Seal 5 DM-i zrychlí z 0 na 100 km/h za 7,5 s a dosahuje maximální rychlost 180 km/h při kombinované spotřebě 4,8 l/100 km. Na čistě elektrický pohon ujede až 100 km. Pokud je akumulátor plně nabitý, tak s plnou nádrží na 48 l umožňuje kombinovaný dojezd v reálném provozu 1050 km.
První dodávky v létě
Model Seal 5 DM-i je nabízen ve dvou výbavových stupních. Verze Comfort se základní cenou 739 000 Kč mj. přináší LED přední a zadní světlomety, elektricky ovládané střešní okno s roletou, dvoubarevná 17" kola z lehké slitiny, čalounění z veganské kůže, elektricky nastavitelné sedadlo řidiče, 8,8% digitální přístrojový panel, 12,8“ elektricky otočný displej infotainmentu, dvouzónovou klimatizaci a funkci V2L. Ve verzi Design, s cenou začínající na 790 000 Kč, je přidán mj. 360° parkovací kamerový systém.
Na model Seal 5 DM-i se vztahuje komplexní tovární záruka v délce 6 let nebo 150 000 km. Elektromotor má samostatnou záruku 8 let/150 000 km a akumulátor 8 let nebo 200 000 km, přičemž garantuje zachování minimálně 70 % původní kapacity.
Foto: BYD
Další články
© 2025 autoweek.cz. Veškerá práva vyhrazena | O autoweek.cz